راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صد و نهمین کارگزاری به عضویت فرابورس درآمد / انحصار دوازده‌ساله شکسته شد

پس از 12 سال، انحصار صدور مجوز کارگزاری شکسته شد و کارگزاری «پویان» به عنوان صد‌ و نهمین کارگزاری از سازمان بورس مجوز گرفت و عضو فرابورس شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، محمدعلی شریفی‌نیا، مدیرعامل کارگزاری پویان اعلام کرده بیستم اسفندماه سال گذشته کارگزاری پویان به ثبت رسیده است. او ادامه داد: «بیشترین موضوع زمان‌گیر در جریان اخذ مجوزها، بحث انفورماتیک برای کارگزاری بود. در این حوزه پیوست جدیدی به‌تازگی افزوده‌ شده که طی این فرایند قرار شد هم در سازمان بورس و هم شرکت‌های انفورماتیک الزاماتی را جایگزین کنند و به همین دلیل این موضوع زمان‌بر بود. پس از ثبت کارگزاری در حال طی مراحل اخذ مجوزهای گوناگون از سازمان بورس هستیم.»

به گفته او، بورس تهران هم مجوز فعالیت را به کارگزاری پویان ارائه کرده، امروز به عضویت فرابورس درآمده‌اند و طی روزهای آتی عضویت در بورس انرژی را هم اخذ خواهند کرد.

شریفی‌نیا از دریافت مجوز فعالیت در 18 مهر به دنبال آماده‌شدن همه زیرساخت‌ها خبر داد و افزود: «از آن تاریخ تا امروز کارهای اداری برای عضویت در بورس‌ها را پیگیری کردیم و در اولین قدم، عضویت در بورس کالا انجام شد.»

مدیرعامل کارگزاری پویان درباره زمان آغاز به فعالیت این مجموعه تصریح کرد: «یکی از مباحث مورد پیگیری کارگزاری برای آغاز رسمی فعالیت، بحث‌های مخابراتی است که با اخذ مجوزهای لازم از این حوزه، پیش‌بینی می‌شود ظرف ماه آینده فعالیت رسمی این کارگزاری آغاز شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.