راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سوالات متداول بانکداری الکترونیک بانک پارسیان

با گسترش خدمات الکترونیک بانک‌ها، مطمئنا مشتریان هنگام استفاده از این سرویس‌های نوین با مشکلات یا سوالات گوناگونی مواجه می‌شوند. از همین رو هر بانکی، از طریق وبسایت خود سعی کرده به بسیاری از این سوالات احتمالی پاسخ دهد. در این مطلب به مجموعه‌ای از سوالات احتمالی در خصوص خدمات الکترونیک بانک پارسیان پاسخ داده شده است که لیست این سوالات و پاسخ آن‌ها در ادامه آورده شده است.

.

روی چه حساب‌هایی می‌توان «کارت نقدی پارسیان» دریافت کرد؟

برای حساب‌های کوتاه مدت، قرض الحسنه پس انداز و جاری می‌توان کارت نقدی پارسیان دریافت کرد.

.

روی یک حساب چه تعداد کارت نقدی پارسیان صادر می‌شود؟

برای حساب‌های انفرادی یک کارت صادر می‌شود. صدور کارت نقدی پارسیان برای هریک از صاحبان سپرده مشترک که «هر یک به تنهایی» حق برداشت از سپرده را دارند، با درخواست انفرادی صاحبان حساب امکان پذیر خواهد بود. (در صورت تغییر در شرایط برداشت از سپرده، کارت نقدی صاحبان حساب باطل می‌شود.) برای حسابهای حقوقی کارت صادر نمی‌گردد.

.

با توجه به اینکه بر روی کارتهای نقدی صادره برای حسابهای مشترک فقط نام یکی از شرکا درج می‌شود آیا شرکا دیگر با در دست داشتن آن کارت می‌توانند نسبت به انجام عملیات کارت از قبیل انتقال کارت به کارت یا درخواست رمز اقدام نمایند؟

برای حسابهای مشترک که هر کدام از شرکا به تنهایی حق برداشت دارند امکان صدور کارت با نام خود فرد وجود دارد و بدیهی است که فقط شریکی که اسمش روی کارت درج شده می‌تواند نسبت به انجام عملیات ذکر شده اقدام نماید.

.

کارمزد صدور «کارت نقدی» چقدر است؟

کارتهای نقدی پارسیان به صورت آنی و با کارمزد صدور ۱۰. ۰۰۰ ریال در شعبه صادر و به مشتری تحویل می‌شود.

.

رمز اول «کارت نقدی» خود را فراموش کرده‌ام چه باید بکنم؟

با داشتن کارت ملی و شناسنامه و دفترچه حساب به یکی از شعب بانک پارسیان مراجعه نمایید.

.

«رمز اینترنتی» کارت‌های پارسیان را چگونه می‌توانم دریافت نمایم؟

رمز اینترنتی (رمز دوم) کارت نقدی پارسیان را می‌توانید از طریق دستگاه‌های خود‌پرداز بانک پارسیان در قسمت «تغییر رمز اینترنتی» به دلخواه تعیین نمایید، رمز اینترنتی سایر کارت‌های پارسیان اعم از خرید، اعتباری و… چهاررقمی بوده و فقط از طریق شعب بانک قابل دریافت می‌باشد. ضمناً درخواست رمز اینترنتی سایر کارت‌های پارسیان (خرید، اعتباری و…) به جز کارت نقدی از طریق سایت www. pec. ir قابل انجام می‌باشد.

.

در صورت فراموش کردن «رمز اینترنتی کارت نقدی» چگونه باید اقدام شود؟

می‌توانید به یکی از دستگاه‌های خود‌پرداز بانک پارسیان مراجعه و گزینه تغییر رمز اینترنتی را انتخاب نمایید. عددی ۵ الی ۸ رقمی دلخواه به عنوان رمز اینترنتی کارت نقدی خود تعریف نمایید.

.

برای مسدودی «کارت نقدی» چه باید کرد؟

در ساعات اداری به یکی از شعب بانک پارسیان مراجعه نمایید. در ساعات غیراداری با شماره ۸۴۸۴۲۴۶۸ و ۸۴۸۴۲۶۶۸ تماس بگیرید. اگر رمز تلفنبانک یا اینترنت بانک دارید می‌توانید از طریق ورود به این سیستم‌ها و انتخاب گزینه «مسدودی کارت»، کارت موردنظر را مسدود نمایید.

