راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی صرافی ارز دیجیتال تبدیل / داستان «تبدیل» از دغدغه افراد برای حفظ ارزش سرمایه‌شان و حفاظت از آن آغاز شد

پرنیان ستوده / صرافی ارز دیجیتال تبدیل، یک صرافی رمزارزی ایرانی است که به‌منظور حذف واسطه از معاملات، از شبکه همتا‌به‌همتا استفاده می‌کند. این صرافی در تلاش است با ارائه خدمات پیشرفته و به‌روز، همگام با استانداردهای روز دنیا و در سطح صرافی‌های بین‌المللی پیش برود. ازجمله ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال تبدیل می‌توان به امنیت بالای‌ آن در معاملات و برداشت و واریز نامحدود و برداشت آنی اشاره کرد.

در راستای معرفی صرافی تبدیل و داستان شکل‌گیری و ویژگی‌های آن، در رسانه «رمزارز» با مسعود ملک‌محمدی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار این صرافی گفت‌وگو کردیم.


داستان شکل‌گیری صرافی ارز دیجیتال تبدیل


مسعود ملک‌محمدی ضمن معرفی امیررضا فتحی و حسن فراهانی به عنوان دیگر هم‌بنیان‌گذاران صرافی ارز دیجیتال تبدیل در خصوص داستان شکل‌گیری این کسب‌وکار مطرح کرد: «همه چیز از یک سؤال پرتکرار آغاز شد؛ اطرافیان از من می‌پرسیدند که «با پولم چه کار کنم؟» و من متوجه شدم افراد، جواب باکیفیت و قدرتمندی برای این سؤال ندارند.» او ادامه داد: «نیت ابتدایی ما برای آغاز این کسب‌وکار، به نوعی پاسخ به این پرسش و رفع دغدغه حفظ قدرت خرید و سرمایه‌گذاری افراد بود.»

به گفته او، تصمیم بر آن بود که پاسخ این دغدغه با ترکیب فناوری و علم مالی و برپایه بلاکچین طراحی و پیاده‌سازی شود. ملک‌محمدی در خصوص استفاده از بلاکچین به رسانه «رمزارز» گفت: «بلاکچین یک فناوری فارغ از مکان است و برای ما مهم بود که این دغدغه را در سطح جهانی ببینیم و رفع کنیم.»

مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال تبدیل ادامه داد: «برای شروع این کسب‌وکار، ما افراد را به دو دسته متخصص و غیرمتخصص تقسیم کردیم و تصمیم گرفتیم به افراد متخصص، زیرساخت ارائه دهیم و صرافی ارز دیجیتال، پاسخی به نیاز این دسته از کاربران بود.»

او ادامه داد: «در آغاز کار، تصمیم گرفتیم به افراد غیرمتخصص خدماتی از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر پایه الگوریتم تریدینگ ارائه دهیم. پورتفولیو شرینگ و کپی‌تریدینگ نیز از جمله خدمات درنظرگرفته‌شده برای افراد غیرمتخصص بود تا بتوانند سودی بیشتر از سود بانکی دریافت کنند.»

به گفته ملک‌محمدی، نقطه آغاز صرافی ارز دیجیتال تبدیل، در زمستان ۱۳۹۸ و با توسعه پروژه الگوریتم تریدینگ بود. او در خصوص انتخاب الگوریتم تریدینگ ادامه داد: «این پروژه برپایه فناوری بالایی بود، هزینه اولیه چندانی نیاز نداشت و ما سه نفر به عنوان هم‌بنیان‌گذاران تبدیل، می‌توانستیم به تنهایی آن را پیش ببریم.»

بنیان‌گذاران صرافی ارز دیجیتال تبدیل، در ادامه به طراحی و توسعه ربات‌های کپی‌تریدینگ پرداختند، هرچند از ابتدا، ایجاد یک صرافی رمزارز را در چشم‌انداز فعالیت خود داشتند. به گفته ملک‌محمدی، آنها به مدت هشت ماه با کار روی این پروژه‌ها، فعالیت در صرافی‌های بین‌المللی، آتومیشن‌ها و تعامل با سایر معامله‌گران را تجربه کردند که پشتوانه قوی برای ایجاد یک صرافی رمزارزی به حساب می‌آید.

تبدیل در اواخر سال زمستان ۱۳۹۹ به طور رسمی از صرافی خود رونمایی کرد. به گفته ملک‌محمدی، مزیت رقابتی این صرافی در زمان آغاز به کار، ارائه خدمات حد ضرر، oco، ارائه بیش از ۳۰ ارز دیجیتال و انتقال بدون کارمزد رمزارز از تبدیل به بایننس بوده است.

مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال تبدیل در خصوص مزیت‌های این کسب‌وکار ادامه داد: «از زمان آغاز به کار، پشتیبانی تبدیل، نقطه قوت آن بوده است؛ چرا که در ابتدای کار پشتیبانی مشتریان توسط ما سه هم‌بنیان‌گذار انجام می‌شد. همچنین مشاوره رایگان و تحلیل بازار را به کاربران خود ارائه می‌دادیم.»

ملک‌محمدی ادامه داد: «به دلیل تجربه‌ای که در الگوریتم تریدینگ و کپی‌تریدینگ کسب کرده بودیم، از آغاز به کار صرافی موفق شدیم سیستم‌های مارکت‌میکر (بازارگردان) باکیفیت و کم‌هزینه‌ای را لانچ کنیم.»

ملک‌محمدی در خصوص علت ورود به این بازار مطرح کرد: «زمانی که تصمیم گرفتیم یک صرافی ایجاد کنیم، پلتفرم‌های دیگری نیز در حال فعالیت بودند و کاربران زیادی هم داشتند، اما معتقد بودیم که این بازار داخلی نیازمند بلوغ و کسب‌وکاری مطابق با استانداردهای بین‌المللی است و تلاش کردیم صرافی رمزارزی مناسب برای تریدرهای حرفه‌ای ایجاد کنیم.»


رویکرد صرافی ارز دیجیتال تبدیل برای انتخاب کوین‌ها و توکن‌ها


صرافی ارز دیجیتال تبدیل به صورت P۲P فعالیت می‌کند و در حال حاضر از ۲۷۲ کوین در ۴۷۸ بازار پشتیبانی می‌کند. به عقیده مدیرعامل این مجموعه، تعداد رمزارزهای این صرافی یکی از مزیت‌های آن است که تا به امروز حفظ شده است.

ملک‌محمدی در خصوص استراتژی این مجموعه برای انتخاب رمزارزها مطرح کرد: «مارکت‌کپ یک ارز، لیست شدن آن در صرافی‌های بین‌المللی مطرح و حجم معاملات آن در صرافی‌های برجسته، از معیارهای اساسی تبدیل برای عرضه ارزهای دیجیتال است.»

به گفته مدیرعامل تبدیل، درخواست و استقبال کاربران نیز برای لیست کردن کوین‌ها و توکن‌ها مؤثر است. با این حال کاربران برای خرید میم‌کوین‌ها و زردارزها باید فرمی را تکمیل کنند که طی آن هم در خصوص ریسک‌های آن ارز آموزش می‌بینند و هم شرایط آن را می‌پذیرند.


پشتیبانی و آموزش در صرافی تبدیل


ملک‌محمدی در خصوص آموزش و پشتیبانی در تبدیل مطرح کرد: «ما به صورت عامدانه، عنوان راهنمای گام‌به‌گام را برای هلپ‌سنتر خود انتخاب کردیم، زیرا عقیده داریم باید آموزش دقیق و مرحله‌به‌مرحله را به کاربران ارائه دهیم.»

مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال تبدیل، معتقد است پشتیبانی این صرافی هنوز یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن است، چراکه کاملاً همدلانه و با هدف رفع نیازهای کاربر انجام می‌شود. او در این خصوص مطرح کرد: «چنانچه ذکر شد، این واحد را خود ما به‌عنوان بنیان‌گذاران تشکیل دادیم و پس از آن نیز نظارت زیادی روی این واحد داشتیم.»

به گفته ملک‌محمدی، میانگین زمان مکالمه کاربران با واحد پشتیبانی صرافی ارز دیجیتال تبدیل، نسبتا بالاست، اما علت آن اطلاعات ناکافی پشتیبان یا حرفه‌ای نبودن او یا مشکلات صرافی نیست. ملک‌محمدی در این خصوص گفت: «تماس‌های پشتیبانی ما گاهی به ۳۰ یا ۴۰ دقیقه می‌رسد؛ چراکه وظیفه خودمان می‌دانیم که کاربران را به طور کامل آموزش دهیم و حتی مشکلات خارج از پلتفرم را برای آنها حل کنیم و حمایت‌شان کنیم.»


خدمات برداشت آنی تومان در صرافی ارز دیجیتال تبدیل


مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال تبدیل معتقد است امکان برداشت آنی تومانی یکی از ویژه‌ترین مزیت‌های این صرافی و یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب صرافی برای کاربران است.

