راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزیر ارتباطات در رویداد روز فناوری اطلاعات پیام رئیس‌جمهوری را قرائت کرد / اولویت دولت حمایت از کارآفرینان حوزه فناوری اطلاعات است

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حضور در مراسم بزرگداشت روز فناوری اطلاعات پیام رئیس‌جمهوری را قرائت کرد و با بیان تشکر از سازمان نصر تهران برای برگزاری مراسم رویداد فناوری اطلاعات گفت: «سازمان نصر کشور و تهران چراغ این روز را روشن نگه داشته‌اند. نکته‌ای که لازم است اینجا تأکید کنم این است که یک فصل منسجم برای هوشمندسازی و توسعه حوزه فناوری اطلاعات در برنامه هفتم دیده شده و همه دستگاه‌ها به استفاده از هوش مصنوعی و با تکیه بر ظرفیت بخش خصوصی ملزم شده‌اند. بر این اساس تمامی دستگاه‌های اجرایی ملزم شده‌اند که یک نقشه‌راه برای افزایش استفاده از فناوری اطلاعات ترسیم کرده و ما در دولت هم حمایت حداکثری از آن خواهیم داشت.»

به گزارش روابط عمومی سازمان نصر تهران، او در ادامه پیام رئیس‌جمهوری برای بزرگداشت روز فناوری اطلاعات را قرائت کرد. در پیام رئیس‌جمهوری آمده است: «اقتصاد ایران در دهه‌های گذشته با تمرکز بر بخش نفت و انرژی پیشرفت کرده، ولی در سال‌های گذشته فناوری اطلاعات در اقتصاد ایران توانسته جایگاه خوبی به دست آورد و جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. این دولت هم معتقد است تحقق گام‌های اقتصادی در گرو داشتن یک جامعه کارآفرین است؛ بنابراین حمایت از کارآفرینان حوزه فناوری اطلاعات از اولویت‌های دولت بوده است.»

در ادامه این پیام رئیس‌جمهور به برنامه هفتم توسعه اشاره کرده و نوشته است: «ابلاغ قانون جهش تولید دانش‌بنیان جزء اقدامات دولت در این حوزه بوده؛ چراکه معتقدیم باید در مسیر کارآفرینی و حذف قوانین دست‌وپاگیر، فرصت‌هایی نو برای رشد و ترقی جمهوری اسلامی به وجود بیاوریم. دوبرابر شدن سهم اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه از 8.5 به ۱۵ درصد هدف‌گذاری شده است. تحقق این هدف با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک مرکزی و شورای عالی فضای مجازی و بخش خصوصی ممکن است و همگی باید حل چالش‌های پیش روی اقتصاد دیجیتال را پیش روی خود قرار دهند. سالگرد زادروز خوارزمی یادآور مهمی است که چگونه می‌توان با مجاهدت عالمانه در دنیا و قرن‌ها، می‌توان ماندگار و منشاء خیر بود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.