.

آیا از طریق دستگاه خود‌پرداز می‌توان «کارت نقدی» را مسدود نمود؟

بلی، در حال حاضر فقط از طریق دستگاه‌های خود‌پردازی که نام WINCOR بالای دستگاه درج شده باشد می‌توان با زدن دکمه سفید و سپس واردکردن شماره کارت نقدی و رمز اول آن، کارت را مسدود نمود.

.

آیا می‌توان از کارت نقدی پارسیان به کارت سایر بانک‌ها انتقال وجه داد؟

بلی، شما می‌توانید از طریق دستگاه‌های خود‌پرداز بانک پارسیان یا از درگاه «مدیریت پرداخت کارت» در قسمت «شعبه خانگی» سایت بانک پارسیان با داشتن «رمز اینترنتی کارت نقدی» روزانه تا سقف ۳۰. ۰۰۰. ۰۰۰ ریال و همچنین از طریق دستگاه‌های POS درون شعب روزانه تا سقف ۱۵۰. ۰۰۰. ۰۰۰ ریال از کارت نقدی خود به سایر کارت‌های عضو شتاب انتقال وجه نمایید.

.

سقف انتقال وجه از طریق «دستگاه خود‌پرداز» چقدر است؟

سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت بین بانکی از طریق خودپرداز‌ها، روزانه ۳۰. ۰۰۰. ۰۰۰ ریال برای هر سپرده متصل به کارت

.

کارمزد انتقال وجه کارت به کارت از طریق «دستگاه خود‌پرداز» چه میزان است؟

برای تراکنش‌های شتابی مبالغ ۱ تا ۱۰. ۰۰۰. ۰۰۰ ریال، ۵. ۰۰۰ ریال و مازاد بر آن به ازای هر ۱۰. ۰۰۰. ۰۰۰ ریال، ۲. ۰۰۰ ریال اضافه می‌شود. انتقال بین حسابهای پارسیان از طریق دستگاه خود‌پرداز پارسیان کارمزد ندارد.

.

اینجانب کارت نقدی بانک پارسیان دارم می‌خواستم از «دستگاه خود‌پرداز» بانک دیگری وجه نقد دریافت کنم منتهی با بروز اشکال در سیستم مواجه شدم، حال که حسابم را چک کردم متوجه شدم وجه از حسابم کسر شده چه باید بکنم؟

در اینگونه موارد معمولاً بعد از ۲۴ الی ۷۲ ساعت وجه کسر شده به حساب باز می‌گردد در غیر این صورت با داشتن کارت شناسایی معتبر به شعبه بانک مربوطه یا یکی از شعب بانک پارسیان مراجعه نمایید و فرم مغایرت مربوطه را تکمیل نمایید.

.

اینجانب با کارت بانک دیگری قصد دریافت وجه از «دستگاه خود‌پرداز» بانک پارسیان را داشتم منتهی با بروز اشکال در سیستم مواجه شدم حال که حسابم را چک کردم متوجه شدم وجه از حسابم کسر شده چه باید بکنم؟

در اینگونه موارد معمولاً بعد از ۲۴ الی ۷۲ ساعت وجه کسر شده به حساب باز می‌گردد در غیر این صورت با داشتن کارت شناسایی معتبر به شعبه بانک مربوطه یا یکی از شعب بانک پارسیان مراجعه نمایید و فرم مغایرت را تکمیل نمایید.

.

من به هنگام برداشت وجه (پرداخت قبوض، خرید شارژ) از طریق «دستگاه خود‌پرداز بانک پارسیان» با مغایرت مواجه شدم، برای رفع مغایرت چه اقدامی باید انجام دهم؟

به شعبه مراجعه نموده و فرم مغایرت را تکمیل نمایید.

.

من به هنگام برداشت وجه (پرداخت قبوض، خرید شارژ) از طریق «دستگاه خود‌پرداز بانک پارسیان» با مغایرت مواجه شدم، برای رفع مغایرت چه اقدامی باید انجام دهم؟

به شعبه مراجعه نموده و فرم مغایرت را تکمیل نمایید.

