راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بررسی مزایای سرمایه‌گذاری روی تتر در سال ۲۰۲۳ / آیا تتر برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مناسب است؟

وقتی شخصی می‌خواهد یک ارز دیجیتال را به ارز دیگر تبدیل کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ یا اگر کسی بخواهد دارایی‌های ارز دیجیتال خود را برای تبدیل به ارز فیات بفروشد؟ در این زمان‌ها، یک استیبل‌کوین به نام تتر امکان تبدیل ساده بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات را فراهم می‌کند. آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که چرا تتر توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده و روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟ عمدتاً به این دلیل است که USDT مزایای زیادی برای ارائه دارد. تتر با ارزش بازار بالای ۸۴ میلیارد دلار در نیمه نخست آبان ۱۴۰۲، پس از بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در رتبه سوم قرار گرفته است. همچنین قیمت تتر تا حد زیادی ثابت است و بزرگترین کوین پایدار شناخته می‌شود.


تتر (USDT) چیست؟


تتر برای اولین‌بار در ژوئیه 2014 با نام RealCoin راه‌اندازی شد، اما در نوامبر همان سال تغییر نام داد. تتر یک ارز دیجیتال است که تلاش می‌کند ارزش خود را با یک ارز موجود مانند دلار یا یورو ثابت نگه دارد. این امر با نگهداری مقادیر کافی پول واقعی در ذخایر برای حفظ برابری بین ارزش ارز دیجیتال و ارز فیات به دست می‌آید. ارزش تتر به ارزش سایر ارزهای فیات مانند دلار آمریکا وابسته است. توسعه‌دهندگان تتر ادعا می‌کنند که این رمزارز به صورت صد‌درصدی توسط ارز فیات پشتیبانی می‌شود زیرا هر واحد USDT به ارزش یک دلار در نظر گرفته شده است.

همین ارزش یک‌به‌یک با دلار آمریکا باعث شده این رمزارز به دارایی قابل اعتماد در زمانی که کاربران مستقیماً با پول فیات معامله نمی‌کنند، تبدیل شود.  البته تتر نیز مانند هر ارز دیجیتال دیگری می‌تواند از طریق یک آدرس ارسال و دریافت شود، اما برخلاف اکثر ارزهای دیجیتال، قابل‌ تقسیم نیست. به‌ عبارت‌ دیگر، USDT کوچک‌ترین واحد تتر است.

مانند همه ارزهای دیجیتال، تتر نیز بر اساس فناوری بلاکچین کار می‌کند. در بلاکچین تتر، هر تراکنش ردیابی می‌شود و داده‌ها در پایگاه داده تتر نگهداری می‌شوند.


آیا تتر بهترین سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ است؟


در سال‌های اخیر، محبوبیت تتر رشد چشمگیری داشت که باعث شد به یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال تبدیل شود. همین که تتر یک ارز دیجیتال مرتبط با دلار آمریکاست، درک این محبوبیت را آسان‌تر کرده است. بنابراین، اکنون فرصتی عالی برای سرمایه‌گذاری در تتر و کسب سود به شمار می‌آید.

ارزهای فیات پرکاربردی همچون دلار آمریکا، ین و یورو برای پشتیبان‌گیری از تتر استفاده می‌شوند. همچنین به دلیل شفافیت بالا و قیمت پایدار در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار، به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه برای آینده در نظر گرفته می‌شود. هدف از طراحی تتر پر کردن شکاف بین پول فیات و ارزهای دیجیتال و همچنین ایجاد یک محیط پایدار، شفاف و کاربرپسند بود.

این امکان وجود دارد که تتر (USDT) به طور گسترده‌تری در تراکنش‌های آنلاین پذیرفته شود. علاوه بر این، ممکن است محبوبیت بیشتری در میان معامله‌گران در صرافی‌های ارزهای دیجیتال به دست آورد.

در مقایسه با بانک‌ها و مؤسسات مالی سنتی، انتقال تتر را می‌توان به میزان قابل توجهی سریع‌تر و با صرف هزینه کمتری انجام داد. اکثر مردم از بیت‌کوین یا اتریوم به دلیل نوسانات قابل توجهی که دارند، برای تراکنش‌های روزمره استفاده نمی‌کنند، اما استفاده از تتر کاملاً منطقی است.

تتر معمولاً و در پاره‌ای از موارد یک گزینه سرمایه‌گذاری خوب در نظر گرفته می‌شود. این رمزارز، تبدیل دارایی‌های سنتی به ارز دیجیتال و بالعکس را تسهیل می‌کند و می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای دلار استفاده شود.

شهرت تتر به‌عنوان یک ارز دیجیتال نسبتاً امن یکی از جذابیت‌های اصلی برای کاربران است. علاوه بر این، تصور می‌شود که از بازار سهام امن‌تر باشد. به خاطر داشته باشید از آنجا که به دلار آمریکا متصل است، ارزش آن کاملاً ثابت است.


بهترین زمان خرید تتر از صرافی ایرانی


با توجه به مزیت‌های اشاره‌شده درباره تتر و چشم‌انداز روشن آن در آینده، می‌توان گفت که خرید تتر در هر زمانی بهترین انتخاب خواهد بود. حال پرسش این است که چطور می‌توان این رمزارز را در یک صرافی خریدوفروش کرد؟ قبل از شروع سرمایه‌گذاری و معامله تتر، ابتدا باید یک حساب کاربری در یک صرافی معتبر ارزهای دیجیتال باز کنید. در ایران، یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید تتر صرافی او‌ام‌پی فینکس است. برای خرید این رمزارز، پس از ورود به صفحه صرافی و طی‌کردن مراحل احراز هویت، کیف پول خود را شارژ کنید و سپس با انتخاب تتر، به‌راحتی تومان خود را به تتر تبدیل کنید.


