راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ورود دیجی‌پی به حوزه مدیریت ثروت / شخصی‌سازی کلاس‌های دارایی از طریق مشاوره هوشمند

سرمایه‌گذاری و مدیریت ثروت دو مفهوم درهم‌تنیده هستند که در عصر تورمی حاضر بیش از گذشته مهم شده‌اند، سرمایه‌گذاری و بازدهی دارای ابعاد متفاوتی است که بخشی از آن به تمکن مالی و ریسک‌پذیری و اهداف هر فرد ارتباط دارد و بعد دیگر آن به نحوه مدیریت سرمایه. مدیریت ثروت تمامی ابعاد مالی زندگی شخص را در بر می‌­گیرد که سرمایه‌گذاری بخشی از آن محسوب می‌شود.

سرمایه­‌گذاری به دو روش مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود: آن‌طور که آمارهای جهانی نشان می‌دهند، بیش از 80 درصد ارزش بازار معاملات در دنیا از طریق روش‌های غیرمستقیم در گردش است و روش‌های غیرمستقیم سهمی کمتر از 20 درصدی دارند. (این ارقام در بازار معاملات ایران به دلیل سیاستگذاری‌­های گذشته برعکس است)

همان طور که اشاره شد مدیریت ثروت از مفهوم سرمایه‌گذاری جامع‌تر است و ابعاد بیشتری از زندگی مالی افراد را در برمی‌گیرد و حتی در مواردی شامل بخش هزینه‌کرد زندگی افراد هم می‌شود. پرداخت‌یار دیجی‌پی با همین نگاه از سال گذشته وارد حوزه مدیریت ثروت شده و می‌خواهد به‌عنوان بازیگر اصلی مدیریت ثروت شناخته شود و با متنوع‌کردن کلاس‌های دارایی، پرتفوی هر فرد را در بازه‌های زمانی متفاوت، بر اساس اهداف سرمایه‌­گذاری و داده‌های جمع‌­آوری شده توسط خود فرد، شخصی‌سازی کند و به‌صورت هوشمند به هر فرد مشاوره دهد تا نیازهای سرمایه­‌گذاری منحصر به هر فرد به شکل متناسب برطرف شود.

به گفته احسان باقری پور مدیر کسب‌وکار مدیریت ثروت دیجی‌پی، این شرکت باتوجه‌به پتانسیل گروه دیجی‌کالا، وارد بازار خالی و بکر مدیریت ثروت شده است: «در جریان بررسی روندهای مدیریت ثروت در دنیا دلیلی پیدا نکردیم که نشان دهد به‌کارگیری ابزارهای سرمایه‌گذاری در ایران نتیجه منفی دارد؛ با همین رویکرد با ارائه سه خدمت مدیریت صندوق سهامی، صندوق درآمد ثابت و سبدگردانی: نسخه اولیه مدیریت ثروت دیجی‌پی را به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی کردیم.»

باقری پور می‌گوید: «این نسخه شهریور سال 1401 به‌صورت آزمایشی در داشبوردهای دیجی‌پی و دیجی‌کالا باهدف بررسی رفتار کاربران و بلوغ بیشتر راه‌اندازی شد و مورد استقبال خوبی هم قرار گرفت.»


خدمات محصول مدیریت ثروت دیجی‌پی


سرویس مدیریت ثروت دیجی‌­پی نیز مانند سیاست گروه دیجی­‌کالا سیاست مارکت پلیس سرمایه‌­گذاری را دنبال می­‌کند. در این راستا گروه مالی فارابی اولین مجموعه­‌ای بود که دو صندوق درامد ثابت و سهامی را روی محصول دیجی‌­پی لایو کرده است.

سرویس مدیریت ثروت دیجی‌­پی در حال حاضر دارای سه خدمت است که صندوق درآمد ثابت یکی از آن‌هاست. این صندوق که هدف عقب نماندن از تورم را دنبال می‌کند برای افراد با ریسک گریزی بالا مناسب است. به گفته باقری پور، سرمایه‌گذاران با خرید واحدهای این سود روزشمار دریافت خواهند کرد. میزان سود صندوق درآمد ثابت نبست به سود بانکی بیشتر است؛ اما مبلغ ثابتی ندارد و بر اساس  شرایط بازار تغییر می‌کند. به‌طورکلی نرخ مؤثر صندوق دیجی‌پی، رقمی معادل 25.6 به‌صورت روزشمار است که قابلیت نقدشوندگی هم دارد.

سرویس دیگر محصول مدیریت ثروت دیجی‌پی صندوق سهامی است. این صندوق مناسب افرادی که به سرمایه‌گذاری نگاهی بلندمدت دارند، و دریافت سود بیشتر در کنار احتمال ضرر در کوتاه‌مدت را می‌پذیرند.

سبدگردانی هم یکی دیگر از سرویس‌های مدیریت ثروت دیجی‌پی است که در حال حاضر با حداقل قیمت 100 میلیون تومان ارائه می‌شود. باقری پور می‌گوید: «تدابیری در نظر گرفته شده که این عدد کاهش پیدا کند تا کاربران با مبالغ کم هم بتوانند از این سرویس استفاده کنند.»

به گفته او، دیجی‌پی برای سرویس‌های صندوق‌های درآمد ثابت و سهامی با کارگزاری فارابی در بخش سبدگردانی هم با دو مجموعه فارابی و گروه مالی فیروزه به تفاهم رسیده است و در آینده‌ای نزدیک آرمان آتی نیز به این فهرست اضافه خواهد شد.


اضافه‌شدن کلاس دارایی طلا و تا بهار سال آتی


مدیر کسب‌وکار مدیریت ثروت دیجی‌پی با اشاره برنامه‌های توسعه‌ای محصول ادامه داد: «شرکت با دو استراتژی صندوق سهامی و درآمد ثابت وارد بازار شده و تا پاسخگوی نیازهای اولیه مشتریان باشد؛ اما در آینده‌ای نزدیک تنوع کلاس‌های دارایی افزایش پیدا خواهد کرد و صندوق‌های شخصی، طلا، ملک، کرادفاوندینگ، باهدف رفع نیازهای پیچیده کاربران به کلاس‌های دارایی محصول مدیریت ثروت  اضافه می‌شوند.»

او  همچنین اعلام کرد: «علاوه بر همکاری با بهترین بازیگران هر حوزه، بر اساس اطلاعات از هر سرمایه‌گذار و با بررسی اهداف و نیازهای او در بازه‌های زمانی متفاوت (برای ترازکردن پرتفوی) به‌صورت هوشمند کلاس‌های دارایی متفاوت را فرد پیشنهاد خواهیم داد. همچنین کلاس دارایی طلا تا بهار سال آینده به‌صورت قطعی به سرویس‌های این محصول اضافه خواهد شد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.