راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش تصویری راه‌پرداخت از دومین رویداد ملی روز فناوری اطلاعات / رویدادی علیه فراموشی ظرفیت‌های حوزه

روز گذشته مصادف با بیستم تیرماه دومین رویداد ملی روز فناوری اطلاعات در محل مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور ۱۶۰۰ نفر از فعالان بخش خصوصی و دولتی با حمایت شرکت‌های تندر نور، ارتباط فردا، سازمان تجارت الکترونیک پارسیان و جویا برگزار شد. در این مراسم که توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شده بود، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات، محمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی، حضور داشتند و از اهمیت حوزه فناوری اطلاعات در شکوفایی اقتصادی صحبت کردند.

 پخش کلیپ روز فناوری،‌ پخش کلیپ معرفی حامیان، مسابقه و قرعه‌کشی، هم‌نشینی چهره‌ها و تشکل‌های صنفی و کسب‌وکاری، تقدیر و تشکر از پیشکوست‌های فناوری اطلاعات ایران، اهدای جوایز تینواستارز و گفت‌وگویی در همین باب، اهدای جوایز جام انفورماتیک با حضور وزیر ورزش، جمع‌سپاری برای آزادسازی زندانیان حوزه فناوری و قرائت بیانیه پایانی از دیگر برنامه‌های این رویداد ملی بود.

در ابتدای مراسم علیرضا کشاورز، دبیر سازمان نصر تهران بیانیه این سازمان را به مناسبت روز فناوری اطلاعات را قرائت کرد. در این بیانیه آمده بود که در بیانیه سال گذشته گفتیم که ما به استقامت، به انتخاب و اصرار به مسیر درست ناگزیر هستیم، اما امسال می‌خواهیم این جمله را کمی تغییر بدهیم و بگوییم که ما به استقامت و ماندن در مسیر درست اصرار داریم. ما اینجا مانده‌ایم تا راهی را که می‌دانیم به سمت روشنی است، برای جوانانی که هنوز امید به بهبود دارند، هموار نگه داریم.»

در ادامه صائبه سلوکی، مدیر منابع انسانی سازمان نصر تهران در گفت‌وگویی با رضا جمیلی سردبیر رسانه‌های چاپی راه‌کار گزارشی از عملکرد تینواستارز ارائه داد و از چالش‌ها و چرایی شکل‌گیری این مسیر گفت. تینو استارز در بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ به همت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با هدف  آشنایی دانش‌آموزان با اکوسیستم و سنجش ظرفیت ‌شرکت‌های گوناگون برای آینده کاری‌شان به نمایشگاه اضافه شده بود.

حوالی ساعت شش عصر بود که نمایندگان بخش دولتی به مراسم آمدند. این بخش با سخنرانی محمد‌امین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور آغاز شد. به گفته او، فعالان حوزه فناوری جامعه‌سازانی هستند که می‌توانند خدمتی کامل و مطلوب ارائه دهند. از این نظر همه ما جایگاهی برای رسیدن به این هدف داریم. نقش حاکمیت این است که باید در خصوص طرح نقشه‌ها به وحدت نظر برسد؛ نقشه‌هایی مانند تسهیلات و حمایت‌ها.

سپس عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیام رئیس‌جمهوری را قرائت کرد. در این پیام تاکید شده بود که باید در مسیر کارآفرینی و حذف قوانین دست‌وپاگیر، فرصت‌هایی نو برای رشد و ترقی جمهوری اسلامی ایجاد شود. 

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم سخنرانی و اعلام کرد که حکمرانی هوشمند مهم‌تر از دولت الکترونیک است. او همچنین به فعالان فناوری اطلاعات قول داد که در برنامه هفتم، جایگاه مناسب و درستی برای این حوزه در نظر گرفته شود.

در ادامه رویداد، مراسم جمع سپاری صنفی برای آزادسازی زندانیان حوزه فناوری برگزار شد و بعد از آن تندرنور یکی از حامیان رویداد، جوایزی را به قید قرعه به حضار اهدا کرد. سپس از نصرالله جهانگرد، فرزاد فروردین، مسعود مرتضوی، محمد یوسفیان و امیرحسین نائینی به‌عنوان پنج پیشکسوت این حوزه تقدیر شد.

در بخشی دیگر که به اعضای تینواستارز اختصاص داده شده بود، آن دانش آموزان از ابتکارات، محصولات و ایده‌های خود گفتند. در پایان هم بهناز آریا، رئیس کمیسیون افتای نصر تهران بیانیه اختتامیه این رویداد را قرائت کرد. به گفته او، سازمان نصر تهران، به‌عنوان نماینده صنف پیشتاز در مسیر تحول دیجیتال و در راستای امانت‌داری و صیانت از آرای فعالان این صنف ۱۰ مطالبه اساسی از تصمیم‌سازان کشور دارد که اولین مورد آنها بهبود وضعیت اینترنت به‌عنوان بستر حیاتی بسیاری از کسب‌و‌کارها و کاهش اختلالات موجود است.

عکس: مهدی برهمندپور، محمدنبی‌خانی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.