راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برکناری بهزادپور از ریاست بیمه مرکزی / علی استادهاشمی رئیس‌کل بیمه مرکزی شد

با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیئت وزیران، علی استادهاشمی به‌عنوان رئیس‌کل بیمه مرکزی منصوب شد.

به گزارش روابط‌ عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، هیئت وزیران به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده (۱۹) قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری، علی استادهاشمی را به‌عنوان رئیس‌کل بیمه مرکزی تعیین کرد.

او پیش‌ از این معاون نظارت و عضو هیئت عامل بیمه مرکزی بود. استادهاشمی دارای دکتری مدیریت مالی از دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه است و سابقه تدریس در دانشگاه‌های مختلف را دارد.

او همچنین طی 20 سال گذشته سوابق متعدد اجرایی و مدیریتی در معاونت اداری، مالی و عضویت در هیئت‌مدیره شرکت‌های مختلف دولتی و خصوصی از جمله بیمه سینا، لیزینگ سینا، شرکت فارماشیمی و شرکت سرمایه‌گذاری آذرین دارد.


بهزادپور مشاور خاندوزی شد


علاوه بر این، استادهاشمی دارای تجارب نظارتی و مدیریت حسابرسی داخلی هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی مانند شستا، شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا، صندوق بازنشستگی کشوری، عضویت در کمیته حسابرسی شرکت بورس و اوراق بهادار تهران، بیمه سینا، شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین اجتماعی (تاپیکو) و شرکت تأمین سرمایه کیمیا است.

نگارش و چاپ مقالات متعدد علمی در زمینه حاکمیت شرکتی و مدیریت مالی از دیگر سوابق علمی رئیس‌کل جدید بیمه مرکزی است.

پیش‌ از این، مجید بهزادپور از اسفندماه سال 1400 عهده‌دار ریاست کل بیمه مرکزی بود که با حکم احسان خاندوزی به‌عنوان مشاور وزیر منصوب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.