راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رافزا در میان ناشران برتر بازار سرمایه قرار گرفت / تقدیر از شرکت به‌ دلیل شفافیت

نماد رایان‌هم‌افزا «رافزا» روز یکشنبه ۲۲ مردادماه در دومین همایش ناشران برتر به‌عنوان یکی از 10 ناشر برتر بازار سرمایه برای عملکرد سال 1401 اعلام و از این شرکت به‌عنوان شفاف‌ترین ناشر بازار تقدیر شد و حجت‌ فرهنگیان، مدیرعامل شرکت لوح‌ تقدیر دریافت کرد.

به گزارش روابط عمومی رایان هم‌افزا، در این مراسم،‌ رضا عیوض‌لو، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس با اشاره به سه محور ارزیابی سازمان بورس برای انتخاب ناشرین برتر اعلام کرد که شفافیت اطلاعات اولین این محورهاست.

ا‌و ادامه داد: «این شفافیت بر اساس میزان تطابق ناشر با دستورالعمل افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده در سازمان سنجیده شده و براساس آن اطلاعات و زمان‌بندی افشای اطلاعات بررسی می‌شود.»

به گفته او، در سال گذشته حدود 42000 اطلاعیه توسط 828 ناشر منتشر شده که بر این اساس به طور متوسط 52 اطلاعیه توسط هر ناشر انتشار یافته است.

عیوض‌لو از میزان نقش‌آفرینی ناشران در بازار سرمایه در مقوله‌هایی مانند رشد و تأمین مالی به‌عنوان ملاک بعدی سازمان برای انتخاب ناشر برتر نام برد. «محور سوم، تحقق محور قبلی برای سازمان بوده است؛ به این معنا که ناشر تا چه میزان توانسته با حضور در بازار سرمایه منابع مالی جذب کند و به رشد خود ادامه دهد.»

پیش‌تر امیر طایفه ابراهیمی، رئیس اداره میز صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس در مصاحبه با «سنا»، ارائه اطلاعات به‌موقع، ارائه اطلاعات قابل اتکا، ارائه گزارش حسابرسی مقبول، نداشتن سابقه تخلفات در یک سال گذشته، پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام و عدم تملک سهام شرکت مادر توسط شرکت‌های فرعی را از معیارهای انتخاب ناشرین برتر نام برده بود.

علاوه بر موارد بالا،‌ طایفه ابراهیمی عدم عضویت نزد بیش از سه ناشر ثبت‌شده نزد سازمان و نهادهای مالی به‌عنوان عضو غیرموظف، حضور عضو غیرموظف مالی در ترکیب هیئت‌مدیره، ارائه اطلاعات زودتر از موعد و افزایش در میزان تولید (برای ناشران تولیدی) و نیز افزایش درآمد عملیاتی و سودآوری را نیز جزو ملاک‌های اداره میز صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس اعلام کرده بود.

افزایش سرمایه و سود خالص یکی از دستاوردهای شرکت رایان هم‌افزا در سال 1401 بوده است. براساس گزارش هیئت‌مدیره به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام رایان‌هم‌افزا، این افزایش قابل توجه در ارقام مالی شرکت، نشانگر پیشرفت قابل توجه آن در دوره مورد بررسی است.


رایان‌هم‌افزا در سال 1401


رایان‌هم‌افزا، به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار سرمایه در ایران، همواره تمایل به گسترش و توسعه فعالیت خود داشته است. بنابر گزارش ارائه‌شده، سرمایه شرکت رایان هم‌افزا از ۲۰۰ میلیارد ریال به 350 میلیارد ریال افزایش یافته که این افزایش نشانگر تمایل شرکت به گسترش و توسعه فعالیت‌های خود در بازار است.

سود خالص شرکت نیز در این دوره بهبود یافته و از مبلغ ۸۲۴ میلیارد ریال به ۸۹۱ میلیارد ریال افزایش یافته است که این دستاورد ناشی از عملکرد مطلوب شرکت در مدیریت هزینه‌ها و بهره‌وری بیشتر است.

علاوه بر سود خالص، سود عملیاتی شرکت نیز در دوره مذکور با یک رقم قابل توجه از ۱۰۸۸ میلیارد ریال به ۱۲۱۳ میلیارد ریال افزایش یافته است. این افزایش سود عملیاتی حاصل عملکرد بهتر و کسب درآمد بیشتر در فعالیت‌های اصلی شرکت است.

محصولات جدید رایان‌هم‌افزا منجر به روند صعودی کسب‌وکار شرکت و افزایش فروش محصولات و خدمات شده و درآمد عملیاتی شرکت نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته و از ۱۹۳۹ میلیارد ریال به ۲۵۵۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.