راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شماره ۶۵ هفته‌نامه کارنگ و رمزارز شماره ۳۵ منتشر شد

کارنگ که هر هفته به مهم‌ترین مسائل اقتصاد نوآوری ایران و جهان می‌پردازد و با چهره‌ها و فعالان کسب‌وکار حوزه اقتصاد نوآوری گفت‌وگو می‌کند، به شصت و پنجمین شماره خود رسیده است. ‌

مدتی است که بحث سرمایه‌گذاری در اکوسیستم نوآوری کشور به یک بحث چالشی تبدیل شده است. یک دوگانه تقابل‌زا تأکید دارد تیم خوب داریم اما سرمایه‌گذار جسور نداریم یا بالعکس تیم مستعد برای سرمایه‌گذاران مشتاق پیدا نمی‌شود. برخی دیگر عمقی‌تر نگاه می‌کنند و می‌گویند جریان ورود سرمایه واقعی بخش خصوصی به این اقتصاد بسته شده و بسیاری دیگر هم چشم امید به تیم‌های کوچک ندارند و به منابع بزرگ دولتی‌ها و بورس برای کسب‌وکارهای بزرگ چشم دوخته‌اند.

در این شماره از کارنگ، محمدحسین سجادی نیری خود را یک مدیر در رفت‌وآمد میان بخش دولتی و خصوصی تعریف کرده است. کسی که می‌گوید جاهایی که فکر کرده اثرگذاری‌اش در سیاست‌گذاری بیشتر بوده به دولت رفته و حالا که مختصات این بخش را آموخته، تلاش دارد از ظرفیت‌های آن‌ برای تزریق سرمایه به بخش‌هایی که خصوصی‌ها کمتر وارد آن می‌شوند استفاده کند. بخش‌هایی که در آن بمب و مین‌های مختلف به‌ویژه در حوزه تأمین مالی و رگولاتوری وجود دارد و هر کسی خطر ورود به آن را به جان نمی‌خرد. کارنگ با محمدحسین سجادی نیری درباره داوین و برنامه‌هایش برای سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارهای محتوایی و فرهنگی صحبت کرده‌ است.

کارنگ در شصت و پنجمین شماره خود، درباره موضوع اسکیل‌بک یا همان کوچک‌شدن شرکت‌های فناوری که این روزها خبرهایش زیاد شنیده می‌شود گزارش پرجزئیاتی نوشته ‌است؛ با تحلیلی با این موضوع که چرا باید در برابر شعار و هیجان مقیاس‌پذیری (اسکیل‌آپ) از مفاهیم دردناکی چون اسکیل‌بک هم بنویسیم و بگوییم.

گزارش‌هایی از صنعت خرده‌فروشی، لندتک و وام‌دهی خرد، سلامت و تلاش‌های آمازون برای سهم گرفتن از آن، کسب‌‌وکارهای اینستاگرامی و سرویس تازه پادرو برای رسانه‌های چاپی و… بخش‌های مهم دیگر این شماره از کارنگ هستند.

ضمیمه رایگان رمزارز به شکل یک هفته‌نامه تخصصی برای اکوسیستم بلاکچین و رمزارز ایران منتشر می‌شود. رمزارز در این شماره سراغ مدیر منابع انسانی بیت‌پین رفته‌ تا از چالش بزرگ مهاجرت نیروی کار در این بازار بگوید و اینکه چطور در همین بازار پررقابت، یک کسب‌وکار مستقر در گیلان توانسته تیم خوبی را دور هم جمع کند.

کارنگ و رمزارز دو  نشریه مستقل از هم هستند که امروز با هم منتشر شده‌اند. کارنگ و رمزارز را می‌توانید به‌صورت رایگان از سایت هفته‌نامه کارنگ دانلود کنید. همچنین برای دریافت اشتراک هفته‌نامه کارنگ می‌توانید از سایت فروشگاه راه‌ پرداخت اقدام کنید.

کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است که هر هفته نسخه چاپی آن منتشر و نسخه آنلاین آن هر روز به‌روزرسانی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.