راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند منتشر شد / رشد ۱۱.۳درصدی معاملات در تترلند

پتلفرم تبادل رمزارز تترلند به‌عنوان مرجع تخصصی تتر در ایران، گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ را منتشر کرد. این گزارش در هفت فصل تدوین شده و شامل داده‌های قابل‌ توجهی از این OTC ایرانی است.

بر اساس گزارش منتشرشده از این صرافی رمزارزی، بیشترین حجم معاملات آنلاین تتر ایران در سال ۱۴۰۱ به تترلند تعلق دارد و این شرکت با معرفی ۹ سرویس جدید، رشد ۸۷.۶درصدی کاربران را تجربه کرده است. همچنین آمار بازدید از تترلند در سال ۱۴۰۱، ۲۸.۸ میلیون و مجموع زمان پشتیبانی آن سه میلیون دقیقه ذکر شده است.


سفر پنج‌ساله تترلند


سکوی تبادل رمزارز تترلند فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ و با نام ریروکوین و با هدف توسعه بستر معاملاتی رمزارز آغاز کرد. در سال ۱۳۹۷ و طی یک ریبرندینگ، نام تجاری این سکو به تترلند تغییر پیدا کرد و به‌عنوان مرجع تخصصی تتر/تومان در ایران، نسخه ۱.۰ وبی‌سایت خود را منتشر کرد.

تترلند در سال ۱۳۹۸، سیستم احراز هویت دومرحله‌ای را ابداع کرد و پس از انتشار نسخه دوم و سوم وب‌سایت، اپلیکیشن تترلند را توسعه و ارائه داد. در سال ۱۳۹۹، تترلند از چهارمین نسخه وب‌سایت و سرویس احراز هویت خودکار خود رونمایی کرد.

در ۱۴۰۰ تترلند ارائه خدمات به کسب‌وکارهای رمزارزی را آغاز کرد و هم‌زمان با راه‌اندازی معامله تک‌نرخی تتر، نسخه پنجم وب‌سایت و اپلیکیشن و سرویس احراز هویت فوری خود را منتشر کرد.

در سال ۱۴۰۱، تترلند به بازآفرینی هویت بصری برند خود پرداخت و بعد از انتشار ششمین نسخه از وب و اپلیکیشن، از راه‌اندازی بازار تترلند و مبدل رمزارزی خود خبر داد.

تترلند

رشد چهاردرصدی کاربران خانم تترلند


در ۱۴۰۱، کاربران تترلند، زمانی معادل ۲۹۱ سال را در وب‌سایت و اپلیکیشن این سکوی مبادله رمزارز سپری کرده‌اند. همچنین این کسب‌وکار، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار بازدید یکتا را به خود اختصاص داده‌ است. تهران، خراسان رضوی و فارس، استان‌هایی هستند که بیشترین کاربر فعال در این سکو را به خود اختصاص داده‌اند. استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد کمترین کاربر را در تترلند دارند.

میانگین سنی کاربران تترلند، ۳۲ سال است. همچنین کاربران ۲۵ تا ۳۵ساله، بیشترین میزان آمار را به خود اختصاص داده‌اند. ۲.۶ درصد از کاربران ۵۵ تا ۶۵ سال سن دارند و ۲.۲ درصد از کاربران تترلند، ۶۵ساله یا بیشتر هستند.

بر اساس آمار منتشرشده در گزارش عملکرد تترلند در سال ۱۴۰۱ ، ۲۱ درصد از کاربران فعال این پلتفرم تبادل رمزارزی خانم و ۷۹ درصد باقی‌مانده آقا هستند. این آمار نشان می‌دهد که سهم کاربران خانم سکوی تبادل رمزارز تترلند در مقایسه با سال گذشته، چهار درصد افزایش داشته است.

تترلند

تتر؛ محلی امن برای حفظ سرمایه کاربران ایرانی


بیشترین فعالیت کاربران در وب‌سایت و اپلیکیشن تترلند، معطوف به ترید و معامله رمزارزهاست؛ تا جایی که ۴۱.۵ درصد از فعالیت‌ها به این مورد اختصاص دارد. با این‌ حال معامله ارزهای دیجیتال در این پلتفرم با کاهش ۲۷درصدی نسبت به سال پیش روبه‌رو شده و تمایل روبه‌رشد کاربران به سایر فعالیت‌ها ازجمله سرمایه‌گذاری از طریق رمزارز و نقل‌وانتقال مالی را نشان می‌دهد.

گزارش سالانه تترلند، نشانه‌های جالبی از رفتار کاربران در خصوص رمزارز تتر را نشان‌ می‌دهد. در این سال مانند سال گذشته، تعداد خریداران تتر، بیشتر از فروشندگان آن بود. نیاز کاربران به ورود و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها و همچنین خریداران برای حفظ سرمایه و جلوگیری از مخاطرات تورمی موجود در کشور، سبب شد تا تتر به محلی امن برای حفظ سرمایه تبدیل شود. در سال ۱۴۰۱، ۴۲ درصد از کاربران فقط تتر خریدند و ۱۷.۸ درصد از کاربران نیز فقط تتر فروختند.


رشد ۱۱.۳درصدی معاملات در تترلند


تترلند در سال ۱۴۰۱، شاهد رشد ۱۱.۳درصدی در تعداد معاملات پلتفرم خود بود. این پلتفرم در بهمن سال گذشته، رکورد تعداد و حجم معاملات ماهانه خود را شکست. با این حال حجم معاملات تترلند در سال ۱۴۰۱، نسبت به سال ۱۴۰۰ با ۲۱.۱ درصد کاهش مواجه بود. میانگین تعداد معامله هر کاربر در سال ۱۴۰۱، ۱۱.۲ معامله و به اندازه ۲۱۴۵ تتر است.

