راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک کارآفرین به راهکار جامع بانکی داتین مجهز می‌شود

بانک کارآفرین پس از ارزیابی شرایط فنی و تخصصی تأمین‌کنندگان کربنکینگ در کشور، پیاد‌ه‌سازی راهکار جامع بانکی خود را به داتین سپرد و با اضافه شدن این بانک به سایر مشتریان داتین، نیازهای فناورانه بانکی بیش از ۸۴ میلیون مشتری بانکی توسط این شرکت پاسخ داده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی داتین، بانک کارآفرین پیش از این از یک هسته نرم‌افزاری خارجی با توسعه متخصصان داخلی استفاده می‌کرد. حالا بر اساس اهداف توسعه‌ای، ارتقای سامانه‌های بانکی خود را به‌ منظور گسترش خدمات در دستور کار قرار داده و داتین را برای پشتیبانی از داده‌ها و تراکنش‌های خود انتخاب کرده است. بنابراین با تجهیز بانک کارآفرین به راهکار جامع بانکی داتین، هفت بانک و مؤسسه مالی کشور سرویس‌ها و محصولات خود را به‌واسطه این راهکار بانکی ارائه می‌دهند.

همچنین با استقرار راهکار جامع بانکی داتین در بانک کارآفرین، جمع دستگاه‌های خودپردازی که به سامانه‌های بانکی داتین متصل هستند به ۱۴ هزار دستگاه می‌رسد و روزانه ۸۰ هزار همکار بانکی در هفت هزار شعبه در کل کشور از کربنکینگ داتین برای ارائه خدمات بانکی به هموطنان استفاده خواهند کرد.

فرهنگ فرزان، معاون فروش و امور مشتریان داتین در خصوص مدت‌زمان مهاجرت و بهره‌برداری بیان کرد: «براساس قرارداد منعقد‌شده، راه‌اندازی و مهاجرت داده‌های بانک کارآفرین به راهکار جامع بانکی داتین، تا پایان سال ۱۴۰۲ انجام خواهد گرفت.»

معاون فروش و امور مشتریان داتین در ادامه گفت: «براساس ساختار و پوشش نیازهای انواع مشتریان بانک کارآفرین لازم دیده شده‌ تا زیرسیستم‌های مختلفی مد نظر قرار بگیرد. در این پروژه محصولات مختلف راهکار جامع بانکی داتین همچون سامانه‌های بانکداری متمرکز ریالی و ارزی، سامانه‌های راهکار پردازش تراکنش از جمله سامانه مدیریت کارت، سوئیچ، سامانه جامع قبض و شارژ، درگاه ارائه سرویس، سامانه‌های هوش تجاری از جمله انبار داده، سامانه‌های مشتری‌محور و همچنین سایر سامانه‌های این حوزه مناسب‌سازی، مستقر و مهاجرت داده می‌شود.»

به گفته او، با پیاده‌سازی این محصولات و آموزش همکاران ستاد و شعبه، بانک کارآفرین می‌تواند از امکانات سامانه‌های بانکی داتین برای رفع نیازهای مشتریان خود بهره ببرد.

بانک سپه به همراه مهاجرت و ادغام پنج بانک دیگر در آن، آخرین پروژه کربنکینگ داتین به‌عنوان بزرگترین پروژه نرم‌افزاری بانکی کشور بود که در سال ۱۴۰۰ به پایان رسید. با استقرار کربنکینگ داتین در بانک کارآفرین، هفت بانک و مؤسسه مالی کشور سرویس‌ها و خدمات خود را به‌واسطه سامانه‌ یکپارچه بانکی داتین ارائه می‌دهند.

منبع داتین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.