راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور عنوان کرد / حاکمیت باید در تنظیم‌گری به وحدت نظر برسد

بهناز ملکی / امروز بیستم تیرماه محمد‌امین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در روز فناوری اطلاعات بر اهمیت تنظیم‌گری در حوزه فناوری تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی نصر تهران، آقامیری همچنین فضای مجازی را جزئی جداناپذیر از زندگی مردم دانست و اظهار داشت همان‌طور که در زندگی نیازمند تنظیم‌گری هستیم، باید در فضای مجازی نیز شاهد تنظیم‌گری درست باشیم.

محمدامین آقامیری در سخنرانی خود همچنین اشاره کرد اکنون کسب‌وکارها در بحث قانون‌گذاری و تنظیم‌گری جلوتر هستند.


فضای مجازی به مثابه محل زندگی واقعی نیازمند تنظیم‌گری است


آقامیری در سخنرانی خود گفت: «امروز فضای مجازی فضای زندگی کار و تفریح مردم است و جزء جدایی‌ناپذیر زندگی مردم به‌شمار می‌رود. همان‌گونه که برای زندگی مردم سعی می‌کنیم محیطی سالم فراهم کنیم، در فضای مجازی هم باید سعی کنیم تمام مفاهیم رفاه را ایجاد کنیم؛ مفاهیمی چون خدمات و سرویس‌های مختلف تا در راستای فراهم‌کردن زندگی مطلوب حرکت کنند.  جمع حاضر نیز تکمیل‌کننده حلقه‌های این مهم است.»

آقامیری تصریح کرد: «فعالان این عرصه جامعه‌سازانی هستند که می‌توانند خدمتی کامل و مطلوب ارائه دهند. از این نظر همه ما جایگاهی برای رسیدن به این هدف داریم. نقش حاکمیت این است که باید در خصوص طرح نقشه‌ها به وحدت نظر برسد؛ نقشه‌هایی مانند تسهیلات و حمایت‌ها.

وی در ادامه با تأکید بر تنظیم‌گری گفت: «تنظیم‌گری مبحث مهمی است؛ اگر روزی هر کس در زندگی به دلخواه خودش اقدام به هر کاری بکند، کارها پیش نمی‌روند. این امر در فضای مجازی نیز صادق است و فضای مجازی نیازمند نظم‌دهی است. امروزه کسب‌و‌کارها پیشروتر از تنظیم‌گری هستند. وظیفه تنظیم‌گری ایجاد چهارچوب است. در صورت وجود این چهارچوب، مردم می‌فهمند چه کار کنند و کسب‌وکارها نیز به حقوق خود واقف‌ می‌شوند.»

رئیس شورای فضای تصریح کرد: «اگر فضای مجازی تنظیم‌گری نشود، مردم و کسب‌وکارها در احقاق حقوق خود دچار مشکل می‌شوند. اکنون ما در مرحله تنظیم‌گری برای این حوزه قرار داریم. کسب‌وکارهایی وجود دارند که مردم از آنها راضی هستند؛ چراکه محصولات و خدمات مناسبی را ارائه می‌دهند. در این راستا درخواست من این است که ما در مرحله تنظیم‌گری و استانداردسازی دست به دست هم دهیم تا حاکمیت و کسب‌وکارها نقش خود را بدانند؛ در این صورت آثار مثبت تنظیم‌گری را به‌زودی مشاهده خواهیم کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.