راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش راه پرداخت از حضور شرکت‌های بورسی در نمایشگاه فاینکس / آخرین نوآوری‌های بورس کشور

پانزدهمین نمایشگاه بانک، بیمه و بورس روز چهارشنبه ۱۶ خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شد و امروز به پایان رسید. «راه پرداخت» در نمایشگاه فاینکس از شرکت‌های بورسی حاضر در نمایشگاه بازدید کرده که در ادامه خلاصه‌ای از جدیدترین راهکارها و محصولات برخی از این شرکت‌ها را بررسی می‌کنیم.

گروه مالی کیان به همراه برخی شرکت‌های زیرمجموعه یکی از شرکت‌های بورسی حاضر در نمایشگاه فاینکس پانزدهم است که علاوه بر اخذ مجوزهای کارگزاری، مشاور سرمایه‌گذاری، سبدگردانی، صندوق سرمایه‌گذاری و پردازش اطلاعات مالی از سازمان بورس دارای مجوز پرداخت‌یاری و واسپاری از بانک مرکزی نیز است.

پردازش اطلاعات مالی مبنا، کارگزاری توسعه معاملات کیان، مشاور سرمایه‌گذاری پرتو آفتاب کیان و گروه مالی گسترش سرمایه کیان شرکت‌های گروه مالی کیان در حوزه نهادهای مالی هستند. علاوه بر این دو شرکت مدیریت سرمایه خصوصی کیان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی شرکت‌های زیرمجموعه گروه مالی کیان را در حوزه سرمایه‌گذاری تشکیل می‌دهند. شرکت طلوع سرمایه کیان با ارائه محصول کیان دیجیتال، واسپاری کیان و کاوشگران فردای اقتصاد از دیگر شرکت‌های زیرمجموعه گروه مالی کیان هستند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه یکی دیگر از شرکت‌های حاضر در پانزدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه است که با محصول «دارا» در این نمایشگاه حضور دارد.

درگاه الکترونیکی سهام‌داران با نام تجاری دارا، ارائه‌کننده خدمات الکترونیکی از طریق اپلیکیشن وب و موبایل بدون نیاز به مراجعه حضوری به سهامداران حقیقی و حقوقی سجامی‌شده در راستای حفظ شفافیت و اطلاع‌رسانی صحیح است. دریافت کل دارایی سبد سهام، اخذ گواهی سهام، فهرست معاملات، علت ممنوع‌المعامله‌شدن کد یا نماد برخی خدمات الکترونیکی دارا هستند.

کارگزاری مبین‌سرمایه دیگر شرکت حاضر در فاینکس پانزدهم است. سامانه معاملات اختصاصی اسمارت، نسخه موبایل سامانه معاملاتی، دریافت وجه آنی، ثبت‌نام غیرحضوری کیف پول باشگاه مشتریان، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک، اعتبار معاملاتی، تخفیف کارمزد، سود مانده حساب و مبین‌آکادمی برخی محصولات و خدمات کارگزاری مبین‌سرمایه هستند.

شرکت بورس اوراق بهادار تهران با ارائه و معرفی محصول صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس در نمایشگاه بانک، بورس و بیمه حضور دارد. صرفه‌جویی مالیاتی، شفافیت، هزینه کمتر و متنوع‌سازی به همراه فراهم آوردن امکان تشکیل سبد سهام برای سرمایه‌گذاران خرد از مزایا و ویژگی‌های صندوق قابل معامله در بورس است.

یکی دیگر از شرکت‌های بورسی حاضر در فاینکس پانزدهم شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد است. این شرکت کارگزاری در حوزه معاملات سهام و اوراق بهادار در بورس و فرابورس فعالیت می‌کند و «پاسارگاد تریدر نیروانا» یکی از مهم‌ترین خدمات آنلاین کارگزاری بانک پاسارگاد است که توسط شرکت داتکس به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این کارگزاری ارائه می‌شود. سامانه ماهور دیگر محصول شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد است که به ارائه خدماتی نظیر ثبت‌نام غیرحضوری جهت دریافت کد بورسی، دسترسی به سامانه سجام و دریافت آنی کد معاملاتی آنلاین ظرف چند دقیقه می‌پردازد.

شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید دیگر شرکت حاضر در پانزدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه است که در حوزه معادن، فولاد، سیمان، ساختمان، بازار سرمایه، خدمات مالی، نفت، گاز، انرژی و بازرگانی فعالیت می‌کند.

یکی دیگر از شرکت‌های بورسی حاضر در نمایشگاه فاینکس پانزدهم، شرکت تأمین سرمایه تمدن است که با دو شرکت زیرمجموعه کارگزاری آسان‌بیمه ایرانیان و رهپویان پردازش‌گستر صحرا در این نمایشگاه حضور دارد.

مرکز سرمایه‌گذاری آنلاین iBshop نیز یکی از محصولات شرکت صحرا از زیرمجموعه‌های تأمین سرمایه تمدن است. این سامانه به ارائه خدمات صدور و ابطال انواع واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌صورت آنلاین و یکپارچه، خدمات اعتباری، مشاوره‌های تخصصی، مدیریت ثروت، سبدگردانی اختصاصی و… می‌پردازد.

آسان‌بیمه ایرانیان در حوزه کارگزاری تخصصی بیمه و ارائه خدماتی نظیر بیمه آتش‌سوزی، انواع بیمه‌های عمر و زندگی، بیمه درمان تکمیلی، انواع بیمه‌های مسئولیت و مهندسی، بیمه حوادث، بیمه خودرو، انواع بیمه‌های اعتباری و بیمه طرح‌های نوین و اختصاصی فعالیت می‌کند.

یکی دیگر از شرکت‌های سالن بورسی‌ها در نمایشگاه فاینکس پانزدهم شرکت ترنج است. صندوق سهامی سرو و انار، فراصندوق تمشک، صندوق مختلط زیتون، صندوق درآمد ثابت افران و ترنج، صندوق اهرمی بلوط و سبدگردانی اختصاصی از خدمات شرکت ترنج در حوزه مدیریت دارایی هستند.

صندوق بازارگردانی تاک نیز یکی از خدمات شرکت ترنج در حوزه بازارگردانی است. ترنج در حوزه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری جسورانه نیز خدمات و محصولاتی ارائه می‌کند.

شرکت بورسی دیگر مورد بازدید راه پرداخت در روز دوم نمایشگاه بورس انرژی است. حامل‌های انرژی در رینگ داخلی و بین‌المللی این بورس دادوستد می‌شوند و در واقع بستری است برای قیمت‌گذاری انواع حامل‌های انرژی براساس مکانیسم عرضه و تقاضا.

گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی، تالار برق سبز و قرارداد آتی نفت خام از خدمات شرکت بورس انرژی است. این شرکت دارای چهار بازار با عناوین فیزیکی، مشتقه، برق و سایر اوراق بهادار است.

سازمان فرابورس ایران نیز در نمایشگاه فاینکس پانزدهم حضور دارد. هدف از حضور ارکان و نهادهای بورسی در بزرگ‌ترین گردهمایی فعالان مالی کشور، افزایش سواد مالی، آشناسازی عموم با خدمات بازار سرمایه، شبکه‌سازی و ایجاد راه‌های تأمین مالی است. همچنین در صورت عدم آشنایی مخاطبان با بازار سرمایه و نبود تجربه و دانش کافی، روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به آنان معرفی می‌شود.

فرابورس ایران نیز به منظور ارتقای سواد مالی جامعه، معرفی خدمات، ابزارها و بازارهای مختلف اعم از فرایندهای پذیرش، معرفی روش‌های تأمین مالی برای شرکت‌های مختلف، حرکت در راستای اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پاسخگویی به سؤالات و دغدغه‌های طیف وسیعی از مخاطبان در این نمایشگاه حضور یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.