راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بررسی وضعیت ابزارهای پذیرش فعال در آخرین ماه سال 1401 / سهم 93 درصدی کارتخوان فروشگاهی در تراکنش‌های شبکه پرداخت

در اسفندماه 85 درصد وجوه در جریان شبکه پرداخت و 93 درصد کل تراکنش‌های شبکه پرداخت توسط کارتخوان‌های فروشگاهی پردازش شده است. باوجود وزن سنگین تراکنش‌های کارتخوان‌های فروشگاهی شاپرک معتقد است؛ دو ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی نقش پررنگی در آینده صنعت پرداخت کشور ایفا خواهند کرد.

شاپرک در آخرین آمارهایش، پرداخت الکترونیک پاسارگاد با 19.84درصد سهم بازار را به‌عنوان دارنده بالاترین تعداد کارت‌خوان‌های فروشگاهی و تجارت الکترونیک پارسیان با سهم بازار 56.62 درصدی را دارنده بیشترین تعداد ابزار پذیرش اینترنتی و به‌پرداخت ملت با سهم 94.83 را دارنده بیش‌ترین ابزارهای موبایل فعال سیستمی شبکه پرداخت کشور معرفی کرد.

پرداخت نوین آرین در مولفه تعدادی کارت‌خوان‌های فروشگاهی، در بازه‌ای 30 روزه رشد 37.0 درصدی را تجربه و  بیشترین اختلاف این شاخص را از آن خود کرده است، آسان پرداخت پرشین هم با 0.67 درصد افزایش در  یک ماه به بیشترین تغییر شاخص در تعداد ابزارهای پذیرش اینترنتی دست پیدا کرده است. در  سهم ابزار پذیرش موبایلی هم به پرداخت ملت با کاهش 0.01 درصدی و آسان پرداخت پرشین با رشدی به همین میزان مالک بیشترین اختلاف نسبت به ماه گذشته هستند.

پرداخت الکترونیک پاسارگاد در ابزار کارت‌خوان فروشگاهی تراکنش دار با 20.96 درصد بالاترین سهم را از آن خود کرده و پرداخت الکترونیک سامان با کسب سهم 22.71 درصدی بیشترین سهم در ابزارهای تراکنش دار اینترنتی را به خود اختصاص داده است. پرداخت الکترونیک سامان هم  با 44.87 درصد بیشترین سهم بازار ابزارهای پذیرش تراکنش دار موبایلی را در دست دارد.

سهم بازار کارت‌خوان فروشگاهی در شرکت پرداخت نوین آرین با افزایش 0.40 درصدی، بیشترین اختلاف را میان 12 شرکت پرداختی کشور داشته است. آسان پرداخت پرشین هم در سهم بازار ابزارهای پذیرش اینترنتی تراکنش دار با افزایش 2.51 درصدی بالاترین تفاضل را از آن خود کرده و به پرداخت ملت با کاهش قابل‌توجه 50.20 درصدی، بیشترین اختلاف سهم را در ابزارهای پذیرش موبایلی تراکنش دار نسبت به ماه گذشته داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.