راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هفت نکته‌ مهمی که برای خرید اقساطی از کیپا باید بدانید

در سال‌های اخیر، تمایل افراد به خرید اقساطی افزایش چشم‌گیری داشته است. نوسان قیمت‌ها و هزینه بالای کالاها راهی جز خرید قسطی پیش پای افراد قرار نداده است. علاوه بر این، خرید اقساطی مزایای زیادی را برای خریداران به همراه دارد؛ از جمله مدیریت هزینه‌ها، خرید کالاهای بهتر و باکیفیت‌تر و افزایش قدرت خرید؛ این مسئله خیلی‌ها را مشتاقانه به‌ سوی خرید اقساطی سوق داده است.

به گزارش روابط عمومی کیپا، اگر شما هم فکر می‌کنید که خرید اقساطی راه‌حلی برای تأمین نیازها و سازمان‌دهی امور مالی‌تان است، حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در مقاله حاضر با شما درباره نکاتی که قبل از خرید اقساطی کالاها باید بدانید، صحبت کرده‌ایم. خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند که خرید هوشمندانه‌تری داشته باشید و از این روش تأمین مالی نهایت بهره را ببرید.


کشتی‌های نجاتی به نام خرید اقساطی و BNPL


اگرچه خرید با روش BNPL (الان بخر، بعداً پرداخت کن) پدیده‌ای کاملاً نوین است و تقریباً در 10 سال اخیر توسعه پیدا کرده، اما خرید اقساطی پدیده چندان جدیدی نیست. در چند سال گذشته که تورم و نوسان قیمت‌ها تا این اندازه بالا نبود، شاید بسیاری از افراد خرید تسهیلاتی را صرفاً به‌عنوان گزینه‌ای برای خرید در نظر می‌گرفتند؛ اما در حال حاضر این نوع خرید دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت است.

خرید با روش الان بخر، بعداً پرداخت کن در 10 سال اخیر رایج شده است

با توجه به افزایش تمایل افراد به خرید اقساطی، بسیاری از تأمین‌کنندگان پا به میدان گذاشتند تا با تخصیص اعتبار، اعطای وام و ارائه طرح‌هایی برای این شیوه از خرید، قدرت خرید مردم را افزایش دهند. به همین دلیل، انتخاب سازمانی معتبر که با توجه به شرایط ما بهترین خدمات را ارائه دهد، چالش‌برانگیز شده است.

کیپا از جمله سازمان‌های معتبری است که می‌تواند روند خرید اقساطی را برای شما تسهیل کند. کیپا با سازمان‌های گوناگونی از جمله آموزش‌وپرورش، تأمین اجتماعی، بانک مهر ایران و… همکاری می‌کند. در نتیجه، کارکنان سازمان‌های مذکور با بهره‌مندی از خدمات کیپا، به‌راحتی می‌توانند کالاهای مورد نظر خود را از فروشگاه‌های پذیرنده کیپا خریداری کنند.

با توجه به اینکه کیپا با سازمان‌های متنوعی همکاری می‌کند و امکان خرید از فروشگاه‌های زیادی را برای خریداران فراهم کرده، هر کسی می‌تواند به کالا یا خدمت مورد نظر دست پیدا کند. این سایت خرید اقساطی در حوزه‌های متعددی پذیرنده دارد که از آن جمله می‌توان به دسته‌های خدمات پزشکی و سلامت، گردشگری، زیبایی و آرایشی، مد و پوشاک، بیمه، FMCG، کالای دیجیتال، خانه و آشپزخانه، مبلمان و سرویس خواب و فرش، آموزشی، لوازم خانگی و… اشاره کرد.


در خرید اقساطی کالاها به چه نکاتی باید توجه کنیم؟


اگرچه امروزه تأمین‌کنندگان و فروشندگان زیادی طرح‌های گوناگونی برای خرید اقساطی ارائه کرده‌اند، اما نمی‌توان به هر تأمین‌کننده و فروشنده‌ای اعتماد کرد. برای آنکه در خرید اقساطی کالاها هوشمندانه‌تر عمل کنید، حتماً باید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

نرخ بهره

درست به‌ اندازه تنوع شرکت‌ها و تأمین‌کننده‌های خرید اقساطی، شرایط و ضوابط گوناگونی برای خرید اقساطی کالا وجود دارد. یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان خرید اقساطی باید به آن توجه کنید، نرخ بهره خرید است. نرخ بهره باید معقول باشد و بازپرداخت وام را برای شما دشوار نکند.

بعضی از تأمین‌کنندگان طرح‌هایی را برای خرید اقساطی دارند که هیچ بهره‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد. در عین حال، شرکت‌هایی هم هستند که از بابت خرید اقساطی، بهره‌های گزافی را از خریداران دریافت می‌کنند. مجموعه کیپا یکی از تأمین‌کنندگانی است که با حداقل بهره، خدمات خرید اقساطی را به خریداران عرضه می‌کند.

