راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش سال ۱۴۰۱ اوکی‌اکسچنج منتشر شد / شیبااینو صدرنشین سبد کاربران

اوکی‌اکسچنج گزارش سال ۱۴۰۱ خود را منتشر کرد. این صرافی که از اولین فعالان حوزه بلاکچین است در این گزارش بیان کرده که ۱۰ درصد از سهم بازار ایران را از آن خود کرده است.  اوکی‌اکسچنج که بیش از ۷۰۰ رمزارز را پشتیبانی می‌کند، ۳.۰۰۰.۰۰۰ سفارش و بیش از ۱.۰۰۰.۰۰۰ کاوشگر ثبت‌نامی دارد.

تیم این صرافی در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۰ نفر رسید و ۵۰ رمزارز به بخش بازار آن اضافه شد و تیم تیکتینگ صرافی نیز هوشمند شد. تغییرات مهم سیستم کسب درآمد و وفاداری مشتریان، حمایت از کسب‌وکارهای بلاکچین، بهبود قابلیت‌های بازار حرفه‌ای و اضافه‌شدن ۲۰ رمزارز جدید از برنامه‌های آتی آنهاست.

بنا بر داده‌های دریافتی در سال گذشته، ۴۸.۹۵ درصد از سهم معاملاتی کاربران را طیف گسترده‌ای از رمزارزهای موجود در پلتفرم تشکیل می‌دهند. ۵۱.۰۵ درصد باقی‌مانده از مجموع کل معاملات نیز به ترتیب بیشترین درصد، شامل خرید شیبا، تتر و لونا کلاسیک بوده است. ۱۳.۸ سبد فروش کاربران به رمزارز شیبا اینو و ۴.۸ به دوج‌کوین اختصاص دارد.

بیشترین میزان واریزی به این پلتفرم معاملاتی متعلق به رمزارز شیبااینو بوده که ۲۹.۶ درصد از کل مجموع واریزی را به خود اختصاص داده است، رمزارز تتر با ۱۸.۸ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. بیشترین میزان برداشت با ۲۷.۴ درصد مربوط به تتر است و رمزارزهای ترون و بایننس‌کوین در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

رده سنی پرجمعیت‌ترین گروه کاربران اوکی‌اکسچنج ۲۵ الی ۳۴ سال است. این گروه سنی بیشترین سهم را میان مجموع کاربران این پلتفرم معاملاتی دارد، در جایگاه دوم نیز رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال قرار دارد. براساس آمارها میانگین زمان مصرف‌شده در پلتفرم اوکی‌اکسچنج ۴۰ دقیقه است. بنا بر اطلاعات این گزارش ۲۹.۵۲ درصد کاربران اوکی‌اکسچنج خانم و باقی آقا هستند. گفتنی است که تهران، خراسان رضوی و آذربایجان غربی به ترتیب بیشترین کاربران‌ اوکی‌اکسچنج در ایران را تشکیل داده‌اند.

بر اساس آمارهای بازدید سایت و اپلیکیشن، ۸۳.۲ درصد کاربران از اپلیکیشن استفاده می‌کنند که ۸۰.۷ آنها اندرویدی و مابقی صاحبان سیستم‌عامل ios هستند. بیشترین آمار بازدید از سایت اوکی‌اکسچنج ۴۸۳۵۲ نفر در لحظه بوده که با ثبت رکوردی قیمتی رمزارز شیبا در پنجم آبان ۱۴۰۰ مصادف است.

پشتیبانی این صرافی به‌صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته به‌صورت تیکت در دسترس است و امکان تماس تلفنی در ساعات اداری هم فراهم شده است. اوکی‌اکسچنج با تغییرات زیرساختی، ۹۳.۷۷ درصد از تیکت‌ها را در کمتر از ۱۵ دقیقه پاسخ داده است. از میان تیکت‌های ارسالی بیشترین تیکت به موضوع برداشت از کیف پول و کمترین تیکت به موضوع احراز هویت ارتباط داشته است.

در ۱۲ ماه گذشته مرکز تماس اوکی‌اکسچنج ۲۸۰۹۳۱ تماس دریافتی داشته، ۹۴ درصد تماس‌ها پاسخ داده شده و کاربران راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده‌اند. ۱۰ صبح الی ۱۳ شلوغ‌ترین ساعات کاری تیم تلفنی است. پس از هوشمندسازی سیستم پشتیبانی و ملحق شدن تیم کنترل به اوکی‌اکسچنج، میانگین زمان انتظار پاسخ‌دهی به تماس به ۴.۸۲ ثانیه در ابتدای روز و نهایت ۱۷ ثانیه در ساعات پایانی شبفت کاری مرکز تماس کاهش پیدا کرده است.

در پایان گزارش آمده که تیم اوکی‌اکسچنج از ۱۲۶ نفر تشکیل شده که ۵۵ درصدش را بانوان و ۴۵ درصدش را آقایان تشکیل داده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.