راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس سازمان نصر کشور عنوان کرد / اجازه دهید بازار پنج میلیون کاربری کریپتو را به چرخه اقتصاد بیاوریم

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به فعالیت پنج میلیون کاربر در بازار کریپتو و سرمایه‌گذاری در این زمینه، گفت: «این بازار را نمی‌توان انکار کرد و به بخش خصوصی اجازه دهید منابع این بازار را به چرخه اقتصاد بیاوریم.»

سید حسن هاشمی در دومین روز از برگزاری همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با بیان اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با ۴۰۰ هزار متخصص درصدد استفاده از ظرفیت‌ها برای توسعه کشور است، گفت: «تاکنون در این همایش مطالبی را سخنرانان مطرح کردند و عمده دغدغه‌های بخش خصوصی ارائه شد، اما نگاه ما این است که اگر بخش خصوصی منتظر باشد که دولت یا مجلس برای آنها تصمیم‌گیری کند، به نتیجه نخواهیم رسید.»

او با تأکید بر لزوم فضای آزاد برای کسب‌وکارها، افزود: «امروز بعد از سال‌ها، بخش زیادی از کشور درگیر کریپتو شده و پنج میلیون کاربر ایرانی در این زمینه فعالیت دارند و این دغدغه بزرگی است که نیاز به برنامه‌ریزی دارد. باید اجازه دهیم که بخش خصوصی بتواند کریپتو را به ریال تبدیل کند. اجازه بدهند ما در بخش خصوصی کریپتو پنج میلیون کاربر را به چرخه اقتصاد بیاوریم تا بتوانیم منابع آن را برای تأمین کالاهای اساسی استفاده کنیم.»

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ادامه داد: «نگاه ما حل مسئله است و بخش خصوصی وظیفه حل مسئله را دارد. بخش خصوصی مسئولیت قبول می‌کند و تعهد می‌دهد و حاضر است ریسک آن را بپذیرد که به اقتصاد کشور کمک کند. امروز ارزش دارایی بیشتر محصولات تولیدی کشور دانش‌بنیان است و بخش‌های مختلف باید کمک کنند؛ اگرچه ما حاضریم به این زمینه‌ها ورود کنیم، چون بانک‌ها متولی حوزه پولی هستند. باید به بخش خصوصی کمک کنند و بنگاه‌داری را کنار بگذارند.»

هاشمی تأکید کرد: «بخش خصوصی می‌تواند تحول‌آفرینی کند و دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کند و از ظرفیت موجود استفاده شود. ما در ساختار بودجه‌ای کشور دچار مشکل هستیم و بانک‌ها باید متولی تخصیص بودجه بخش دولتی باشند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.