مبلغ قسط و پرداخت ماهانه

از دیگر موارد حائز اهمیتی که در زمان خرید اقساطی باید به آن توجه داشته باشید، مدت‌زمان بازپرداخت هزینه‌ها و مبلغی است که هرماه به‌عنوان قسط باید پرداخت کنید.

مبلغ قسط و بازپرداخت ماهانه یکی از نکات مهم خرید اقساطی است

شرکت‌ها برنامه‌های متنوعی را برای بازپرداخت اقساط در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. با توجه به سطح درآمدتان، تأمین‌کننده و طرحی را انتخاب کنید که بهتر از بقیه با شرایط شما هم‌خوانی دارد.

جریمه دیرکرد

با توجه به اینکه باید اقساط را در مدت‌زمان مشخصی پرداخت کنید، تأمین‌کننده انتخابی‌تان می‌تواند شما را به‌دلیل عدم پرداخت به‌موقع جریمه کند. هدف از تعیین جریمه دیرکرد، اطمینان از این مسئله است که خریداران تا مهلت مقرر وام خود را تسویه خواهند کرد. مبلغ جریمه دیرکرد از طرحی به طرح دیگر و از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است.

مدت‌زمان بازپرداخت

در زمان خرید اقساطی، شما به‌عنوان یک خریدار متعهد خواهید شد که در مدت‌زمان معینی هزینه کالاها را به تأمین‌کننده پرداخت خواهید کرد. طول دوره بازپرداخت به مبلغ خرید و تأمین‌کننده شما بستگی دارد. بازپرداخت 12، 18 و 24ماهه متداول‌ترین طرح‌های خرید اقساطی است. نکته‌ای که در این‌باره حتماً باید به آن توجه داشته باشید این است که هرچه مدت‌زمان بازپرداخت طولانی‌تر باشد، مبلغ قسط کاهش و نرخ بهره افزایش پیدا می‌کند.

روش‌های پرداخت

هر تأمین‌کننده‌ای سیاست‌های خاصی در تعیین روش پرداخت دارد. در زمان خرید اقساطی حتماً با تأمین‌کننده بر سر روش پرداخت به توافق برسید و اطمینان حاصل کنید که این روش با شرایط شما تناسب دارد. در غیر این صورت، ممکن است بازپرداخت اقساط شما را در مضیقه قرار دهد.

سهولت بازپرداخت

علاوه بر روش پرداخت، باید به امکانات مالی که به آنها دسترسی دارید هم توجه کنید. ارائه‌دهنده‌ای را انتخاب کنید که بیش از همه با امکانات شما هم‌خوانی دارد و به‌راحتی می‌توانید با آن معامله کنید. امکاناتی مانند پرداخت خودکار، پرتال‌های آنلاین و یادآورهای پرداخت، باعث می‌شوند که پرداخت‌های ماهانه شما با سرعت و سهولت بیشتری انجام شوند. اپلیکیشن کیپا با در نظر گرفتن نیازهای مخاطبان اکثر موارد گفته‌شده را پوشش می‌دهد تا بهترین تجربه خرید اقساطی را برای شما فراهم آورد.

شرایط خرید اقساطی

بعضی از تأمین‌کنندگان شرایط عجیب‌وغریبی را پیش پای خریداران قرار می‌دهند، از جمله ارائه چک و سفته با مبالغ بالا، ارائه چند ضامن، نرخ کارمزد بالا و غیره. قبل از اقدام به خرید، شرایط و ضوابط چند تأمین‌کننده را بررسی کنید تا بهترین تأمین‌کننده را با توجه به شرایط‌تان بیابید. کیپا یکی از تأمین‌کنندگانی است که با سازمان‌ها و بانک‌های گوناگونی همکاری می‌کند؛ در نتیجه، طیف گسترده‌ای از افراد می‌توانند از خدمات آن بهره ببرند. اگر به سایت کیپا سری بزنید، حتماً ضوابطی متناسب با شرایط خود پیدا خواهید کرد.


خریدی امن، لذت‌بخش و مطمئن با کیپا


با توجه به رواج خرید اقساطی و BNPL، تأمین‌کنندگان زیادی پا به میدان گذاشته‌اند و طرح‌ها و خدمات بی‌شماری را به متقاضیان ارائه می‌دهند. این فراوانی، انتخاب تأمین‌کننده مناسب را بسیار چالش‌برانگیز کرده است. در مقاله حاضر با شما درباره نکاتی که در خرید اقساطی باید به آنها توجه کنید، صحبت کردیم. تابه‌حال خرید اقساطی را تجربه کرده‌اید؟ تا چه اندازه از خرید خود راضی بوده‌اید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.