پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
رئیسجمهور در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات تأکید کرد/ دستگاههای اجرایی تا پیش از پایان سال ۵۰ درصد خدمات خود را بهصورت هوشمند ارائه کنند
با دستور رئیسجمهور همه دستگاههای اجرایی مکلف شدند تا پیش از پایان سال ۱۴۰۱ حداقل ۵۰ درصد خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کنند.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، سید ابراهیم رئیسی، رئيس دولت سیزدهم در بیستوپنجمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، «حکمرانی دیجیتال و دولت هوشمند» را لازمه شکلگیری دولت قوی دانست و گفت: «اساس کار دولت هوشمند، تسهیل دسترسیهای مردم به اطلاعات در بخشهای مختلف اداری، علمی، تجاری و نظام بانکی و مالی است.»
رئیسجمهور با اشاره به کندی اجرای طرح دولت الکترونیک در سالهای گذشته، پیشبرد تکمیل شبکه ملی اطلاعات تا ۵۰ درصد در یک سال اخیر را مثبت ارزیابی کرد.
رئیسی در ادامه با اشاره به اهمیت تسریع اتصال دستگاههای اجرایی به «پنجره واحد دولت هوشمند» تأکید کرد: «دستگاههایی که به موقع پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خود را راهاندازی کردهاند تشویق شوند، اما دستگاههایی که بدون عذر موجه به این کار مبادرت نکردهاند، مورد سوال و تذکر قرار گیرند و حتی توبیخ شوند.»
رئیسجمهور در ادامه نیروی انسانی کارآمد و متخصص را از دیگر الزامات مهم تحقق دولت هوشمند دانست و گفت: «دستگاههای اجرایی برای حفظ این سرمایه ملی موظفاند نخبگان و متخصصان را در بخشهای مربوطه به کار گرفته و علاوه بر ایجاد شرایط مناسب برای زندگی و ارتقای دانش و مهارتهای آنان، مشکلات کاری و معیشتی ایشان را نیز پیگیری و رفع کنند.»
رئیسی از ضرورت تلاش دستگاهها برای جبران عقبماندگیها در تکمیل شبکه ملی اطلاعات و تحقق دولت هوشمند گفت و بر برگزاری مستمر جلسات و پیگیری جدی کارهای دولت هوشمند از سوی همه بخشهای اجرایی ملی و استانی تأکید کرد.
اصلاح فرآیندها در شکلگیری دولت هوشمند و ضرورت بازنگری و اصلاح روندهای ناقص و معیوب از دیگر تأکیدات رئیسجمهور در این جلسه بود.
در این جلسه با دستور رئیسجمهور همه دستگاههای اجرایی مکلف شدند تا پیش از پایان سال ۱۴۰۱ حداقل ۵۰ درصد خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کنند.
همچنین مصوب شد همه دستگاهها ظرف مدت سه ماه سرویسهای برخط خود را فعال و خدمات استعلامی را بدون دریافت مدارک از مردم و بهصورت الکترونیک انجام دهند.
رئیسجمهور بهمنماه سال گذشته، ایجاد درگاه واحد دولت هوشمند و الزام دستگاهها به ارائه خدمات از طریق آن، اصلاح فرآیندهای ارائه خدمات با رویکرد کاهش و حذف مراجعات و راهاندازی داشبوردهای مدیریتی برای ایجاد امکان نظارت دقیق و بهموقع از سوی مدیران بر فرآیندهای الکترونیک را از جمله اقداماتی دانست که باید در راستای تسریع تحقق دولت الکترونیک انجام شود.