راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دیوان عدالت حکم به رفع موقت توقیف پرداخت‌یاری پی داد

درگاه پرداخت پی که به دستور بانک مرکزی مسدود شده بود،‌ با حکم دیوان عدالت اداری به صورت موقت رفع توقیف شد. بر اساس دستور دیوان عدالت اداری بانک مرکزی و شاپرک باید موافقت‌نامه پرداخت پی را تمدید کرده و اجازه ادامه فعالیت و رفع مسدودی درگاه‌های پرداخت این پرداخت‌یاری را صادر کنند.

در پی شکایت شرکت تجارت الکترونیک وب پویای البرز با برند Pay.ir  از بانک مرکزی در خصوص اقدامات شرکت شاپرک، دستور موقت رفع توقیف درگاه‌های پرداخت مورد استفاده پذیرندگان اینترنتی این شرکت توسط شعبه سوم دیوان عدالت اداری صادر شد.

حکم ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ دیوان عدالت اداری با پذیرش مستندات پرداخت پی، تصمیم بانک مرکزی را دال بر ورود خسارت به این پرداخت‌یار دانسته و حکم به توقف موقت تصمیم بانک مرکزی درباره این پرداخت‌یار داده است. بر اساس حکم دیوان عدالت اداری، بانک مرکزی و شاپرک باید موافقت‌نامه پرداخت پی را تمدید کرده و اجازه ادامه فعالیت و رفع مسدودی درگاه‌های پرداخت این پرداخت‌یاری را صادر کنند.

همچنین شاپرک اقدام به انسداد کد ملی مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره شرکت تجارت الکترونیک وب پویای البرز کرده و در پی این تصمیم خدمات پرداخت الکترونیک و دستگاه‌های کارت‌خوان اعضای هیئت‌مدیره این شرکت مسدود شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.