.

آیا خرید شارژ تلفن همراه از طریق «دستگاه خود‌پرداز» کارمزد دارد؟

خیر

.

اگر دستگاه خود‌پرداز به هنگام خرید شارژ همراه اول رسید ندهد ولی مبلغ از حساب کسر شود چه باید کرد؟

اگر مغایرت حاصل طی ۷۲ ساعت اصلاح نشد، بایستی فرم مغایرت با مراجعه به شعبه تکمیل نمود.

.

اگر کد شارژ دریافتی از دستگاه خود‌پرداز به دلایلی خوانا نباشد، چه باید کرد؟

با داشتن کارت شناسایی معتبر به یکی از شعب بانک مراجعه نمایید.

.

برای استفاده از خدمات «تلفنبانک» با چه شماره‌ای تماس بگیریم؟

شماره ۸۹۱۱۱

.

چگونه می‌توان از خدمات «تلفنبانک» و انتقال وجه آن استفاده نمود؟

برای استفاده از تلفنبانک لازم است مراحل زیر را طی نمایید:

  1. به یکی از شعب بانک پارسیان مراجعه و رمز تلفنبانک (ورود و انتقال وجه) را دریافت نمایید.
  2. با شماره ۸۹۱۱۱ تماس بگیرید، و مطابق فرمان گوینده تلفنبانک عمل نمایید. دقت بفرمایید به هنگام ورود شماره حساب خود به جای خط تیره دکمه «*» را بزنید.

.

آیا برای حساب‌های مشترک رمز تلفنبانک و اینترنت بانک صادر می‌گردد؟

رمز ورود به تلفنبانک و اینترنت بانک برای مشتری صادر می‌گردد نه برای حساب. مشتری در صورتی می‌تواند از رمز برای استفاده از خدمات تلفنبانک و اینترنت بانک درحساب مشترک استفاده نماید که دارای حق برداشت به تنهایی باشد.

.

آیا برای مشتریان حقوقی رمز استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی (از قبیل تلفنبانک، اینترنت بانک، همراه بانک و غیره) صادر می‌شود؟

درحال حاضر مشتریان حقوقی با دریافت رمز ورود به خدمات الکترونیکی، می‌توانند صرفاً به اطلاعات مانده حساب و صورتحساب دسترسی داشته باشند. بدلیل محدودیت‌های حقوقی این گروه از مشتریان امکان استفاده از سایر خدمات بانکداری الکترونیکی از قبیل انتقال وجه، خرید اینترنتی و همچنین همراه بانک… را ندارند.

.

بعد از چند بار اشتباه زدن رمزهای ورود به تلفنبانک یا اینترنت بانک غیرفعال می‌شوند؟

رمز اینترنت بانک و تلفنبانک را بعد از اینکه سه بار متوالی در روز اشتباه وارد نمایید برای یک ساعت غیرفعال می‌شود درصورتیکه بعد از گذشت یک ساعت مجدداً رمز را اشتباه وارد نمایید دسترسی شما مسدود خواهد شد و برای فعالسازی دوباره آن بایستی به شعبه مراجعه نمایید.

.

آیا در صورت استفاده نکردن از رمز‌ها آن‌ها غیر فعال می‌شوند؟

خیر، رمزهای صادره توسط شعبه در صورت استفاده نکردن غیر فعال نمی‌شوند.

.

من رمز انتقال وجه خود را فراموش کرده‌ام خواهشمند است آن را به ایمیل من ارسال فرمایید.

ارسال رمز به ایمیل مشتری به دلایل امنیتی می‌سر نیست. برای دریافت رمز اینترنت بانک و تلفنبانک (ورود و انتقال وجه) و همچنین رمز کارت نقدی بایستی به همراه کارت ملی، شناسنامه و دفترچه حساب به یکی از شعب بانک پارسیان مراجعه نمایید. رمز دوم کارت نقدی (رمز اینترنتی) را با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خود‌پرداز بانک پارسیان می‌توانید به دلخواه تعیین نمایید.