چرا باید در تتر سرمایه‌گذاری کنیم؟


از آنجا که ارزش تتر تقریباً برابر با دلار آمریکاست و نسبت به دیگر کوین‌ها قیمت مناسب‌تری دارد، محاسبات راحت‌تر و ساده‌تر انجام می‌شود. از یاد نبرید که پرمعامله‌ترین ارز رمزنگاری‌شده در جهان در حال حاضر تتر است. در دنیای ارزهای دیجیتال، تتر کوینی منحصربه‌فرد و خاص محسوب می‌شود. همین که به‌عنوان پایدارترین کوین شناخته می‌شود، آن را به یکی از منحصربه‌فردترین‌ها تبدیل می‌کند. تتر یک کوین به‌شدت کاربردی است که برای انواع تراکنش‌ها ازجمله مبادلات، سرمایه‌گذاری و تجارت گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

شایان ذکر است که در لیست استیبل‌کوین‌ها تتر بالاترین ارزش بازار را دارد. همان‌طور که بارها اشاره شد، ارزش این کوین به دلار آمریکا گره خورده است. در نتیجه، استیبل‌کوین یادشده با نرخ ثابتی مطابق با ارزش دلار آمریکا معامله می‌شود و معمولاً به تغییرات و نوسانات ارزهای دیجیتال واکنش نشان نمی‌دهد.


مزیت‌های تتر برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳


همان‌طور که می‌دانید، اکثر ارزهای دیجیتال به دلیل نوسان قیمت، سرمایه‌گذاران زیادی را جذب می‌کنند؛ سرمایه‌گذارانی که روی افزایش قیمت در آینده شرط‌بندی کرده‌اند. حال سؤال اینجاست با توجه به اینکه قیمت آن به USD گره خورده و تقریباً ثابت است، پس چه چیزی تتر را به گزینه‌ای منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند؟

در پاسخ باید گفت که تتر نسبت به سایر ارزهای دیجیتال قدرت نقدشوندگی بالاتری دارد. همچنین، این دارایی دیجیتال نسبت به دیگر رمزارزها دردسترس‌تر است. از طرف دیگر، تقریباً تمام ارزهای دیجیتال دیگر دارای نوسانات قابل توجهی در قیمت هستند، اما تتر نوسانات کمی را نشان می‌دهد؛ موضوعی که آن را به گزینه‌ای عالی برای سرمایه‌گذارانی تبدیل می‌کند که خواهان یک سبد امن و پایدار هستند.

به باور توسعه‌دهندگان تتر، موفقیت تنها زمانی حاصل می‌شود که ارتباط شرکت با سرمایه‌گذارانش بر اساس صداقت و اعتماد باشد. شرکت اطمینان می‌دهد که برای انجام این کار شفافیت در همه سطوح وجود دارد. این شرکت تحت ممیزی‌های معمول قرار دارد و بلاکچین به کاربران اجازه می‌دهد مشخصات هر تراکنش را مشاهده کنند.

کسب‌وکارها اغلب برای انتقال دارایی‌های دیجیتال هزینه‌های بسیار زیادی دریافت می‌کنند. در نتیجه، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کمتر به آن دارایی خاص علاقه‌مند می‌شوند. تتر کارمزد تراکنش بالایی را به کاربران خود تحمیل نمی‌کند و انتخاب خوبی برای کسانی است که به دنبال دارایی‌هایی با هزینه‌های معاملاتی پایین هستند.

هنگامی که به سرمایه‌گذاری در یک کوین فکر می‌کنید، آینده پیش‌بینی‌شده آن احتمالاً مهم‌ترین جنبه است. به جرئت می‌توان گفت که تتر آینده امیدوارکننده‌ای دارد. یکی از ارزهای رمزنگاری‌شده که چندین سال است عملکرد خود را به طور قابل اعتماد به سرمایه‌گذاران اثبات کرده، تتر است. در حال حاضر مؤثرترین استیبل‌کوین است و انتظار می‌رود که در سال‌های آینده عملکرد خوب خود را ادامه دهد.


آیا تتر برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مناسب است؟


همه ما از ناپایداری بازار ارزهای دیجیتال آگاه هستیم. به دلیل نوسانات مداوم ارزش‌ها، ممکن است در عرض چند ثانیه دارایی خود را از دست بدهید. از سوی دیگر، تتر یک ارز دیجیتال است که در برابر نوسانات قیمتی قوی است و تغییری نمی‌کند.

این کوین پایدار همچنین برای معاملاتی که اغلب با مشکل تبدیل ارز به دلار آمریکا مواجه می‌شوند، بسیار سودمند است. تتر دارایی فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند این ریسک‌ها را کاهش دهد و روند تراکنش را سرعت بخشد. علاوه بر این، می‌توانید از پرداخت هزینه‌های بالای تراکنش خودداری کنید. USDT به‌عنوان یک ارز دیجیتال پایدار و مطمئن برای خرید در نظر گرفته می‌شود. کارشناسان بر اساس تعدادی از مطالعات و پیش‌بینی‌ها بر این باورند که تتر یک سرمایه‌گذاری سودآور است. آنها همچنین پیش‌بینی می‌کنند که افزایش محبوبیت تتر به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا در سه تا پنج سال آینده سود کنند، بنابراین یک سرمایه‌گذاری بلندمدت سودآور خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.