راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین همایش ملی فناوری بلاکچین ۱۹ دی‌ماه برگزار می‌شود

اولین همایش ملی فناوری بلاکچین، حقوق تجاری آن با رویکرد توسعه صادرات کالا، دوشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ در اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود.

به نقل از محمد عسگری، دبیر همایش، آیا بلاکچین می‌تواند تجارت بین‌المللی را متحول کند؟ آیا بلاکچین واقعاً پتانسیل ایجاد انقلاب در تجارت بین‌المللی را دارد؟

چگونه فناوری بلاکچین می‌تواند بر مراحل مختلف درگیر در تجارت بین‌المللی کالا، از تأمین مالی تجارت گرفته تا رویه‌های گمرکی، صدور گواهینامه و حمل‌ونقل و تدارکات تأثیر بگذارد و به حرکت به سمت دیجیتالی‌شدن تجارت کمک کند؟

شاید یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین سؤالاتی که در مسیر تجارت جهانی ذهن بازیگران این اکوسیستم را مشغول کرده، این قبیل سؤالات است.

ایده برگزاری «اولین همایش ملی فناوری بلاکچین، حقوق تجاری آن با رویکرد توسعه صادرات کالا» برای آغاز مسیری در پاسخ‌دهی به این سؤالات و نیاز مبرم در اکوسیستم صادراتی کشور شکل گرفت و با محوریت دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صمت و همکاری معاونت کمیسیون‌ها، مجامع و شوراهای اتاق بازرگانی، صنایع‌ومعادن و کشاورزی ایران و مشارکت  انجمن‌ها، صاحب‌نظران و فعالان خصوصی این بخش به مرحله اجرا رسید. این همایش دوشنبه 19 دی‌ماه 1401 از ساعت 14 الی 18 در اتاق بازرگانی ایران برگزار خواهد شد.

در این همایش خدمات نوین مدیریت صادرات با تمرکز بر صادرات کالا به‌عنوان هسته اصلی در مسیر توسعه و توانمندسازی کسب‌وکارها در نظر گرفته شده است. همچنین ابزارهای قابل‌ استفاده و مستقر بر بستر بلاکچین همچون متاورس، واقعیت مجازی، وی‌آر و آی‌آر، قراردادهای هوشمند، اسناد دیجیتال و… به‌عنوان ابزارهای نوین معرفی و به مخاطبان (صاحبان و مدیران کسب‌وکار) ارائه خواهد شد.

همایش در دو بخش برگزار خواهد شد:

بخش اول سخنرانی افراد کلیدی و شاخص در اکوسیستم صادراتی کشور و حوزه بلاکچین در بخش‌های حاکمیتی و خصوصی و بخش دوم دو پنل تخصصی با عنوان:

پنل اول چالش‌های تقنینی و حقوقی در حوزه بلاکچین با رویکرد استفاده از ابزارهای نوین در صادرات کالا و پنل دوم جایگاه ابزارهای فعال بر بستر بلاکچین در مدیریت نوین صادرات کالا.

در پنل اول تمرکز بر ارائه مباحث توسط بدنه حاکمیتی تصمیم‌ساز است و پنل دوم تمرکز بر رویه‌های اجرایی با استفاده از تجربیات بخش خصوصی است.

آنچه به‌طور ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت حفظ یکپارچگی محتوای همایش و تلاش در تدوین سند بیانیه پایانی آن جهت انجام پیگیری‌های مورد نیاز حاصل از مباحث مطرح‌شده در پنل‌های تخصصی خواهد بود.

در حاشیه این رویداد، انجمن‌ها و شرکت‌ها در قالب 10 پاویون، خدمات تخصصی مرتبط با بلاکچین را به‌صورت دمو خدمات و محصولات ارائه خواهند داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.