کاربران ارزهای دیجیتال در صرافی تبدیل می‌توانند در کمترین زمان برای برداشت پول خود از پلتفرم اقدام کنند و لازم نیست 24 ساعت در انتظار تسویه باشند. فرایند برداشت پول در صرافی تبدیل به‌صورت آنی و در کسری از ثانیه انجام می‌شود.

این نوع برداشت لحظه‌ای برای تمام کاربران تبدیل و در بانک‌هایی مانند ملت، ملی، سامان، آینده، صادرات، تجارت، سپه، کشاورزی، پاسارگاد، پارسیان، شهر، رسالت و… میسر شده است.

معرفی صرافی ارز دیجیتال تبدیل / داستان «تبدیل» از دغدغه افراد برای حفظ ارزش سرمایه‌شان و امنیت آن آغاز شد
نمایی از صفحه اول سایت صرافی ارز دیجیتال تبدیل

برنامه‌های آینده صرافی رمزارز تبدیل


ملک‌محمدی در خصوص برنامه‌های این صرافی در آینده کوتاه‌مدت توضیح داد: «در نظر داریم تا انتهای تابستان، مارجین را در حالت long و short و به‌صورت واقعی لانچ کنیم.»

به گفته ملک‌محمدی، استیکینگ و بات‌های معامله از دیگر خدماتی هستند که به‌زودی توسط صرافی ارز دیجیتال تبدیل ارائه خواهد شد.


امنیت و احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال تبدیل


بر اساس دستورالعمل پلیس فتا، احراز هویت کاربران در صرافی‌های ارز دیجیتال جهت جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، الزامی است. تبدیل اعلام کرده اطلاعاتی که طی فرایند احراز هویت از کاربران گرفته می‌شود، کاملاً نزد این مجموعه محفوظ است و تنها دلیل گرفتن این اطلاعات، تضمین امنیت دارایی کاربران است.

ملک‌محمدی مطرح کرد: «حوزه رمزارزها، غیرقانونی نیست، اما بی‌قانون است؛ به همین دلیل ما تلاش کردیم بیشترین سختگیری را اجرا کنیم تا از ریسک‌های احتمالی آینده پیشگیری کنیم.»

به گفته او، صرافی ارز دیجیتال تبدیل، سیستم‌های پیچیده‌ای برای کشف تقلب و کلاهبرداری طراحی کرده تا بتواند از حساب‌های اجاره‌ای و سایر رفتارهای مشکوک جلوگیری کند.

ملک‌محمدی در خصوص امنیت سرمایه کاربران عنوان کرد: «زیرساخت‌ها و سیستم‌های مالی و حسابداری تبدیل به صورتی‌ است که صرافی از سرمایه کاربران استفاده نمی‌کند؛ تا جایی که اگر همه کاربران تصمیم بگیرند به صورت همزمان سرمایه خود را از این پلتفرم خارج کنند، این کار بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد.»

مدیرعامل تبدیل ادامه داد: «در حال حاضر در تلاشیم تا فرایند احراز هویت در این صرافی را از طریق سجام انجام دهیم تا سرعت و کیفیت فعالیت در صرافی ارز دیجیتال تبدیل را برای کاربران ارتقا دهیم.»


چشم‌انداز صرافی ارز دیجیتال تبدیل


مسعود ملک‌محمدی در خصوص چشم‌انداز این مجموعه مطرح کرد: «ما در نظر داریم کسب‌وکار خود را هم‌تراز یک صرافی ارز دیجیتال بین‌المللی رشد دهیم. ارائه خدمات در کشورهای منطقه، مثل عراق و ترکیه برای ما به معنای بین‌المللی شدن نیست؛ ما می‌خواهیم به عنوان یک بازیگر بین‌المللی به بازار جهانی وارد شویم؛ چراکه کیفیتی که به آن رسیدیم دست کمی از پلتفرم‌های خارجی ندارد و در حال حاضر دغدغه عبور از رگولاتوری‌ داخلی را برای ورود به بازار جهانی داریم.»

صرافی ارز دیجیتال تبدیل از نظر حقوقی، یک شرکت ثبت‌شده است که موفق به اخذ مجوز دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری شده‌ است. تبدیل دارای درگاه پرداخت قانونی و کد مالیاتی است و تحت نظارت نهادهای نظارتی مانند پلیس فتا عمل می‌کند.

منبع رمزارز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.