راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پنجمین شماره فصلنامه فناوری‌های مالی منتشر شد / از پتانسیل‌های بانکداری دیجیتال چطور استفاده کنیم؟

شماره پنجم فصلنامه فناوری‌های مالی به بانکداری دیجیتال اختصاص دارد و ۱۴ مطلب در این مجله، به واکاوی تعاریف و پتانسیل‌های پیدا و نهان این مفهوم نوین بانکداری می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی داتین، فصلنامه فناوری‌های مالی در پنجمین شماره خود موضوع بانکداری دیجیتال را محور قرار داده تا با گردآوری پژوهش‌های مدیران ارشد سازمان‌ها، اهمیت این موضوع در نظام بانکی و نقش آن در چگونگی رفع نیازهای مالی مشتریان را مورد مداقه قرار دهد. مژگان رضایی، سردبیر فناوری‌های مالی با طرح سوال«برای بانکداری دیجیتال چه آماده کردیم؟» شماره پنجم را آغاز کرده است. او از مسیر برخورد فناوری با نظام بانکی و شکل‌گرفتن بانکداری دیجیتال گفته و اشاره داشته که بانکداری دیجیتال راه‌حل‌ساز برای خود است.

در این شماره، بیش از اینکه نحوه پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال مورد بحث باشد، نحوه نگاه به مفهوم بانکداری دیجیتال و پتانسیل‌های آن مورد بررسی قرار گرفته است. در دو عنوان «رابطه بانکداری دیجیتال و روندهای فناوری» و «چین پیشرو در بانکداری دیجیتال» به افق و تعریف بانکداری دیجیتال پرداخته شده و تجربه چین در اجرای بانکداری دیجیتال مورد بررسی قرار گرفته است.

از آنجا که مشتری ستاره قطبی مفهوم بانکداری دیجیتال بوده، لیلا پاکروان‌نژاد، مدیر بانکداری دیجیتال داتین با پرداختن به نسل زد و واکاوی این نسل از ابعاد رفتاری و احساسی، تلاش کرده تا تصویر دقیق‌تری از مشتریان آینده بانکداری دیجیتال ارائه دهد. در گفت‌وگو با سید محمدرضا مصطفوی، مدیر فناوری اطلاعات بانک قرض‌الحسنه رسالت ابعاد توسعه و مشکلات پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال در ایران مورد موشکافی قرار گرفته است.

علاوه‌بر آن، گفت‌وگویی با مهدی شامی زنجانی، عضو هیئت علمی گروه مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تهران انجام شده که در آن به چالش‌های صنعت بانکداری کشور در این حوزه اشاره می‌کند. همچنین در دو عنوان از این شماره، جایگاه و اهمیت ضمانت‌نامه بانکی و بانکداری شرکتی در بانکداری دیجیتال موضوع پژوهش قرار گرفته و به دستاوردهای احتمالی در صورت پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال اشاره شده است.

نویسندگان در این شماره با تأکید بر توسعه بانکداری دیجیتال از طریق توجه به مشتری و درنظرگرفتن دغدغه‌های کاربران، سعی در ارائه فهرستی از سرنخ‌های بانکداری دیجیتال داشته‌اند که قدم بعدی، این مفهوم را به تصویر می‌کشد. «آیا تنها رگولاتور مقصر است؟» مطلب پایانی پنجمین شماره از فصلنامه است و در آن پاشنه آشیل توسعه بانکداری دیجیتال معرفی می‌شود.

برای دریافت آخرین شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی با موضوع بانکداری دیجیتال، اینجا را کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.