راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سوال مجلس از وزیر ارتباطات در مورد کندی سرعت اینترنت 

سوال برخی نمایندگان مجلس امروز (۲۹ شهریور) در مورد کاهش سرعت اینترنت، اجرانشدن تکالیف قانونی شبکه ملی اطلاعات و اجرای قانون دولت الکترونیکی اعلام وصول شد.

در پایان جلسه علنی امروز مجلس، هیئت‌رئیسه مجلس سه سوال مشخص از وزیر ارتباطات را اعلام وصول کرد. در این زمینه سوال ملی معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر ارتباطات در مورد عدم اجرای تکالیف قانونی درباره شبکه ملی اطلاعات و کاهش سرعت اینترنت مطرح و اعلام وصول شد.

همچنین دو سوال ملی مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر ارتباطات در مورد علت کاهش شدید سرعت اینترنت در ماه‌های اخیر و اقدامات انجام‌شده برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در جلسه امروز مجلس اعلام وصول شد.

طبق روال کاری مجلس بعد از این فرایند در گام بعدی این سوال‌ها به کمیسیون صنایع و معادن رفته و بعد از بررسی و تأیید، عیسی زارع‌پور برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس فراخوانده می‌شود. 

در یک ماه گذشته بسیاری از نمایندگان مجلس نسبت به کاهش سرعت اینترنت انتقاد‌هایی را مطرح کرده‌اند.

برای نمونه غلامرضا نوری‌ قزلجه‌، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به مشکلات اخیر اینترنت تأکید کرده بود که «سرعت اینترنت پایین آمده، دسترسی‌ها سخت‌تر شده و در عین حال قیمت‌ها هم افزایش پیدا کرده است». 

در همین زمینه احمد علیرضابیگی، نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با اشاره به وضعیت بد سرعت و کیفیت اینترنت در سطح کشور گفته که در ایران پول زیادی از کاربر برای اینترنت می‌گیرند؛ اما سرویس بی‌کیفیت به او تحویل می‌دهند.

اخیراً نیز علیرضا سلیمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس از  بررسی ادعای زارع‌پور مبنی بر افزایش سرعت اینترنت در جلسه‌ای فنی خبر داده بود.

سلیمی در این مورد در گفت‌وگو با سیتنا اعلام کرده بود: «وزیر ارتباطات بیان کرده که سرعت اینترنت بالا رفته؛ اما پایین است. این موردی فنی است و این موضوع را در جلسه‌ای فنی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی خواهیم کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.