راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیر محصول پلتفرم «فرانک» گام‌های توسعه سکوی کسب‌وکار بانک ملت را تشریح کرد / تسهیل پرداخت و یکپارچه‌سازی از ویژگی‌های فرانک است

پلتفرم فرانک، سکوی کسب‌وکار بانک ملت است که از مخفف عنوان فرانظام‌های کسب‌وکار شکل‌ گرفته و در گام اول روی بانکداری باز تمرکز دارد. همچنین ارائه خدمات انجام می‌دهد و در ادامه به سمت خدمات مالی باز و در نهایت به سمت اقتصاد باز سمت‌وسو خواهد گرفت.

طبق گفته‌های آیدین صدیق، مدیر محصول پلتفرم فرانک، دغدغه پلتفرم فرانک، تسهیل ارتباط کسب‌وکارهاست: «اهداف فرانک بسیار شفاف است و در نتیجه دیتای شفافی ارائه می‌دهد. اصولاً بانکداری باز به شرکت‌هایی که تمایل به دریافت سرویس دارند خدمت ارائه می‌دهد؛ مؤسساتی با حوزه کاری فین‌تک‌ها، بیمه‌ها و مؤسسات مالی مشتریان ما هستند. فرانک کمک می‌کند اطلاعاتی که در محصولات بانکی ثبت شده‌اند به‌عنوان محصول جدید به کسب‌وکارها ارائه شود. پلتفرم فرانک دسترسی‌پذیری بالایی دارد و سعی می‌کنیم تمام سرویس‌های بانکی را به کسب‌وکارها ارائه دهد.»

صدیق در ادامه تأکید کرد: «ساده‌سازی داده‌ها از اهداف ما بوده و با این پلتفرم می‌توان پروتکل‌های ارتباطی را آسان کرد.»

او در ادامه درباره تسهیل ارائه خدمات به کسب‌وکارها گفت: «خدمات دیگری ازجمله تسهیل پرداخت نیز به دلیل وجود ذی‌نفعان در این پلتفرم بانکی هست؛ همچنین استفاده از این پلتفرم نوعی یکپارچه‌سازی را به وجود می‌آورد. این پلتفرم به کلیه سرویس‌پرووایدرها کمک می‌کند سرویس‌های خود را روی این بستر ارائه دهند و به آنها در ارائه بی‌دغدغه سرویس‌های خود کمک می‌کند.»


قیمت‌گذاری سرویس‌ها در فرانک برمبنای استانداردها


او در بخش دیگری از صحبت‌های خود پلتفرم فرانک را به چهار بخش تقسیم کرد و گفت: «مرحله اول سرویس‌پرووایدرها هستند که بر اساس یک‌سری استانداردها سرویس‌های خود را روی پلتفرم ارائه می‌دهند. فرانک در ادامه سرویس را با استانداردهای لازم مطابقت می‌دهد و بعد از آن سرویس‌ها برای استفاده عموم مورد استفاده قرار می‌گیرند. بحث قیمت‌گذاری سرویس‌ها نیز مسئله مهم دیگر برای فرانک است که این مهم نیز بر اساس استانداردهای لازم در فرانک اتفاق می‌افتد. بحث دیگر پایش سرویس است. پایش به معنی آن است که سرویس ارائه‌شده توسط پرووایدر بعد از قرارگیری روی پلتفرم تا چه اندازه مفید واقع می‌شود.»

صدیق در ادامه افزود: «در این فرایند درخواست‌ها ثبت می‌شود و از این طریق می‌توان به‌صورت دقیق از نیازمندی‌های مشتری باخبر شد تا کیفیت سرویس‌دهی افزایش پیدا کند. زیرا مسئله عیب‌یابی نیز برای ما اهمیت فراوانی دارد؛ چراکه در فرانک سرویس کسی دیگر ارائه می‌شود و نیاز داریم تا آن را در جهت بهبود سرویس‌دهی عیب‌یابی کنیم.»

مدیر محصول پلتفرم فرانک در خصوص سیاست‌ها و قوانینی که باید برای ارائه این محصولات در نظر گرفته شود نیز گفت: «سیاست‌های مختلفی روی سرویس‌ها وجود دارد و سعی شده دسترسی‌های خاص برای مشتریان ممکن شود و سیاست‌هایی بر اساس دغدغه‌های بانک‌ها روی پلتفرم در نظر گرفته شده است.»

صدیق درباره سرویس‌های ارائه‌شده روی این پلتفرم گفت: «ما می‌خواهیم روی این پلتفرم سرویس‌هایی را ارائه دهیم که تا پیش از این مختص بانک بودند و برای دریافت آن کاغذبازی‌های زیادی لازم بود. این پلتفرم مجوزهای امنیتی خود را دارد و نیازی نیست کسب‌وکارها وارد این موضوعات شوند.»

آیدین صدیق به‌عنوان سخنگوی شرکت بهسازان ملت در این کارگاه، جمع‌بندی صحبت‌های خود را در پایان بدین شکل ارائه کرد: «پلتفرم فرانک، سکوی کسب‌وکار بانک ملت است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.