راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مخابرات: درآمد ماهانه ۷۰۰میلیاردی از بخش آبونمان کذب است

شرکت مخابرات خبرهای منتشرشده در مورد درآمد ماهانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومانی مخابرات؛ فقط از آبونمان تلفن ثابت را رد کرد.

از صبح امروز، ۱۴ آبان خبری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که می‌گفت مخابرات در اقدامی هزینه آبونمان تلفن ثابت را تا ۲۰ هزار تومان افزایش داده و هر خانواده ایرانی، چه از خطوط ثابت استفاده کند و چه نکند، ملزم به پرداخت ماهانه این مبلغ به مخابرات است.

در این خبر اعلام شده بود با توجه به اینکه تعداد اشتراک تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران حدود ۳۷ میلیون خط است، درآمد حاصل از این افزایش ماهانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

محمدرضا بیدخام، مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات این خبر و آمار اعلام‌شده در این زمینه را تکذیب کرد.

بیدخام در توضیح این موضوع به «راه پرداخت» گفت: «اصلا چیزی به‌عنوان آبونمان در صورت‌حساب تلفن وجود ندارد که حالا از این میزان ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومان به مخابرات برسد. از سوی دیگر تعداد خطوط فعال تلفن ثابت در کل کشور ۲۹ میلیون خط است و این میزان در شهر تهران به هفت میلیون و ۲۰۰هزار مشترک می‌رسد.» به گفته او ۳۷ میلیون خطی که اعلام شده، تعداد خطوط منصوبه تلفن در کل کشور است. 

بیدخام اعلام کرد مخابرات از ابتدای شهریورماه ۲۰ هزار تومان هزینه ماهانه خدمات مکالمات صوتی را طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار در صورت‌حساب مشترکان اعمال می‌کند.  به گفته او، این هزینه هم تنها از مشترکان تهران دریافت می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که این هزینه بابت چه خدمتی از مشترکان تهرانی گرفته می‌شود، توضیح داد: «این هزینه نگهداری است. در حال‌ حاضر مخابرات برای هر خط تلفن ثابت، چه مشترک با آن مکالمه داشته باشد و چه نداشته باشد به‌صورت میانگین ۳۰ هزار تومان هزینه می‌کند.» 

او تٲکید می‌کند این میزان هم همیشه از سمت برخی مشترکان که بیشترشان از بخش سازمانی و ارگانی هستند یا پرداخت نمی‌شود یا با تٲخیر پرداخت می‌شود. 

با این توضیحات به نظر می‌رسد اگر مخابرات از ابتدای شهریورماه از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تهرانی خود ۲۰ هزار تومان هزینه نگهداری دریافت کرده باشد، درآمد این شرکت از این محل به حدود ۱۴۴ میلیارد تومان رسیده باشد.

3 دیدگاه
  1. محمد می‌گوید

    من دو ماهه با اینکه اصلا از تلفن ثابت استفاده نمی‌کنم اما ماهیانه بیست هزار تومان برام قبض میاد .

  2. حمید می‌گوید

    درسته تلفنهای ثابت خیلی گران شده 6تا خط دارم وحشتناک قبض میاد تور خدا پیگیری کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.