.

حداکثر ارقام برای «رمز تلفنبانک» چقدر است؟

۸ کاراکتر

.

سقف انتقال وجه از طریق «تلفنبانک» چه میزان می‌باشد؟

انتقال وجه بین حسابهای خودتان محدودیتی ندارد ولی سقف مجاز انتقال وجه به حساب‌های دیگران از طریق تلفنبانک به صورت پیش فرض روزانه ۱۰. ۰۰۰. ۰۰۰ ریال و ماهانه ۱۰۰. ۰۰۰. ۰۰۰ ریال می‌باشد.

.

در سیستم «تلفنبانک»، گزینه دریافت صورتحساب از طریق فکس چند گردش حساب را می‌دهد؟

گردش‌های مربوط به ۶۰ روز

.

برای تغییر سقف انتقال وجه در «تلفنبانک» چه باید کرد؟

کاهش سقف انتقال وجه (روزانه یا ماهانه) در سیستم تلفنبانک مقدور می‌باشد ولی برای افزایش آن بایستی به شعبه مراجعه نمایید.

.

آیا برای مسدود نمودن کارت نقدی از طریق «تلفنبانک» شماره کارت نقدی مورد نیاز است؟ به عنوان مثال اگر یک مشتری برای حساب کوتاه‌مدت و قرض‌الحسنه خود که دارای شماره مشتری یکسانی هستند بصورت جداگانه کارت نقدی دریافت کرده باشد برای مسدود نمودن یکی از کارت‌ها توسط سیستم تلفنبانک چگونه باید عمل کند؟

برای مسدودکردن کارت از طریق «تلفنبانک» نیازی به وارد کردن شماره کارت نیست، بعد از ورود در قسمت «مسدودی کارت نقدی» سیستم کلیه کارتهای مشتری را جستجو و اعلام می‌نماید، مشتری می‌تواند کارت مورد نظر را انتخاب و مسدود کند.

.

چگونه می‌توان از خدمات «اینترنت بانک» و انتقال وجه آن استفاده نمود؟

برای استفاده از اینترنت بانک لازمست مراحل زیر را طی نمایید:

  1. به یکی از شعب بانک پارسیان مراجعه و رمز اینترنت بانک حساب خود (ورود و انتقال وجه) را دریافت نمایید.
  2. به سایت بانک پارسیان به آدرس «www.parsian-bank.ir» مراجعه نمایید.
  3. شماره مشتری خود را که بر روی پاکت رمز و نیز دفترچه حساب شما درج شده در قسمت «ورود به اینترنت بانک» درج نمایید.
  4. در صفحه جدید، رمزخود را با رعایت کوچک و بزرگ بودن حروف، در قسمت مربوطه درج نمایید. (اگر اولین مراجعه شما به اینترنت بانک باشد سیستم از شما می‌خواهد که رمز خود را تغییر دهید.)
  5. در قسمت انتقال وجه نیز می‌توانید از حساب موردنظر به سایر حساب‌های خود و دیگران انتقال وجه نمایید. برای انتقال وجه به حسابهای دیگران سیستم از شما رمز انتقال وجه می‌خواهد.

.

چه خدماتی از طریق «اینترنت بانک» قابل دریافت است؟

  • مشاهده صورتحساب و مانده حساب از زمان افتتاح حساب
  • انتقال وجه بین حسابهای خود و دیگران در بانک پارسیان
  • خدمات چک شامل: ثبت چک قبل از وصول، درخواست دسته چک جدید، لیست چک‌های واگذار شده به حساب، گزارش دسته چک
  • مسدودی کارت نقدی
  • تغییر رمز ورود و انتقال و نیز تنظیمات دلخواه
  • مشاهده تسهیلات دریافتی

.

اکنون در خارج از ایران هستم و امکان مراجعه به صورت حضوری ندارم و از طرفی نیاز به استفاده از «اینترنت بانک» دارم، چگونه می‌توانم؟

می‌توانید با مراجعه به کنسولگری ایران به فردی امین در ایران، برای دریافت رمز یا سایر خدمات بانکی خود وکالت دهید. تا با مراجعه به شعبه نسبت به اخذ رمز اینترنت بانک شما اقدام نمایند. در کشورهایی که ایران فاقد کنسولگری می‌باشد می‌توان به دفتر حافظ منافع ایران در آن کشور مراجعه و به شرح فوق عمل شود.

