راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرکز ملی فضای مجازی: حملات سایبری گروه انانیموس صحت ندارد

مرکز ملی فضای مجازی در بیانیه‌ای ادعاهای گروه انانیموس درخصوص حملات سایبری به سایت‌های دولتی کشور را رد کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، در بیانیه این مرکز آمده است: «به‌تازگی گروه انانیموس مدعی شده برخی سایت‌های مراکز دولتی از جمله مجلس شورای اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نفت و اپراتور همراه اول را مورد حمله سایبری قرار داده که پس از بررسی‌های کارشناسی به‌عمل‌آمده، به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند این اخبار صحت نداشته و قویاً تکذیب می‌شود.»

امروز انانیموس در حساب توییتری خود اعلام کرد که سایت مجلس را هک کرده است. همچنین در همین راستا فایل پی‌دی‌افی از شماره و اطلاعات نمایندگان مجلس را منتشر کرد.

در حالی مرکز ملی فضای مجازی حملات سایبری این گروه به مجلس، وزارت اقتصاد و وزارت نفت را رد می‌کند که این مرکز هیچ واکنشی به حمله گروه آنانیموس به دیگر سایت‌های دولتی که در هفته گذشته اتفاق افتاد، نشان نداده است.

انتهای هفته گذشته نیز سایت دولت، خبرگزاری صداوسیما، وزارت صمت و درگاه ملی دولت هوشمند براساس ادعای گروه انانیموس برای مدتی از دسترس خارج شدند. همه این وب‌سایت‌ها در نهایت بعد از چند ساعت در دسترس قرار گرفتند.

بعد از این اتفاق سایت بانک مرکزی و سایت وزارت ارشاد هم از دسترس خارج شد. در همان زمان سخنگو و مدیر روابط عمومی بانک مرکزی هرگونه حمله سایبری به وب‌سایت بانک مرکزی را رد کرد.

مصطفی قمری وفا در یک رشته‌توییت اعلام کرد که درگاه اینترنتی بانک مرکزی در دسترس است و صرفاً دقایقی به دلیل حمله به کانال ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی به بانک مرکزی از دسترس خارج شده بود.

1 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    باشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.