راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معاون طرح و برنامه شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی پاسخ داد / SNBL مکمل BNPL می‌شود؟

معاون طرح و برنامه شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی ضمن بیان مزایا و مشکلات سرویس SNBL مطرح کرد: «این سرویس، مفهوم جدیدی است که می‌تواند در کنار سرویس BNPL، قدرت خرید افراد را در خریدهای بالا افزایش دهد. همچنین این سرویس یکی از محورهای اصلی برای تعریف سرویس در شرکت یاس ارغوانی است.»

نیما فیض‌گستر، معاون طرح و برنامه شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی در کارگاه بررسی جایگاه مدل SNBL (Save Now Buy Later) در نظام پرداخت که در همایش «فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال»  برگزار شد، گفت: «شرکت ما در واقع بازوی اجرایی بانک ملت در شرکت به‌پرداخت است و دغدغه اصلی ما پی‌ بردن به نیازهای واحد‌های صنفی است که بایستی به محصولات و سرویس‌های جدید بانکی و پرداختی تبدیل شود. SNBL موضوعی سنتی و قدیمی است که حوزه دیجیتال آن را تبدیل به سرویس جدید حوزه جدید فین‌تکی کرده است.»

او در ادامه با بیان اینکه ما همیشه بخشی از حقوق خود را به‌عنوان پس‌انداز برای دوران بازنشستگی نگه می‌داریم، بیان کرد: «SNBL دقیقاً از همین مفهوم استفاده می‌کند و به مشتریان با پس‌انداز، قدرت خرید می‌دهد و مشتری را در این مدل بدهکار نمی‌کند؛ مسئله‌ای که تا پیش‌ از این وجود داشت و دغدغه بسیار بزرگی در خریدهای اعتباری بود.»

طبق گفته فیض‌گستر، در مدل SNBL این امکان وجود دارد که مشتری روی یک کالا برای خرید میان‌مدت یا بلندمدت هدف‌گذاری انجام دهد.»

او در ادامه با بیان این مطلب اظهار کرد: «ارزش‌افزوده این سرویس، بیشتر برمبنای حفظ ارزش پول مشتری است. این در حالی است که مشتری در مدل BNPL باید پول را با درصد کارمزد یا سود بازگرداند که این موضوع، یک احساس ناخوشایند را به وجود می‌آورد، اما در SNBL مفهوم روانی مثبتی وجود دارد که نشان‌دهنده تلاش مشتری برای خرید یک کالا یا سرویس است.»

فیض‌گستر ادامه داد: «در SNBL هیچ محدودیتی وجود ندارد. این در حالی است که در طرح‌های اعتباری سقف وجود دارد و بحث تارگت کردن خرید هم در SNBL خصوصاً در کالاهای جدید فناوری یا حوزه سفر، بسیار قابل‌ توجه است. مزیت‌های دیگر SNBL شامل نداشتن بدهی و نداشتن نرخ نکول است. ضمن اینکه پیشنهادهای مالی ارزش‌افزوده نیز ایجاد می‌کنند.»

معاون طرح و برنامه شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی در ادامه در خصوص مشکلات این مدل نیز گفت: «فرایند SNBL زمان‌بر است و برای کالاهای پرمصرف و خرد کاربرد ندارد. البته در SNBL سبد خرید رهاشده کمتر می‌شود و در این مدل، مشتری نحوه ذخیره پول را مشخص می‌کند.»

فیض‌گستر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه این سرویس نوظهور یکی از محورهای اصلی برای تعریف سرویس در شرکت یاس ارغوانی است، خاطرنشان کرد: «SNBL مفهوم جدیدی است که می‌تواند در کنار سرویس BNPL، قدرت خرید افراد را در خریدهای بالا افزایش دهد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.