راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اختلال موقت در ارائه خدمات آنلاین بانکی به‌دلیل تغییر ساعت / عدم دسترسی یک‌ساعته به اپلیکیشن‌های بانک‌ها در بامداد امشب

ساعت 24 امشب، ساعت رسمی کشور یک ساعت عقب کشیده می‌شود و این آخرین تغییر ساعت در سال 1401 خواهد بود. طبق پیگیری‌های «راه پرداخت» استفاده از اپلیکیشن برخی از بانک‌ها به دلیل همین تغییر ساعت، از ساعت 23:55 چهارشنبه 30 شهریور تا ساعت یک بامداد روز پنج‌شنبه 31 شهریور امکان‌پذیر نخواهد بود.

امروز یک پیامک از سوی برخی بانک‌ها مبنی بر از دسترس‌ خارج‌شدن اپلیکیشن به مدت یک ساعت به دلیل تغییر ساعت، برای مشتریان آنها ارسال شده است. البته در این میان برخی بانک‌ها هنوز هیچ اطلاعی در این زمینه به مشتریان خود نداده‌اند و هنوز مشخص نیست این اتفاق به‌دلیل عدم پوشش اطلاع‌رسانی است یا اپلیکشن آنها همچنان در دسترس خواهد بود.

از سال‌های گذشته نیز عمدتاً در روزهای تغییر ساعت در ابتدای پاییز و ابتدای بهار، بانک‌ها چنین مسیری را پیش می‌گرفتند.

طبق پیگیری‌های راه پرداخت، اپلیکیشن همراه‌بانک (بانک آینده)، بانکینو (بانک خاورمیانه) و بانک سینا طی پیامک‌هایی از قبل به مشتریان خود اختلال موقت را اطلاع داده‌اند.

بانک‌هایی مانند پاسارگاد، سامان، ملت، پارسیان و گردشگری هنوز در این باره به مشتریان خود پیامی ارسال نکرده‌اند و روی وب‌سایت سایر بانک‌ها نیز هیچ اطلاعیه‌ای مبنی بر اختلال موقت درج نشده است.

این آخرین تغییر ساعت رسمی کشور در سال 1401 خواهد بود و ابتدای سال نو امسال برخلاف سال‌های گذشته تغییر ساعت اعمال نخواهد شد.

اردیبهشت‌ماه سال جاری رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری قانون نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور را برای اجرا ابلاغ کرده بود.

طبق این مصوبه مجلس، قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶/۵/۳۱ نسخ می‌شود و دولت از سال آینده مجاز به تغییر ساعت رسمی کشور نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.