راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل به‌پرداخت ملت در نمایشگاه الکامپ خبر داد / ارائه کیف پول بانک ملت در تابستان 1402

مدیرعامل به‌پرداخت ملت با بیان اینکه اگر نظام کارمزدی جدید با موفقیت اجرا شود اقبال به سمت سرویس‌های شخصی‌سازی شده نیز بهتر خواهد بود، از ارائه در تابستان امسال ارائه کیف پول بانک ملت خبر داد و در این زمینه اعلام کرد: « به‌عنوان یکی از اولین مجموعه‌های پرداخت بانک، می‌خواهیم اولین کیف پول مبتنی بر بانک عامل را ارائه دهیم.»

محمدمهدی تقی‌پور، مدیرعامل به‌پرداخت ملت، در جریان نمایشگاه الکامپ توضیحاتی درباره استفاده از ابزارهای شخصی‌سازی شده در صنعت پرداخت ارائه کرد و گفت: «موضوع صحبت ما راهکارهای شخصی‌سازی شده برای مشتریان است. ما در سیستم جدید شبکه پرداخت چالش‌هایی داریم که از موضوعات رقابت بین شرکت‌ها تا تأمین تجهیزات سخت‌افزارها را شامل می‌شود. در کنار تغییراتی که اخیراً در سیستم نظام کارمزد در حال رخ‌دادن است رفتاری را از سوی پذیرندگان ما تغییر می‌دهد.»

او ادامه داد: «از امروز نظام کارمزدی جدید پیاده می‌شود و پذیرندگان باید هزینه‌ای را برای خدماتی که دریافت می‌کنند پرداخت کنند. اما دو اتفاق در این نظام می‌افتد که یکی تعرفه و دیگری تغییر رفتار است چرا که ذی‌نفعان جدی باید هزینه بدهند و یکی از بازیگران اصلی پذیرندگان هستند که تاکنون نه‌تنها هزینه نمی‌دادند؛ بلکه پکیج‌هایی هم از شرکت‌های پی اس پی دریافت می‌کردند و الان که می‌خواهد برای خدمت پول بدهد انتظاراتی هم دارد.»

تقی‌پور افزود: «آنچه در نظام کارمزد جدید موردتوجه قرار نگرفته شده، یک انتظار گرفتن خدمات بهتر است و دیگری تمایز شرکت‌های پرداخت در سرویس‌های پرداخت است. ما یک‌سری پذیرندگان خرد داریم که صنف‌ها هستند و همچنین افراد انفرادی و دیگری پذیرندگان بزرگ هستند. برای مثال شرکت‌های اینترنتی حجم بالایی از تراکنش را دارند و باید برای این پذیرندگان راهکارهای شخصی‌سازی شده ارائه دهیم.»

مدیرعامل به‌پرداخت ملت با اشاره به تسهیلات کلاسیک گفت: «در روش کلاسیکی که تاکنون داشتیم برای صنوف مختلف، ابزارهایی ارائه می‌دادیم، الان در حوزه سلامت، کیوسک‌های متصل به سیستم‌های اچ آی اس بیمارستان‌ها را آماده کردیم، پرداخت در داروخانه‌ها رفتار جدیدی شکل می‌گیرد و پرداخت با کیوسک دارد این مجموعه را از صندوق‌دار مستقل می‌کند. در سوپرمارکت‌ها اتصال صندوق فروشگاهی به پایانه را اجرا کردیم. بحث سرویس خرید اعتباری موضوع دیگر است و شرکت‌ها دوست دارند سرویس‌هایی را دریافت کنند، به شرکت پست سرویس تسریع در محل را ارائه دادیم و به‌محض اینکه سرویس به مشتری می‌رسد روی پایانه ما تسریع می‌شود و خریدهای تخفیف‌دار و اعتباراتی که به مشتری می‌دهیم هم دیگر موارد است.»

او در ادامه تأکید کرد: «اکنون باید پا را فراتر بگذاریم. در همین راستا، در تابستان امسال ارائه کیف پول بانک ملت را رونمایی خواهیم کرد و به‌عنوان یکی از اولین مجموعه‌های پرداخت بانک، می‌خواهیم اولین کیف پول مبتنی بر بانک عامل را ارائه دهیم. باید به سیستم‌های جدید مهاجرت کنیم و با سیستم جدید کارمزدی قطعاً کارمزدی که پذیرنده می‌خواهد پرداخت کند حساس است و دوست دارند این مسئله بر روی تمام‌پرداخت‌ها تجمیع شود و یکی از محل‌هایی که این تجمیع انجام می‌شود کیف پول است.»

مدیرعامل به‌پرداخت ملت ادامه داد: «مردم در طول هفته پرداخت‌هایی دارند و با کیف پول و تجمیع‌کردن تراکنش‌ها، هزینه‌ها کمتر می‌شود. کیف پول بانک عامل بر اساس پیش‌نویس‌های بانک مرکزی طراحی شده و یکی از اتفاقات خوبی که رقم می‌زند برای پذیرندگان در زمینه مالیاتی است چرا که اپراتورهای مالیاتی نیاز دارند سندهای مالیاتی شرکت‌ها را دریافت کنند و کیف پول‌هایی که الان استفاده می‌شوند، بر اساس فرایندهای بانک ملت نیست.»

تقی‌پور در پایان تأکید کرد: «کیف پول بانک ملت می‌تواند یک مرجع مناسب برای اداره مالیات باشد و پذیرندگان را از مشکلات و اتفاقاتی که در کیف پول رقم می‌خورد و سند جداگانه بزند تا اداره مالیات قبول کند خلاص کند. اعتبار، تخفیف، باشگاه مشتریان از بحث‌هایی هستند که می‌شود در کیف پول اجرا کرد و مطالبه‌گری پذیرندگان در این کیف پول پوشش داده می‌شود. اگر نظام کارمزدی جدید با موفقیت اجرا شود اقبال به سمت سرویس‌های شخصی‌سازی شده نیز بهتر خواهد بود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.