راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارزهای دیجیتال SSV و MDT در نوبیتکس فهرست شدند

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس رمزارزهای اس‌اس‌وی (SSV) و مژربل دیتا توکن (MDT) را به فهرست ارزهای قابل معامله خود در بازارهای ریالی و تتری این پلتفرم اضافه کرد.

به گزارش روابط عمومی نوبیتکس،‌ شبکه SSV یک راهکار لایه صفر است که زیرساخت‌های مورد نیاز را برای اجرای نود اعتبارسنجی اتریوم فراهم می‌کند. ارز SSV با استفاده از فناوری اعتبارسنج مشترک، این کار را انجام می‌دهد.

از زمانی که اتریوم از مکانیسم اجماع اثبات سهام به اثبات کار کوچ کرد، ماینینگ در این بلاکچین متوقف و استیکینگ جایگزین آن شد. اما استیکینگ در اتریوم یا همان اجرای نود اعتبارسنج در این بلاکچین، مستلزم قفل کردن توکن اتر در شبکه است. علاوه بر پیچیدگی‌های فنی‌ این کار، با اجرا شدن نود، کلیدی تحت عنوان کلید اعتبارسنجی به وجود می‌آید که برای امضای تراکنش‌ها ضروری است. برای اینکه کلید اعتبارسنجی به‌درستی کار کند، نود باید همواره آنلاین باشد. آفلاین بودن نود علاوه بر مختل کردن کار شبکه، باعث جریمه شدن اعتبارسنج هم می‌شود.

اما ارز SSV.NETWORK راهکار مبتکرانه‌ای برای این مشکل پیاده‌سازی کرده است. این پلتفرم کلید اعتبارسنجی را به چند بخش به نام KeyShares تقسیم می‌کند که هر کدام از آنها به‌صورت جداگانه فعالیت می‌کنند و در صورتی که به هر دلیلی یکی از آنها آفلاین باشد، KeyShareهای دیگر در شبکه مشارکت می‌کنند و می‌توانند اعتبارسنجی بلاک را انجام دهند.

ارز SSV در اواخر سال ۲۰۲۱ با قیمت ۱۴ دلار در صرافی‌های رمزارز فهرست شد. در اوایل سال ۲۰۲۳ قیمت آن به اوج تاریخی خود در بیش از ۵۰ دلار رسید و در حال حاضر در محدوده 17.2 دلار معامله می‌شود.

عرضه کلی ارز اس‌اس‌وی (SSV) بیش از ۱۱ میلیون واحد است که در حال حاضر ۱۰ میلیون واحد از این توکن‌ها در گردش هستند.

به روزرسانی‌هایی که در آینده در شبکه اتریوم صورت می‌گیرد می‌تواند عامل مهمی برای رشد قیمت اتر و پیشرفت اکوسیستم اتریوم باشد؛ به همین دلیل، انتظار می‌رود در آینده نزدیک مشارکت در بلاکچین اتریوم برای کاربران جذاب‌تر شده و سهام‌گذاری در اتریوم رونق بگیرد. اما با پیچیدگی‌هایی که در سهام‌گذاری اتریوم وجود دارد، انتظار می‌رود کاربران به استفاده از پلتفرم‌های واسط مانند SSV که خدمات مربوط به استیکینگ اتریوم را ارائه می‌دهند ترغیب شوند.

در حال حاضر امکان خرید ارز دیجیتال اس‌اس‌وی (SSV) در دو بازار ریالی و تتری نوبیتکس فراهم شده است.


مژربل دیتا توکن (MDT)؛ توکن بومی یک صرافی غیرمتمرکز


مژربل دیتا توکن (measurable data token) که به اختصار MDT هم نامیده می‌شود، یک صرافی غیرمتمرکز برای مبادله داده است. در این صرافی، تأمین‌کنندگان و خریداران داده به‌صورت امن و ناشناس داده‌ها را خریدوفروش می‌کنند. این صرافی بر بستر بلاکچین اتریوم شکل گرفته و توکن بومی آن، MDT با استاندارد ERC-20 ساخته شده است.

یکی از محصولات اصلی مژربل دیتا توکن MyMDT است. این محصول یک برنامه غیرمتمرکز است که کاربران می‌توانند با مشارکت در آن و تأمین داده در این پلتفرم، توکن‌های MDT را به‌عنوان پاداش دریافت کنند.

در حال حاضر شرکت‌های بزرگ برای بازاریابی، افزایش فروش و تحلیل وضعیت بازار از داده‌های کاربران خود استفاده می‌کنند. اما این موضوع فقط به نفع این شرکت‌هاست و کاربران منفعتی از این روند به دست نمی‌آورند. آنها غالباً ایمیل‌ها و پیام‌هایی را از شرکت‌ها دریافت می‌کنند که تمایلی به دریافت آنها ندارند. اما پلتفرم مژربل دیتا توکن این امکان را به کاربران می‌دهد که با قرار دادن برخی اطلاعات خود مانند ایمیل در اختیار این شرکت‌ها، پاداش هم دریافت کنند. به این ترتیب هم شرکت‌ها می‌توانند داده‌های مورد نیاز خود را از این راه‌ها تأمین کنند و هم کاربران با این روش پاداش به دست می‌آورند.

ارز MDT در روزهای ابتدایی سال ۲۰۱۸ وارد صرافی‌های ارز دیجیتال شد. قیمت دیتا توکن در هایپ اولیه تا بیش از ۰.۳ دلار رسید، اما بلافاصله تا کمتر از ۰.۰۱ دلار افت کرد. در بازار صعودی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱، قیمت ارز MDT به ۰.۱۵ دلار رسید و در حال حاضر در محدوده ۰.۰۴۴ دلار معامله می‌شود.

عرضهٔ کلی رمز ارز دیتا توکن یک میلیارد واحد است. در حال حاضر بیش از ۶۷۶ میلیون واحد از این توکن‌ها، معادل ۶۷ درصد از عرضه کل، وارد بازار شده و در گردش است.

امکان خریدوفروش مژربل دیتا توکن (MDT) نیز در دو بازار ریالی و تتری صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس ایجاد شده است.

منبع روابط عمومی نوبیتکس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.