راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزیر ارتباطات اعلام کرد / خسارت قطعی اینترنت فقط به کاربران تلفن‌ همراه تعلق می‌گیرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تازه‌ترین اظهار نظر اعلام کرده بسته جبرانی کاربران بابت قطع اینترنت، تنها به کاربران تلفن همراه تعلق می‌گیرد و در این زمینه بسته جبرانی برای کاربران اینترنت ثابت وجود نخواهد داشت. عیسی زارع‌پور دلیل این تصمیم را قطع‌نشدن اینترنت روی سرویس اپراتورهای ثابت اعلام کرده است.

در حالی وزیر ارتباطات اظهار می‌کند به دلیل قطع‌نشدن اینترنت در اپراتورهای ثابت، بسته جبرانی بابت قطع اینترنت به کاربران این اپراتورها تعلق نمی‌گیرد که در بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلال در اینترنت و پیاده‌سازی سیستم فیلترینگ شدید، علاوه بر کاربران اینترنت همراه، کاربران اینترنت ثابت هم امکان استفاده از سرویس خود را نداشته‌اند.

همچنین طبق اظهار نظرهای غیررسمی مدیران اپراتورهای ثابت، به دلیل اعمال سلیقه‌ای فیلترینگ روی شبکه اینترنت کشور که اختلال روی اینترنت را به دنبال داشته، مصرف پهنای باند این اپراتورها بین 60 تا 70 درصد در بیش از یک ماه گذشته کاهش داشته است.

با این حال وزیر ارتباطات اعلام کرده از آنجا که هیچ محدودیتی روی اینترنت ثابت نبوده، بسته‌های جبرانی برای کاربران اینترنت ثابت ارائه نخواهد شد.

آن‌طور که خبرگزاری فارس در این زمینه گزارش داده، زارع‌پور در پاسخ به این سوال که «با اعلام بسته جبرانی در ازای مدت قطعی اینترنت موبایل، آیا بسته جبرانی برای اینترنت ثابت هم ارائه خواهد شد؟»، گفت: «اینترنت ثابت هیچ‌گاه قطع نبوده و در این مدت همیشه بدون محدودیت باز بوده است. البته غیر از محدودیتی که آن دو پلتفرم (واتس‌آپ و اینستاگرام) داشته‌اند.»

دوازدهم مهرماه نیز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مدت زمان استفاده از حجم باقی‌مانده بسته‌های اینترنت کاربران تلفن‌ همراه پس از رفع محدودیت اینترنتی دوباره تمدید می‌شود.

اگر اظهارات مقامات دولت از جمله سخنگوی دولت که چندی پیش اعلام کرده بود اینترنت در کشور فیلتر نیست و شرایط دسترسی به آن در حالت عادی است، ملاک باشد؛ باید رگولاتوری شرایط دریافت بسته‌های جبرانی اینترنت همراه را اعلام کند، اما پیگیری «راه‌ پرداخت» از اپراتورهای تلفن‌ همراه نشان می‌دهد در این زمینه رگولاتوری هنوز دستورالعملی به این اپراتورها برای جبران خسارت کاربران در زمان قطعی اینترنت تلفن‌ همراه ارائه نکرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.