راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وب‌سایت‌های دولتی و حاکمیتی از دسترس خارج شدند+ به‌روزرسانی

سایت بانک مرکزی از دقایقی پیش از دسترس خارج شد. همچنین امکان دسترسی به سایت وزارت ارشاد وجود ندارد. شب گذشته نیز سایت دولت، خبرگزاری صداوسیما، وزارت صمت و درگاه ملی دولت هوشمند به‌دنبال حمله سایبری، برای مدتی از دسترس خارج شدند؛ هرچند این وب‌سایت‌ها اکنون در دسترس هستند.

نیمه‌شب گذشته (30 شهریور) وب‌سایت‌های دولت، صداوسیما و درگاه ملی دولت هوشمند به‌دنبال حمله سایبری از دسترس خارج شدند.

وب‌سایت دولت که از نیمه‌شب گذشته از دسترس خارج شد و این پیام روی صفحه اصلی آن به نمایش درآمد

یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های هکری جهان به نام انانیموس (Anonymous) در صفحه توییتر خود مسئولیت این حمله سایبری را پذیرفت. گروه هکری Anonymous در اکانت توییتر خود با هشتگ مهسا امینی اعلام کرد که «برای همراهی با مردم ایران، حملات سایبری خود را نسبت به سایت‌های دولتی ایران آغاز می‌کند.». همچنین این گروه هکری پس از خارج‌شدن سایت دولت از دسترس، اعلام کرد تمام Database سایت دولت را نیز پاک کرده است.

از نیمه‌شب گذشته بارها وب‌سایت‌های دولت، صداوسیما و درگاه ملی دولت هوشمند از دسترس خارج و در دسترس قرار گرفته‌اند. در حال حاضر دسترسی به این وب‌سایت‌ها با مشکلی مواجه نیست.

انانیموس در توییتر خود اعلام کرد که سایت بانک مرکزی را از دسترس خارج کرده است

در نهایت در آخرین اقدام ظهر امروز اکانت توییتری انانیموس اعلام کرد که وب‌سایت بانک مرکزی نیز به دلیل حمله سایبری از دسترس خارج شده است.

در ادامه از دسترس خارج‌شدن وب‌سایت‌های دولتی، دقایقی پیش هم سایت وزارت ارشاد از دسترس خارج شده است.

وب‌سایت وزارت ارشاد بعد از بانک مرکزی از دسترس خارج شد

تا لحظه انتشار این خبر هیچ‌ کدام از مسئولان مربوطه نسبت به این اتفاق‌ها واکنشی نشان نداده‌اند.


به‌روزرسانی- ساعت 15:10


دقایقی پیش سخنگو و مدیر روابط عمومی بانک مرکزی هرگونه حمله سایبری به وب‌سایت بانک مرکزی را رد کرد. مصطفی قمری وفا در یک رشته‌توییت اعلام کرده که درگاه اینترنتی بانک مرکزی در دسترس است و صرفاً دقایقی به دلیل حمله به کانال ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی به بانک مرکزی از دسترس خارج شده بود.

توییت سخنگوی بانک مرکزی در مورد از دسترس خارج شدن وب‌سایت بانک مرکزی

به گفته او در این نوع حملات موسوم به DDos پهنای باند شبکه با ترافیک جعلی پر می‌شود تا کاربران واقعی از دسترسی محروم بمانند.

او تأکید کرده که با قطع دسترسی خارجی در شبکه زیرساخت، این اختلال برطرف شده و سایت بانک مرکزی بدون هرگونه مشکلی هم‌اکنون در دسترس است.

با وجود اعلام قمری وفا به دسترسی بدون مشکل به سایت بانک مرکزی، این سایت با اختلال در دسترسی مواجه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.