راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزایش ۸۷.۶درصدی کاربران صرافی تترلند در سال ۱۴۰۱

گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند نشان می‌دهد ۲۳ درصد از حجم معامله‌های رمزارز ایران در سال گذشته متعلق به تتر بوده و حجم معامله‌های بازار تترلند در شش ماه دوم سال ۱۴۰۱، بیش از ۱.۲ هزار میلیارد تومان بوده است. همچنین، این صرافی رمزارزی سال گذشته رشد ۸۷درصدی کاربران و ۱۱درصدی معاملات را تجربه کرده است. بنا بر اعلام واحد بازاریابی این مجموعه، معاملات ارز دیجیتال در ایران در یک سال گذشته افزایش ۴۰درصدی یافته است.

به گزارش روابط عمومی تترلند، این صرافی رمزارزی در گزارش سالانه خود آمارهای جالبی از بخش‌های مختلف و نیز تصویری از رفتار کاربرانش ارائه کرده است.

تعداد کاربران این صرافی رمزارزی نیز در سالی که گذشت، بیش از ۸۷.۶ درصد رشد یافته و بیش از ۲۸.۸ میلیون بازدید از این پلتفرم به ثبت رسیده است. تعداد کل نصب اپلیکیشن اندرویدی تترلند نیز از یک‌ میلیون نصب عبور کرده و نصب فعال نسخه iOS آن نیز بیش از ۳۰۱ هزار است.

تترلند یکی از مراجع نرخ تتر در ایران است. نرخ این استیبل‌کوین در سالی که گذشت، بیش از ۳۴۲۴ مرتبه تغییر کرده که از بی‌ثباتی قیمت ارز در ایران حکایت می‌کند.

در شهریور ۱۴۰۱، تترلند بازار تترلند را با هدف پاسخگویی به تقاضای فراوان کاربرها و معامله‌گرهای حرفه‌ای رونمایی کرد. این بخش به‌نوعی بورس تتر ایران به‌ حساب می‌آید که نمودار تغییرات قیمت این استیبل‌کوین را در بازه‌های زمانی روزانه و هفتگی و ماهانه نمایش می‌دهد. افراد در بازار تترلند می‌توانند دست به سفارش عادی (Limit Order) یا سفارش آتی (Market Order) بزنند.

بر اساس گزارش موجود، در شش ماه دوم سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۱۳ هزار معامله به حجم ۲.۱ هزار میلیارد تومان در بازار تترلند انجام شده است.


وضعیت بازار رمزارزها در ایران


واحد بازاریابی تترلند مدعی است که در سال ۱۴۰۱ پلتفرم‌های تبادل رمزارز فعال در کشور با رشد ۴۰‌درصدی معاملات روبه‌رو شده‌اند؛ درحالی‌که این رشد در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۴۵۰ درصد بود.

همچنین در سالی که گذشت، تعداد پلتفرم‌های رمزارزی دوبرابر شده و اکنون بیش از ۷۰۰ خدمات‌دهنده ایرانی در این حوزه فعال هستند. منظور از فعال‌بودن نیز داشتن وب‌سایت یا اپلیکیشن متصل به درگاه پرداخت فعال است.

بنا بر اعلام این مجموعه، ۲۳ درصد از حجم معامله‌های رمزارز ایران در سال گذشته به تتر اختصاص یافته، اما سهم بازار این رمزارز در دنیا حدود هشت درصد است. مشکلات کسب‌وکارها در نقل‌وانتقالات مالی و حفظ ارزش دارایی‌ها می‌تواند ازجمله دلایل سهم چشمگیر معامله این ارز دیجیتال در ایران باشد.


بیت‌کوین؛ محبوب‌ترین رمزارز


براساس گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند‌، بیت‌کوین، اتریوم، شیبا، دوج‌کوین، بایننس‌کوین، سولانا و کاردانو بیشترین تراکنش را براساس تعداد بر بستر مبدل تترلند داشته‌اند.

با وجود رشد درخور‌توجه تعداد کاربران تترلند، تعداد معاملات بر بستر این صرافی در سال ۱۴۰۱، فقط ۱۱ درصد رشد کرده است.

علاوه‌ بر این در سال ۱۴۰۱، حجم معامله هر کاربر تترلند به‌ طور میانگین ۲۱۴۵ تتر گزارش شده است. ناگفته نماند که در بهمن همان سال این پلتفرم شاهد ثبت رکورد در تعداد و حجم معامله ماهانه بوده‌ است.

بد نیست بدانید که پرمعامله‌ترین کاربر تترلند در سال ۱۴۰۱ بیش از شش هزار معامله را ثبت کرده؛ یعنی به‌ طور میانگین ۱۶ معامله در هر روز.

در ۷ اسفند‌ ۱۴۰۱ نیز بیشترین نرخ تتر معادل ۶۲ هزار تومان به ثبت رسیده و ۹۳ کاربر  با این نرخ بیش از دو میلیارد تومان تتر خریده‌اند.


سهم بیشتر جوانان در بازار ارز دیجیتال


بررسی کاربران تترلند نشان می‌دهد جوانان به فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال بیشتر علاقه‌مندند؛ به‌طوری‌که بیش از ۷۰درصد از کاربران این پلتفرم بین ۱۸ تا ۳۵ سال دارند. بد نیست بدانید در سال ۱۴۰۱ سهم زنان از تعداد کاربران تترلند حدود چهار درصد افزایش یافته و به ۲۱ درصد رسیده است.

جوان‌ترین و مسن‌ترین کاربران تترلند نیز به‌ ترتیب ۱۸ و ۶۹ سال دارند.

کاربران این صرافی در روزهای جمعه کمتر تتر خریدوفروش کرده‌اند. احتمالاً دلیل این مسئله نیز تعطیلی بازار ایران و دقیق‌نبودن قیمت دلار در این روز از هفته بوده است.

دعوت از دوستان یکی از سیستم‌های درآمدزایی بر بستر تترلند است. بنا بر اعلام این پلتفرم، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴.۸ میلیارد تومان به معرف‌های تترلند پرداخت شده است. شایان ذکر است کاربرانی که از‌ طریق لینک دعوت ثبت‌نام کرده‌اند، از ۱.۶ میلیارد تومان کارمزد رایگان بهره‌مند شده‌اند.

جالب است بدانید که در سال ۱۴۰۱ یکی از کاربران تترلند بابت معرفی دوستان بیش از ۲۸۵ میلیون تومان پاداش دریافت کرده است.

گفتنی است که نسخه جدید پلتفرم تترلند اواخر اردیبهشت‌ امسال رونمایی شد که قرار است امکانات متنوعی در‌ اختیار مشتریان این صرافی رمزارزی قرار دهد.

علاقه‌مندان گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند را می‌توانند از اینجا دریافت و مشاهده کنند.

منبع تترلند
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.