.

تفاوت بین «رمز اینترنتی کارت نقدی» و «رمز اینترنت بانک» چیست؟

رمز اینترنتی کارت به منظور خرید کالا و خدمات به صورت اینترنتی می‌باشد ولی رمز اینترنت بانک به منظور ورود به سامانه اینترنت بانک و عملیات انتقال وجه بین حساب‌ها است.

رمز اینترنتی کارت نقدی در دروازه «مدیریت پرداخت کارت» برای انتقال وجه بین کارتهای عضو شتاب استفاده می‌شود ولی رمز اینترنت بانک در دروازه «ورود به اینترنت بانک» استفاده می‌شود.

برای دریافت رمز دوم کارت نقدی (رمز اینترنتی کارت نقدی)، مشتری باید به یکی از دستگاه‌های خود‌پرداز بانک پارسیان مراجعه کرده و گزینه تغییر رمز اینترنتی را انتخاب نموده و عددی ۵ الی ۱۲ رقمی را برای کارت خود تعریف کند ولی رمز اینترنت بانک (ورود و انتقال وجه) در شعبه صادر می‌گردد.

.

آیا رمز ورود و انتقال وجه «اینترنت بانک» را می‌توان تغییر داد؟

بلی، در قسمت بالای صفحه اینترنت بانک با انتخاب گزینه «تغییر رمز» و انتخاب «رمز ورود» یا «انتقال وجه» می‌توان هر یک از رمز‌ها را تغییر داد.

.

در صورت فراموش کردن «رمز ورود و یا انتقال وجه اینترنت بانک» چگونه می‌توان رمز جدید دریافت نمود؟

با داشتن شناسنامه، کارت ملی و دفترچه حساب به یکی از شعب بانک پارسیان مراجعه نمود.

.

آیا اگر رمز جدید برای ورود به اینترنت بانک صادر شود، رمز انتقال وجه قبلی در اینترنت بانک قابل استفاده است؟

بلی این دو رمز جدای از یکدیگر بوده و و به صورت مستقل توسط شعبه قابل صدور می‌باشند و خود مشتری نیز می‌تواند به صورت مستقل این دو رمز را تغییر دهد.

.

آیا برای مشتریان حقوقی «رمز اینترنت بانک» صادر می‌گردد؟

برای حسابهای حقوقی رمز ورود صادر می‌شود ولی رمز انتقال وجه صادر نمی‌گردد.

.

سقف انتقال وجه از طریق «اینترنت بانک» چه میزان می‌باشد؟

انتقال وجه بین حسابهای خودتان محدودیتی ندارد ولی سقف مجاز انتقال وجه به حساب‌های دیگران از طریق اینترنت بانک به صورت پیش فرض روزانه ۱۰. ۰۰۰. ۰۰۰ ریال و ماهانه ۱۰۰. ۰۰۰. ۰۰۰ ریال می‌باشد. برای کاهش یا افزایش سقف انتقال وجه در «سیستم اینترنت بانک» بایستی به شعبه مراجعه شود.

.

برای تغییر سقف انتقال وجه در «اینترنت بانک» چه باید کرد؟

برای کاهش یا افزایش سقف انتقال وجه (روزانه یا ماهانه) در اینترنت بانک باید به شعبه مراجعه نمایید.

.

در انتقال وجه اینترنتی با پیغام «خطر امنیتی» مواجه می‌شوم، علت چیست؟

چنانچه در هنگام انتقال وجه در قسمت «شرح تراکنش» از کاراکترهای غیر مجاز مانند (،)، (!) و… استفاده کنید با پیغام «خطر امنیتی» مواجه می‌شوید.

.

برای مسدود نمودن کارت نقدی از طریق «اینترنت بانک» چگونه باید عمل کرد؟

در سیستم «اینترنت بانک» در قسمت «خدمات کارت» بعد از زدن کلید «انجام» مقابل گزینه «انسداد کارت» لیست کارت‌های مشتری ظاهر می‌شود، در اینصورت مشتری با انتخاب کارت موردنظر و زدن کلید «انجام» کارت را مسدود می‌نماید.

