راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ضرورت به رسمیت شناختن دارایی‌های دیجیتال در بازار سرمایه / استقبال از ورود شرکت‌های فین‌تک به بورس

نشست هیئت‌رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با مدیرعامل و نمایندگان بورس اوراق بهادار تهران عصر روز سه‌شنبه، پانزدهم شهریورماه در ساختمان بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد و امکان‌های همکاری‌های مشترک میان دو سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در این نشست حسین اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره این سازمان، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سال‌های گذشته و اعتمادسازی در مورد استارتاپ‌ها، بر لزوم فراهم‌سازی بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری در سطوح بالا در این بخش به جهت شکوفایی آن تأکید کرد.

حسین اسلامی تاکید کرد: به این منظور نیاز است دارایی‌های نامشهود دیجیتال کلاسیک و مدرن در بازار سرمایه ثبت و به رسمیت شناخته شوند تا امکان گزارش آنها در صورت‌های مالی فراهم شود و تا فراهم‌نشدن این امکان، سرمایه‌گذاران سنتی برای سرمایه‌گذاری در این بخش ریسک نخواهند کرد و در این مورد فرهنگ‌سازی ضرورت دارد.

وی در ادامه گفت: «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به‌عنوان بخش صنفی امکان مداخله در این باره را دارد؛ اما نیازمند حمایت است. با حمایت می‌توان مجموعه‌های توانمند حاضر در کشور را ترغیب کرد که در کشور بمانند و این فرایند باید تسریع شود.»

جعفر محمدی، عضو هیئت‌رئیسه سازمان نصر تهران هم عنوان کرد که حمایت نهادهای مالی می‌تواند بستری مناسب برای شکوفایی ابزارهای نوینی که اخیراً رشد کرده‌اند، فراهم آورد.

محمدی گفت: «همکاری با سازمان بورس می‌تواند بسیار مؤثر باشد و این تعامل می‌تواند در حوزه کرادفاندینگ، پلتفرم‌های مدیریت ثروت، هوشمندسازی و مدیریت دارایی و صندوق‌هایی که در کرادفاندینگ سرمایه‌گذاری می‌کنند شکل بگیرد.»

در بخش دیگری از این نشست، علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر نصر تهران نیز توضیح داد که همکاری میان دو سازمان می‌تواند با مشارکت کمیسیون‌های مختلف سازمان نصر تهران؛ از جمله کمیسیون فین‌تک، کرادفاندینگ و تأمین مالی صورت گیرد.

وی همچنین به ظرفیت‌های نصر تهران در زمینه آموزش در حوزه‌های مرتبط اشاره کرد و دوره آموزشی برگزارشده توسط این سازمان برای فرابورس در مورد بلاکچین را یادآور شد.

کشاورز همچنین عنوان کرد که نصر تهران می‌تواند در زمینه برگزاری رویدادهای تخصصی با سازمان بورس همکاری کند و در انتها در مورد انعقاد تفاهم‌نامه میان دو سازمان اظهار امیدواری کرد.

محمود گودرزی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران نیز عنوان کرد که تعاملات میان بازار سرمایه و شرکت‌های دانش‌بنیان باید تسریع شود. او تأکید کرد: بازار سرمایه به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان احساس نیاز می‌کند و تزریق قشری با دیدگاه جدید به بازار سرمایه موجب امیدواری قشر تحصیل‌کرده، فنی و تکنولوژی‌محور خواهد شد. سازمان بورس نیز پتانسیل خوبی برای گام برداشتن در حوزه کرادفاندینگ دارد.

گودرزی در ادامه پیشنهاد داد جلسات کمیسیون بازار سرمایه در سازمان نصر تشکیل شود و دستورالعمل شرایط اختصاصی پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان مورد نقد و تجدید نظر قرار گیرد.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران همچنین گفت: «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران می‌تواند از ابزارهای آموزشی و فضاهای فیزیکی در اختیار سازمان بورس برای امور آموزشی بهره ببرد.»

او از استقبال سازمان بورس از ورود شرکت‌های فین‌تک نیز خبر داد و پیشنهاد کرد زمینه ورود این شرکت‌ها طی همکاری با سازمان نصر تهران و بهره‌گیری از تخصص این سازمان فراهم شود و شرکت‌های تراز اول این حوزه معرفی شوند. هیئت‌رئیسه نصر تهران نیز در این باره موافقت خود را اعلام کرد.

در پایان این نشست، ضمن یادآوری همایش مشترک دو سازمان در روز فناوری اطلاعات، هر دو طرف خواستار برگزاری همایش‌های مشابه و همکاری‌های بیشتر شدند.

منبع سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.