راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب «حکمرانی دیجیتال» منتشر شد

انتشارات راه پرداخت کتاب «حکمرانی دیجیتال» نوشته جرمی سوئینفن گرین و استفان دانلیز را با حمایت شرکت رایان هم‌افزا منتشر کرد.

این کتاب 324 صفحه و 14 فصل دارد که حسین خسروپور و مژگان شوندی آن را ترجمه کرده‌اند. حکمرانی دیجیتال تفسیر و توضیحی درباره مسائل پایه‌ای پیرامون فرصت‌ها و مخاطرات مرتبط با فناوری دیجیتال ارائه می‌دهد. این کتاب نقشی را تشریح می‌کند که فناوری دیجیتال می‌تواند در سراسر سازمان‌ها (و نه فقط پشت درهای بسته مربوط به بخش فناوری اطلاعات) ایفا کند. در عین‌ حال، بینشی جدید به هیئت‌مدیره و مدیریت ارشد در خصوص توسعه راهبردهای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از فناوری دیجیتال می‌دهد و همچنین آنها را به دانش لازم برای پرسیدن موارد مهم و درست از متخصصان و تشخیص ارتباط یا عدم ارتباط و وضوح یا ابهام پاسخ‌ها به مخاطبان، تجهیز می‌کند.

در فصول این کتاب، موضوعاتی مانند حکمرانی دیجیتال، راهبرد حکمرانی دیجیتال، مدیریت تغییر سریع، دیجیتالی‌شدن عملیات درونی، تحول در خدمات و محصولات، بازاریابی و فروش، تفکر دیجیتال و تأثیر فناوری دیجیتال و شیوه برخورد مناسب با آن در بخش‌های دیگر سازمان‌ها مورد توجه قرار گرفته و در فصل پایانی کتاب، فناوری‌های نوظهور معرفی شده است.

سید حسن میرمحمد میگونی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت رایان هم‌افزا حامی انتشار این کتاب درباره آن نوشته است: «مدیریت مخاطرات دنیای دیجیتال، تاب‌آوری دیجیتال و تطبیق سیاست‌های کار، از دیگر موضوعات فراموش‌شده قرن معاصرند که در این کتاب با دیدی عمیقاً دوستدار نوآوری، برای خوانندگان به طور کامل شرح داده شده‌اند. امید است مطالعه این کتاب بتواند هم برای سیاست‌گذاران کلان کشور و هم برای مدیران بنگاه‌های کوچک کسب‌وکاری مؤثر باشد. زندگی در دنیای دیجیتال، شاید هیچ شباهتی به دنیایی که در آن رشد کرده و بالغ شده‌ایم، نداشته باشد. دنیای جدید نیازمند راهنما و پیامبران جدید است و گرین و دانیلز، فرزند خلف همان پیامبران دنیای رسانه، مارشال مک‌‌لوهان و مانوئل کاستلز هستند؛ همان‌هایی که معتقد بودند جهان از منظر ارتباطاتی در یک دهکده کوچک جای می‌گیرد.» 

همچنین، رضا قربانی، ناشر کتاب حکمرانی دیجیتال درباره این کتاب نوشته است: «پیشرو بودن در جهان فناوری‌های در حال تغییر چگونه ممکن است؟ این پرسشی است که کتاب حکمرانی دیجیتال به آن پرداخته است؛ نویسندگان کتاب در این اثر آکادمیک تلاش کرده‌اند همه ابعاد حکمرانی خوب را در زمینه فناوری ترسیم کنند. در سال‌های گذشته فناوری همه چیز را تحت‌تأثیر خودش قرار داده و ما شاهد دگرگونی تمام زیرساخت‌های بشری بوده‌ایم. به‌گونه‌ای که حاکمیت‌ها در زمینه تنظیم‌گری بازارهای مبتنی بر فناوری دچار چالش‌های جدی شده‌اند. تقریباً هیچ حاکمیتی نمی‌توان یافت که در سال‌های اخیر در زمینه تنظیم‌گری فناوری‌ها دچار چالش نبوده‌ باشد. همه دولت‌ها در این سال‌ها طیفی از استیصال تا تلاش برای تطبیق را تجربه کرده‌اند. در این میان برخی دولت‌ها نیز سعی کرده‌اند با رویکرد نادیده‌گرفتن و تمرکز بر مسائل قابل‌حل از کنار این موضوعات بگذرند. ایده برخی حاکمان این است که زمان تنظیم‌گری فناوری که برسد، خودبه‌خود و با انرژی کمی می‌توان آثار فناوری را رگوله کرد؛ خیالی خام که متأسفانه طرفداران کمی هم ندارد.» 

کتاب حکمرانی دیجیتال را می‌توانید با 35 درصد تخفیف از فروشگاه راه پرداخت تهیه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.