.

از چه مسیری می‌توان دستور پرداخت مستمر در «اینترنت بانک» را کنسل کرد؟

از منوی انتقال وجه، گزینه «گزارش انجام انتقال وجه خودکار (رشته عملیات پرداخت)» را انتخاب نموده و در گزارش مربوطه گزینه «لغو» را انتخاب نمایید.

.

آیا حسابهای ارزی را نیز می‌توان در «اینترنت بانک» کنترل کرد؟

بلی، در صورتی که مشتری دارای رمز اینترنت بانک باشد، می‌تواند از خدمات اینترنت بانک بر روی کلیه حسابهای متعلق به این شماره مشتری اعم از ریالی و ارزی استفاده نماید.

.

آیا انتقال وجه بین حسابهای ارزی از طریق «اینترنت بانک» می‌سر است؟

بلی، انتقال وجه بین حسابهای ارزی (خود یا دیگران) از طریق اینترنت بانک می‌سر است فقط باید نوع ارز حساب مبدأ و مقصد یکسان باشد.

.

آیا اقساط وام لیزینگ را در «اینترنت بانک» می‌توان رویت نمود؟

خیر، فقط اقساط تسهیلاتی که توسط شعب بانک پارسیان به مشتری اعطا شده را می‌توان در اینترنت بانک مشاهده نمود.

.

آیا می‌توان ارسال پیامک هشدار ورود به تلفنبانک یا اینترنت بانک را غیرفعال نمود؟

بلی، بایستی به شعبه مراجعه نمایید. اما پیشنهاد می‌گردد جهت حفظ امنیت حساب این امکان حذف نگردد.

.

شِبا چیست؟

شِبا مخفف «شناسه حساب بانکی ایران» می‌باشد و شماره ایست ۲۴ رقمی که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می‌کند.

.

برای درج کد شبا در سامانه «ساتنا»، کد‌ها باید به چه صورت وارد شوند؟

ارقام به ترتیب و بدون ورود هیچگونه کاراک‌تر دیگر باید وارد شوند.

.

آیا در استفاده از سیستم «ساتنا» باید شخص حواله کننده مشتری بانک باشد؟

با توجه به اینکه ساتنا در واقع نوعی انتقال وجه بین دو حساب می‌باشد و در صورت بروز مشکل وجه به حساب مبدا باز می‌گردد، لذا مشتری باید حتماً در شعبه حساب داشته باشد تا بتوانند از این خدمت استفاده نماید.

.

آیا از طریق اینترنت می‌توانم از حساب خود در بانک پارسیان به حساب دیگر در سایر بانک‌ها پول واریز کنم؟

بلی، از قسمت شعبه خانگی و درگاه «خدمات ویژه» با داشتن «رمز اینترنت بانک حساب» از طریق سرویس پایا (انتقال حساب به حساب بین بانکی) می‌توانید از حساب خود به حساب سایر بانک‌ها تا سقف روزانه ۱۵۰. ۰۰۰. ۰۰۰ ریال انتقال وجه نمایید.

.

رمز سامانه «خدمات ویژه» در سایت بانک پارسیان را چگونه می‌توان دریافت نمود؟

رمز این گزینه‌‌ همان رمز «اینترنت بانک» است که در شعبه صادر می‌گردد. مشتریانی که از خدمات اینترنت بانک پارسیان استفاده می‌کنند، می‌توانند با‌‌ همان رمز از خدمات ویژه (سیستم پایا، افتتاح حساب اینترنتی، لیست کارت‌های نقدی، گواهی سپرده، حق تقدم سهام، فعال سازی GPRS نرم افزار همراه پارسیان) نیز استفاده نمایند. در غیر این صورت ابتدا باید نسبت به اخذ رمز اینترنت بانک اقدام نمایند.

.

آیا انتقال وجه از طریق «سیستم پایا» کارمزد دارد؟

در حال حاضر کارمزدی ندارد.

.

