پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت رونمایی شد / امضای تفاهمنامه میان بانک تجارت، ازکیوام و تارا
بانک تجارت محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت (BNPL) را با همکاری شرکتهای ازکیوام و تارا رونمایی کرد. این محصول امکان خرید حضوری و آنلاین از فروشگاههای طرف قرارداد و پرداخت مبلغ خرید در پایان ماه را برای مشتریان فراهم کرده است.
به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، با حضور مدیرعامل بانک تجارت و مدیران شرکتهای گلرنگ (پلتفرم تارا) و ازکیوام، از محصول خرید اعتباری کوتاهمدت ماهانه «BNPL» بانک تجارت با هدف افزایش قدرت خرید اشخاص حقیقی و کارکنان سازمانها رونمایی شد.
هادی اخلاقی فیض آثار، مدیرعامل بانک تجارت در مراسم رونمایی این محصول با بیان اینکه محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت یکی از حلقههای خدماتی است که با سرعت به سمت تکمیل سبد خدمت پیش خواهد رفت، گفت: «این محصول با بررسی دقیق نیاز مشتریان و تحلیل بازار و برپایه بررسی روندهای بانکداری در جهان، توسط بانک تجارت طراحی و پیادهسازی شده و در اختیار مشتریان قرار گرفته است.»
نایبرئیس هیئتمدیره و قائممقام مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ هم در این مراسم عنوان کرد: «در چرخه اقتصادی کشور مقولهای به نام اعتبار هنوز آنطور که باید، نتوانسته نقش خود را ایفا کند؛ اعتباری که بتوان برای هموطنان و مشتریان قائل شد که بتوانند با کمترین هزینه، قدرت خرید خود را افزایش دهند. گروه صنعتی گلرنگ از حدود سه سال پیش پیگیر موضوع گسترش سبد معاش بوده و از حدود یک سال پیش بهصورت جدی وارد این بازار شد. هدف پلتفرم تارا این است که با تخصیص اعتبار بهصورت آنلاین به تمامی اقشار جامعه، برای آنها این فرصت را فراهم کند.»
تخصیص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار به مشتریان
تیم لطیف، مدیرعامل «مکسسرمایه» و رئیس هیئتمدیره «ازکیوام» هم با بیان اینکه بانک تجارت ازجمله بانکهای کشور بوده که در پیشبرد این محصول همراه بوده است، گفت: «خدمت خرید اعتباری ماهانه تجارت محصولی بسیار کاربردی است و میتواند فرصتی ایجاد کند تا در سال ۱۴۰۲ بتوانیم اعتباری در حدود چهار هزار میلیارد ریال به مشتریان تخصیص دهیم. در شروع کار شاید ارقام کوچک باشد، اما به مرور زمان و با تلاش بیشتر، این اعداد هم بالاتر خواهد رفت.»
در این مراسم نایبرئیس هیئتمدیره بانک تجارت هم ضمن ابراز خرسندی از همکاری این بانک و مجموعههای بزرگ تجاری به عملکرد حوزه فناوری اطلاعات بانک تجارت اشاره کرد و گفت: «در میان فینتکهایی که در بازار تأمین اعتبار نقش دارند، دو مجموعه اصلی و قدرتمند، «تارا» با حمایت هلدینگ صنعتی گلرنگ و «ازکیوام» هستند.»
مرتضی ترک تبریزی تصریح کرد: «اگر در حوزه دیجیتال میخواهیم مشتریان را مشعوف کنیم و در زمینه بهبود سفر آنها، اقدامی مثبت و ارزشمند به انجام رسانیم، بانکها به تنهایی نمیتوانند پاسخگو باشند و باید با شرکای تجاری که در این حوزهها قابلیتهای جدیدی دارند، همکاری کنیم.»
معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور مشتریان بانکداری شخصی هم در این جلسه ضمن تشریح بسته ارزش «کارنو» به ظرفیت موجود در بازار برای استفاده از این خدمات اشاره کرد و گفت: «محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت دومین محصول از بسته ویژه کارکنان (کارنو) است.»
امیرحسین داوودیان با بیان اینکه محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت در واقع تأمین مالی خرد کوتاهمدت است، تصریح کرد: «در ادبیات بانکی در تأمین مالی بین تأمین وجه و تخصیص اعتبار تفاوت وجود دارد. پیش از این، تأمین وجه هم در لایه خرد و هم لایه حقوقی استفاده میشد، اما تخصیص اعتبار عمدتاً تنها در لایه حقوقی و شرکتی انجام میشد. با استفاده از محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت، عملاً امکان تخصیص اعتبار به مشتریان حقیقی نیز فراهم میشود.»
او ادامه داد: « خرید اعتباری ماهانه تجارت میتواند موجبات افزایش قدرت خرید و رفاه مشتریان را فراهم آورد و نسبت به تسهیلات فرآیند سادهتر و دسترسی بهتری دارد. در تلاشیم با گسترش شرکای تجاری خود در محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت، بتوانیم تا 80 درصد نیاز جاری ماهانه مشتریان را پوشش دهیم و در ادامه با همکاری شرکا، اعتبار میانمدت تا شش ماه را با هزینه پایین ایجاد کنیم و نهایتاً با اتصال به زنجیرههای تأمین بلندتر بتوانیم تأمین مالی این زنجیرهها را تا مصرفکننده نهایی از جنس اعتبار رقم بزنیم.»
در این مراسم همچنین اسماعیلی، مدیرعامل شرکت «سیمرغ تجارت» ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت و نحوه دریافت، استفاده و تسویه آن روی پلتفرم «باجت»، بر سهولت ارائه این اعتبار نسبت به سایر ابزارهای تأمین مالی خرد که بهصورت کاملاً غیرحضوری برای مشتریان بانک ارائه میشود، تأکید کرد.
خرید اعتباری ماهانه تجارت (BNPL) چیست؟
یکی از دغدغههای امروزی مردم جامعه، مدیریت هزینههای ماهانه و امکان خرید در زمان حال و پرداخت وجه آن در آینده است. حالا محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت آمده تا این دغدغه را برطرف کند. مشتری با استفاده از این محصول میتواند سبد متنوعی از کالا و خدمات مورد نیاز را تهیه و وجه آن را در پایان ماه، بدون پرداخت سود، تسویه کند. محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت در فاز اول برای کارکنان سازمانها در قالب بسته ویژه کارکنان (کارنو) طراحی شده و بهنوعی مساعدهای برای مخارج جاری است که نیازی به مراحل طولانی تأمین مالی از طریق تسهیلات ندارد.
این محصول در فاز دوم طی هماهنگی با شرکا برای عموم مشتریان قابل عرضه خواهد بود. این خدمت جدید روی پلتفرم «باجت» بانک تجارت طراحی شده و انجام تمام مراحل آن از قبیل تعریف امضا و دریافت اعتبار بهصورت کاملاً غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه به شعبه امکانپذیر است.