راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل فینوداد مطرح کرد / مدل ذهنی یک کارآفرین موفق چگونه است؟

مدیرعامل شرکت فناوران نوآور سداد ضمن بیان اینکه تاثیر نوآوری که در بانک ملی ایجاد می‌شود، ده‌ها برابر سایر بانک‌هاست، مدل ذهنی برای موفقیت کسب‌وکارهای حوزه فناوری ارائه کرد.

به گزارش راه پرداخت، امیرحسین شبیری، مدیرعامل شرکت فناوران نوآور سداد (فینوداد) در نهمین جشنواره فناوری اطلاعات کشور اظهار کرد: «فینوداد، مرکز نوآوری بانک ملی است که با هدف حمایت از استارتاپ‌ها راه‌اندازی شده و مرکز نوپایی است که امیدواریم با همکاری اکوسیستم نوآوری کشور، بتواند نوآوری‌های هر چند کوچک در این فضا ایجاد کند. تاثیر نوآوری که در بانک ملی ایجاد می‌شود، قطعا ده‌ها برابر سایر بانک‌هاست که این موضوع به وسعت بازار و مشتری‌های این بانک برمی‌گردد. به‌عنوان مثال، از 500 شرکت برتر ایران معادل ۴۶۷ شرکت در بانک ملی حساب دارند.»

او در ادامه صحبت‌های خود به بررسی عواملی که در موفقیت و شکست یک استارتاپ تاثیرگذار است، پرداخت و گفت: «طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم، مدل ذهنی کارآفرین بیشتر از سایر متغیرها در موفقیت یک کسب‌وکار حائز اهمیت است؛ بنابراین، قبل از اینکه تصمیم به راه‌اندازی یک کسب‌وکار بگیرید باید با انواع مدل‌های ذهنی آشنا شوید.»

مدیرعامل فینوداد با تاکید بر اینکه مدل درست و غلط نداریم بلکه مدل مفید و غیرمفید داریم، بیان کرد: «مدل ذهنی عموما از تجربه‌های کسب‌وکاری فرد تشکیل می‌شود و باید این را بپذیریم که آنچه به آن فکر می‌کنیم فقط یک مدل است نه قانون و می‌توانیم آن‌ها را تغییر دهیم.»

شبیری در ادامه گفت: «برای کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات باید ریسک‌های جدی و زیادی را انجام دهیم. یکی از ریسک‌ها تغییر مسیر شغلی است که طبق یک تحقیق، احتمال شکست کسانی که فعالیت فعلی خود را ترک نکرده و به مرور زمان وارد حوزه دیگری می‌شوند، معادل ۳۳ درصد کمتر از کسانی بوده کار خود را ترک کرده و کسب‌وکار خود را راه انداخته‌اند. بنابراین، این افراد ریسک‌پذیری را بدون ریسک انجام می‌دهند.»

او افزود: «یکی از باورهای غلط کسب‌وکارها این است که باید پیشگام بود اما تحقیقات نشان داده است که ۴۷ درصد پیشگام‌ها شکست می‌خورند. البته، موفقیت پیشگامان به شرایطی چون وفاداری به برند، فناوری‌هایی که ثبت اختراع شده‌اند، اثر شبکه‌ای بالا، هزینه جایگزینی بالا بستگی دارد.»

مدیرعامل فینوداد یکی دیگر از باورهای غلط کسب‌وکاری را اینکه نوآوری فقط در جوانی امکانپذیر است، اعلام کرد و گفت: «این در حالی است که عمده کارآفرین‌های موفق بالای ۳۵ سال سن داشتند و برخی نوآفرینان در مسیر کسب‌وکار زودتر نتیجه می‌گیرند.»

شبیری بیان کرد: «مدل ذهنی یک کارآفرین موفق مبتنی بر یادگیری، لذت اشتباه کردن،چرخه تجدیدنظر و پادشکنندگی در مقابل شکنندگی است که تیم، سرمایه، جبران بیش از حد و افزونگی در پادشکنندگی تاثیرگذار هستند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.