سقف انتقال وجه در «سیستم پایا» چقدر است؟

سقف مجموع پرداخت‌های روزانه به صورت پیش فرض ۱۵۰. ۰۰۰. ۰۰۰ ریال می‌باشد. و این سقف برای مقاطع روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه در شعبه قابل تغییر است.

.

در «سیستم پایا» شماره حساب مقصد را چگونه باید وارد نمود؟

حساب مبدا و تمامی حسابهای مقصد باید مطابق با مشخصات شناسه حساب بانکی ایران «شبا» باشند. (۲۴کاراکتر+IR)

.

در «سیستم پایا» چند حساب مبدا و مقصد می‌توان تعیین نمود؟

همه تراکنش‌ها از یک تراکنش مبدا انجام می‌گیرد ولی تا ۱۰۰ تراکنش برای واریز بعنوان حساب مقصد می‌توان در نظر گرفت.

.

برای استفاده از فایل اکسل در «سیستم پایا» چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

  • جمع پرداخت‌ها درست ثبت شود
  • تعداد تراکنش‌ها درست ثبت شود
  • سطر خالی وجود نداشته باشد

.

در شرح تراکنش صورتحساب، انتقال وجه از طریق «سیستم پایا» چگونه مشخص می‌شود؟

عبارت «پایا» و نیز کد ۵ رقمی شناسه دستور پرداخت تراکنش، در صورتحساب مبدا و مقصد درج می‌شود.

.

اگر پیام «ارسال شد» در «سیستم پایا» منعکس شده باشد ولی وجه به حساب مقصد واریز نشده باشد، تکلیف چیست؟

حالتی که حساب مقصد به هر دلیلی (مانند مسدودی یا بسته بودن) مشکل داشته باشد و وجه مورد نظر به حساب مقصد واریز نشده باشد وجه به حساب مبدأ عودت داده می‌شود.

.

اگر کد پیگیری در «سیستم پایا» فراموش شود چه کار باید کرد؟

در صورتی که ثبت درخواست با مراجعه به شعبه انجام گرفته باشد، مشتری می‌تواند به شعبه مراجعه نموده و کد پیگیری خود را دریافت نماید و در صورتی که ثبت درخواست از طریق اینترنت انجام گرفته باشد فهرست درخواستهای ثبت شده با ورود بازه زمانی قابل دستیابی می‌باشد.

.

آیا بعد از ثبت تراکنش در «سیستم پایا» و دریافت کد پیگیری می‌توان تراکنش را کنسل نمود؟

خیر، بعد از دریافت کد پیگیری دیگر امکان حذف دستور وجود ندارد.

.

آیا برای افتتاح حساب در بانک پارسیان از طریق اینترنت محدودیتی وجود دارد؟

هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند حداکثر ۲ حساب کوتاه مدت بصورت اینترنتی افتتاح نماید. لیکن افتتاح حساب بلندمدت از طریق اینترنت هیچگونه محدودیتی ندارد.

.

حداقل موجودی برای افتتاح حساب از طریق اینترنت چقدر است؟

حداقل موجودی برای افتتاح حساب از طریق اینترنت، برای افتتاح حساب سپرده کوتاه مدت 100000 ریال و برای افتتاح حساب بلندمدت 1000000 ریال می‌باشد.

.

پرداخت قبوض در بانک پارسیان از چه راههایی می‌سر است؟

  1. از طریق دستگاه‌های خود‌پرداز بانک پارسیان با استفاده از «رمز اول کارت نقدی»
  2. از طریق «اینترنت و مراجعه به سایت پارسیان» «www. parsian-bank. ir» یا در قسمت «شعبه خانگی» گزینه «پرداخت قبوض» با استفاده از «رمز اینترنتی کارت نقدی» و cvv۲ (عدد سه رقمی پشت کارت نقدی) و تاریخ انقضای کارت
  3. استفاده از «نرم افزار همراه بانک (pmb)» با استفاده از «رمز یکبار مصرف» که شعبه صادر می‌نماید.
  4. از طریق کد USSD بانک پارسیان با شماره گیری #708*

.

