راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تیپاکس در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۹ میلیون بسته جابه‌جا کرد

تیپاکس به‌عنوان یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه پست گزارش سالانه ۱۴۰۰ خود را منتشر کرده است. در این گزارش اعلام شده که این شرکت توانسته در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۹ میلیون بسته جابه‌جا کند و تعداد کاربرانش با رشد ۶۹درصدی نسبت به سال گذشته به بیش از هشت میلیون کاربر برسد.

شرکت تیپاکس اعلام می‌کند بیش از ۵۴۵۰ نفر نیروی انسانی دارد و در سال ۱۴۰۰ موفق بـه ثبت رکورد جابه‌جایی ۱۵۰ هزار بسته در یک روز شده است.

بر اساس اعلام تیپاکس، تعداد کل مشتریان این شرکت در سال ۱۴۰۰ به هشت میلیون و ۹۱۶ هزار و ۷۱۱ نفر رسیده که این میزان نسبت به سال گذشته رشد ۶۹درصدی داشته است. تیپاکس پیش‌بینی کرده این تعداد در سال ۱۴۰۱ به رقم ۱۲ میلیون نفر کاربر برسد.

تعداد کل پاکت‌ها و بسته‌های جابه‌جا شده نیز برابر ۱۹ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۹۱۳ بسته بوده است. تعداد کل ناوگان لجستیک این شرکت به سه هزار و ۲۱۸ و تعداد کل نمایندگی‌های آن نیز به ۸۱۳ رسیده است.

تعداد مشتریانی که با تیپاکس بسته ارسال کرده‌اند با رشد ۳۴درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ به دو میلیون و ۴۷ هزار و ۸۵۸ نفر رسیده و تعداد مشتریانی که از تیپاکس بسته دریافت کرده‌اند نیز با ۵۱ درصد رشد به عدد شش میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۵۳ نفر رسیده است.

در این گزارش با اشاره به مشتریان قراردادی تیپاکس، گفته شده که این مشتریان سازمان‌ها یا کسب‌وکارهایی هستند که به خاطر حجم بالای ارسال بسته‌های خود و برخورداری از شرایط ویژه، نسبت به عقد قرارداد اقدام می‌کنند. تعداد مشتریان قراردادی تیپاکس نیز طبق این گزارش از رقم هزار و ۸۳۵ مشتری در سال ۱۳۹۹ با ۳۰۰ درصد رشد در سال ۱۴۰۰ به پنج هزار و ۵۰۴ مشتری رسیده است.

بخش دیگر این گزارش به تعداد تماس‌های تلفنی مشتریان با تیپاکس اختصاص پیدا کرده است. طبق این گزارش ۱۰۰ نفر در واحد پشتیبانی مشتریان در سال ۱۴۰۰ فعالیت کرده‌اند که به چهار میلیون و ۴۰۰ تماس ورودی این شرکت پاسخ داده‌اند.

تیپاکس اعلام کرده که میزان رضایت مشتریان در اسفند ۱۴۰۰ از خدمات دریافت‌شده از پشتیبانی مشتریان این شرکت ۹۰ درصد بوده است.

تیپاکس همچنین اعلام کرده که از هر هزار بسته ارسالی در سال ۱۳۹۹، ۹ مورد با ثبت شکایت همراه بوده‌اند که این میزان در سال ۱۴۰۰ به شش مورد کاهش یافته است.


توسعه نمایندگان در شهرهای کوچک


تیپاکس در بخش دیگری از این گزارش به توسعه نمایندگان خود اشاره کرده است. طبق این گزارش این شرکت در ۳۱ استان و شهرهایی با جمعیت سه هزار نفری نیز حضور دارد.

گسترده‌ترین پوشش تیپاکس در استان‌های اصفهان، فارس و گیلان بوده و کم‌جمعیت‌ترین شهری که تیپاکس در آن نمایندگی افتتاح کرده، شهرهای علاو مرودشت، لیسار و بنجار بوده است. تیپاکس می‌گوید در سال ۱۴۰۰، نمایندگی بازار پاچنار بیشترین ارسال بسته را در بین نمایندگی‌های این شرکت داشته است. بر اساس اعلام تیپاکس، کل ناوگان لجستیک این شرکت برابر سه هزار و ۲۱۸ است که از این میان هزار و ۱۵۲ ناوگان بین‌شهری و دو هزار و ۶۶ ناوگان درون‌شهری است.

تیپاکس ادعا می‌کند که سعی کرده با کمک فناوری‌های روز صنعت لجستیک نوآوری‌های لازم را در شرکت خود پیاده‌سازی کند. این شرکت در توضیح عملکرد سامانه «مای‌تیپاکس» خود که در واقع اپ این شرکت است، گفته که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۶۴ هزار نصب داشته که نسبت به سال ۱۳۹۹، ۵۰ درصد رشد داشته است.

مای‌تیپاکس سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را در استان تهران آغاز کرد و تا پایان این سال ۲۰ استان دیگر نیز به دایره خدمات‌رسانی آن اضافه شد. مای‌تیپاکس درگاهی برای ثبت سفارشات به‌صورت آنلاین است و کاربران از این طریق قادر خواهند بود بسته را جلوی در منزل خود تحویل بدهند یا تحویل بگیرند.

منبع کارنگ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.