بر اساس این گزارش، جمعه‌ها، کم‌معامله‌ترین روز هفته و چهارشنبه‌ها پرمعامله‌ترین روز هفته برای تیم تترلند است.
۱۶.۷ درصد معاملات تترلند از نخستین دقایق بامداد تا ۶ صبح انجام می‌شود. همچنین در ساعات ۱۱ تا ۱۴ بیشترین تعداد معاملات در این پلتفرم انجام می‌شود.


بانک ملت؛ محبوب‌ترین بانک کاربران تترلند


تسویه سریع یکی از موارد مهم برای کاربران در هر سکوی تبادل رمزارزی است. ۲۳ درصد از کاربران تترلند، وجوه تومانی ناشی از فروش تتر را در کیف پول تترلند خود نگهداری می‌کنند و ۷۷ درصد از آنها نیز وجوه را مستقیم برداشت می‌کنند. در این میان بانک ملت با ۲۷ درصد، بیشترین سهم را در بانک‌های مورد استفاده برای برداشت وجه دارد.


احراز هویت شش‌دقیقه‌ای در تترلند


سادگی و سرعت، مفاهیم مهمی برای تترلند است که در فرایندها و طراحی بصری این برند نیز دیده می‌شود. این کسب‌وکار تلاش کرده فرایند احراز هویت را برای کاربران ساده و سریع کند. هدف تترلند، احزار هویت در کمتر از ۱۰ دقیقه است، با این‌ حال بر اساس گزارش منتشرشده، به دلیل اختلالات اینترنت، این زمان گاهی بیشتر هم شده است. متوسط زمان تکمیل احراز هویت در تترلند، شش دقیقه است. همچنین سریع‌ترین احراز هویت در سال ۱۴۰۱، در ۸۱ ثانیه انجام شده‌ است.


رضایت ۹۷درصدی کاربران از پشتیبانی تترلند


میزان مراجعه کاربران به پشتیبانی تترلند در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰، کاهش قابل‌ توجهی داشته است. بهبود تجربه کاربر و ساده‌سازی فرایندهای احراز هویت و خریدوفروش می‌تواند از علل این کاهش باشد.

بر اساس این گزارش، ۵۵ درصد از کاربرانی که در سال ۱۴۰۱ تراکنش انجام داده‌اند، اصلاً به پشتیبانی مراجعه نکرده‌اند. همچنین ۲۱ درصد ار کاربران دارای تراکنش، دو بار یا بیشتر به پشتیبانی مراجعه کرده‌اند.

تیم پشتیبانی آنلاین تترلند به صورت ۲۴ساعته در تمام طول سال به کاربران خدمات ارائه می‌دهد.
در سال ۱۴۰۱، این تیم چهار میلیون و ۴۱۰ پیام پشتیبانی ارسال و دریافت کرده است. تعداد پشتیبانی انجام‌شده توسط این واحد ۳۱۲۴۰۹ و میانگین تعداد پشتیبانی آنلاین در روز، ۸۵۶ تعداد بوده است.
۹۵.۸ درصد از پیام‌های ارسالی به پشتیبانی در کمتر از یک دقیقه پاسخ دریافت کرده‌اند. میانگین مدت انتظار اولین پاسخ پیام در پشتیبانی آنلاین تترلند، ۳۲ ثانیه است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، پنج ثانیه سریع‌تر شده است.

شاخص توصیه‌کنندگان (NPS) ملاکی مهم برای ارزیابی تجربه کاربران از یک سرویس یا محصول است. واحد خدمات کاربران تترلند فرایند بررسی و رضایت‌سنجی را به طور مستمر انجام می‌دهد و به طور ماهانه و فصلی تمامی گزارش‌ها را تهیه می‌کند و برای رفع نواقص به واحد فنی پلتفرم گزارش می‌دهد. این شاخص در سال ۱۴۰۱، برابر با ۷۰.۵ درصد بوده و بیش از ۷۷ درصد از کاربران، استفاده از تترلند را به دیگران توصیه کرده‌اند.


۲.۳ میلیارد تومان صرفه‌جویی در پرداخت کارمزد


بدون کارمزد بودن مبدل رمزارزی تترلند در مقایسه با کارمزدهای صرافی‌های داخلی و خارجی ارز دیجیتال، باعث شد تا کاربران تترلند در سال ۱۴۰۱ با استفاده از این مبدل، ۲۳۸۱۷۵۹۰۳۲ تومان کارمزد را پرداخت نکنند و به شیوه مقرون به‌صرفه‌تری سرمایه‌گذاری خود در رمزارزها را تجربه کنند.

همچنین سود ناشی از خریدوفروش یا نگهداشت رمزارز به وسیله کاربران با استفاده از سرویس مبدل رمزارزی تترلند، به صورت میانگین در هر ماه ۳.۶۲ درصد بوده است. کاربران در سال ۱۴۰۱ با استفاده از سرویس مبدل رمزارزی موفق شدند به طور میانگین، ۲۹.۱ درصد سرمایه خود را افزایش دهند.


تسهیلگری رگولاتوری در پرتو بررسی رفتار بازار


تترلند اعلام کرده امیدوار است گزارش حاضر از طریق ارائه آمارهای شفاف و دقیق، مطالعه رفتار کاربران در قبال تتر و بررسی ظرفیت‌های موجود در بازار رمزارز کشور به‌عنوان سندی معتبر با هدف تسهیلگری در امر قانون‌گذاری این بازار، تأثیرگذار باشد.

منبع رمزارز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.