بدون مراجعه به شعبه، چگونه می‌توان به حساب «سازمان بهزیستی کشور» پول واریز نمود؟

  1. از طریق تلفنبانک و اینترنت بانک: انتقال وجه به حساب ۷-۹۰۱۹۰-۲۱
  2. از طریق دستگاه خود‌پرداز: مسیر خدمات> واریز به حساب سازمان بهزیستی

.

موجودی کارت خریدم را از چه طریق می‌توانم دریافت کنم؟

  1. تلفن کارت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به شماره ۲۲۶۶۱۹۲۰ (ورود با رمز ۵ رقمی)
  2. سایت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به آدرس www. pec. ir قسمت دارنده کارت (ورود با رمز ۱۱۱۱۱۱)
  3. تماس با شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به شماره ۲۳۱۸
  4. از طریق دستگاه‌های خود‌پرداز بانک پارسیان و همچنین دستگاه‌های کارتخوان فروشگاه‌ها
  5. از طریق کد USSD بانک پارسیان با شماره گیری #708*

.

آیا امکان تغییر رمز اول کارت هدیه، خرید و اعتباری از طریق دستگاه‌های خود‌پرداز بانک پارسیان وجود دارد؟

بلی

 

جهت رفع مغایرت دستگاه کارتخوان چطور باید اقدام کنم؟

با شماره ۲۳۱۸ واحد ارتباط با مشتریان شرکت تجارت الکترونیک پارسیان تماس بگیرید.

.

اینجانب یک مورد خرید اینترنتی ناموفق از درگاه بانک پارسیان داشته‌ام چه اقدامی باید انجام دهم؟

با شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به شماره ۲۳۱۸ تماس بگیرید.

.

چگونه می‌توانم لینک پرداخت اینترنتی از درگاه بانک پارسیان را بر روی سایت خود قرار دهم؟

برای ایجاد دروازه پرداخت اینترنتی پارسیان بر روی سایت فروشگاه اینترنتی خود به سایت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به آدرس «www.pec.ir» مراجعه و گزینه پرداخت اینترنتی را انتخاب نمایید. فرم مربوطه و نیز فایل راهنما در صفحه موجود می‌باشد.

منبع: بانک پارسیان

9 دیدگاه
  1. مهسا می‌گوید

    سلام و خسته نباشید من اطلاعات اینترنت بانک خودمو داخل یادداشت گوشی داشتم گوشیمو عوض کردم الان دسترسی به اینترنت بانکم ندارم یعنی باید دوباره مراجعه کنم به بانک؟

  2. پیمان می‌گوید

    سلام . من میخوام کارت هدیه خودمو فعال کنم . ازم کد فعالسازی میخواد . چیکار باید بکنم ؟

    1. امیر حسین می‌گوید

      منم همین مشکل رو دارم

  3. محبوبه می‌گوید

    با سلام سقف انتقال وجه کارت به کارت پارسیان به پارسیان از طریق دستگاه عابر بانک چقدر است؟

  4. محمدرضا جعفری می‌گوید

    من یه دونه هدیه کارت پارسیان دارم.ولی رمز انرا گم کرده ام.چه کنم؟

  5. امید می‌گوید

    سلام . خسته نباشید من یه حساب یک ساله بلند مدت باز کردم . میخواستم ببینم اگه بخوام پول رو بگیرم یه روزه میدن یا چند روزه؟

  6. s.h می‌گوید

    سلام ببخشید بنده برای همرا بانک (پارسیان من) که اپیکیشن هم داره و اینترنت بانک که نمیدونم چه کارایی داره ثبت نام کردم میشه توصیح بدین تفاوتشون چیه !؟ ممنون

  7. محسن سطوت می‌گوید

    سلام
    یک سوال دارم من نیاز به افتتاح یک حساب بانکی دارم که آدرسم در آن درج شده باشد آیا این امکان وجود دارد؟

  8. مهدی اکبری می‌گوید

    بنده از زندان ازاد شدم اما مبلغی در کارت پارسیان من که مخصوص خرید از فروشگاه زندان بود مانده است حال اینکه کارت نزد خودم میباشد ایا امکان برداشت از دستگاهای خود پرداز یا خرید از دستگاهای کارتخوان متصل به شبکه پارسیان وجود دارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.