راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قسمت دوم اتاق آبی / رودررو با علیرضا شفیعی، مدیرعامل کیپا

میهمان قسمت دوم برنامه «اتاق آبی» علیرضا شفیعی مدیرعامل شرکت کیپا است. در این برنامه، میثم سلیمانی از مدیرعامل کیپا درباره لندتک‌ها و چالش‌های این شرکت‌ها در بازار ایران پرسیده.

مدیرعامل کیپا درباره اینکه اعتبار لندتک‌ها با تورم همخوانی ندارد می‌گوید: «ما قرار نیست همه نیازهای افراد را برطرف کنیم، ما قرار است دسترسی به خیلی از نیازها را تسهیل کنیم و من مطمئنم رویکرد و استراتژی همه لندتک‌ها بالا بردن قدرت خرید و رفاه اجتماعی است.»

شفیعی درباره اینکه آیا می‌توان با توجه به وابستگی و چسبندگی‌ای که لندتک‌ها به بانک‌ها دارند به جای اینکه بانک‌ها شبیه لندتک‌ها شوند، لندتک‌ها شبیه بانک‌ها شوند، هم می‌گوید: «این موضوع می‌تواند درست باشد. اگر ما تمام مدل‌های خرید اعتباری‌مان را مبتنی بر منابع بانکی سوار کنیم، در کیپا بخش عمده کیف پول B2C را بر همین فضا پیاده کردیم ولی سرویس B2B ما همچنان در جریان است و در آن خرید اقساطی داریم. در خرید اقساطی اصلاً بحث منابع بانکی نیست. اگر تمام موجودیت یک لندتک مبتنی بر تسهیلات یک بانک باشد، ممکن است دستخوش استراتژی کلان یا سیاست بانک شود، اگرنه ما این را به‌عنوان یک سرویس در کنار چند سرویس اقساطی و اعتباری دیگر می‌بینیم که تنوع محصولات اعتباردهی را افزایش داده‌اند.»

ادامه پاسخ‌های علیرضا شفیعی به سوالات چالشی میزبان اتاق آبی شنیدنی است.

برنامه اتاق آبی هر هفته دوشنبه‌ها از استودیو راه‌کار پخش می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.