راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیر توسعه کسب‌وکار شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی عنوان کرد / رفتار صنوف و خریدار بررسی می‌شود

مدیر توسعه کسب‌وکار شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی در همایش «فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال» در خصوص پلتفرم شناسایی پتانسیل اقتصادی برای اصناف و شرکت‌های کارگاه ارائه محصول برگزار کرد.

وحید فرجی، مدیر توسعه کسب‌وکار شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی در خصوص این پلتفرم گفت: «ما همیشه در تمام سازمان‌ها در فناوری اطلاعات صحبت از ارزشمند بودن داده می‌کنیم، اما همیشه در سازمان‌ها از ورود آنها در ویترین سازمان می‌ترسیم و بیشتر محصول‌محور حرکت می‌کنیم.»

فرجی ادامه داد: «بانک‌ها ابزارهای بسیاری مثل کارت‌خوان و تراکنش و غیره دارند که در مجموع اطلاعات اقتصادی زیادی است و بانک‌ها به‌صورت ضعیفی از آن استفاده می‌کنند. اطلاعاتی که به این صورت جمع می‌شود اطلاعات مهمی برای مجموعه‌های خارج از بانک‌ها محسوب می‌‌شود. این مجموعه‌ها می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند. ما در بانک ملت بوم‌داده‌ای از مجموع اطلاعات ساخته‌ایم.»

او در بخش دیگری به پروژه ایران‌مال اشاره کرد و گفت: «در سال ۹۳ پروژه ایران‌مال را به ثمر رساندیدم که در آن گزارش نشان داده می‌شد که مثلاً در ایران‌مال چه احتمالی برای مراجعه مردم به این مکان وجود دارد. در آن گزارش رفتار خرید مردم با استفاده از داده‌ها تحلیل شد. گزارش اخیر نشان داد که بانک می‌تواند با چنین داده‌هایی کمک‌های تحلیلی ایجاد کند. همچنین می‌تواند اطلاعات اقتصادی به اصناف کشور بدهد.»

مدیر توسعه کسب‌وکار شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی ادامه داد: «در بخشی رفتار صنوف و در قسمتی رفتار خریدار بررسی می‌شود. مثلاً برای ایجاد یک واحد صنفی می‌توانیم اطلاعاتی در خصوص میزان خریداران و غیره بدهیم. حتی می‌توانیم عملکرد فروش را هم به فروشنده بدهیم؛ اکنون پورتالی در حال شکل‌گیری است که سازمان‌ها می‌توانند خود را در آن معرفی کنند و ما بر اساس دیتابیس و هوش مصنوعی انواع گزارش‌ها را در اختیار مجموعه قرار می‌دهیم.»

فرجی در خصوص قابلیت‌های بوم اطلاعاتی این شرکت گفت: «در نهایت وقتی این بوم تبدیل به یک سرویس شد می‌توان گزارش‌هایی از جمله اطلاعات سبد خرید مشتری را ارائه کرد. همچنین این امکان وجود دارد که تشخیص زنجیره کالاهای مشابه به‌ازای مشتریان ساکن در محلات مختلف اتفاق بیفتد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.