پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بسته اینترنت دولت برای ۹۴۴هزار خانوار فعال شد
بسته اینترنت دولت برای بیش از ۹۴۴هزار سرپرست خانوار فعال شده است. مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباط و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این مورد به خبرگزاری ایرنا گفت: «بسته سالانه اینترنت سه دهک کمدرآمد جامعه، ۴۰ گیگابایتی است و همانطور که در ابتدای تخصیص این بستهها اعلام شد، ۳۰ گیگابایت آن برای استفاده از سایتهای منتخب و ۱۰ گیگابایت آن برای استفاده از اینترنت بینالملل در نظر گرفته شده است.»
به گفته حقی، این بسته با هدف حمایت از اقشار کمبرخوردار و در قالب مسئولیت اجتماعی اپراتور اجرایی میشود.
ارائه اینترنت رایگان برای اقشار ضعیف جامعه، وعده تبلیغات انتخاباتی ابراهیم رئیسی، رئیسجمهوری بود که در نهایت اواسط تیرماه عیسی زارعپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اختصاص بسته اینترنتی چهارماهه و دائمی رایگان به سه دهک پایین جامعه خبر داد.
زارعپور در آن زمان اعلام کرده بود کسانی که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت میکنند، میتوانند با مراجعه به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir یا با شمارهگیری کد #1234*4* برای دریافت اینترنت رایگان اقدام کنند.
پیش از این در مردادماه و در خبری که به نقل از مجید حقی، معاون رگولاتوری روی سایت این سازمان منتشر شده بود، او اعلام کرده بود که سرپرستان خانوارهای سه دهک اول، مشمول بستههای اینترنت ویژه دولت میشوند.
او گفته بود: «در حال حاضر کد ملی و شماره تلفن همراه اعلامشده حدود ۹۴۴هزار نفر از سرپرستان خانوارها که مشترک اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و اپراتورهای مجازی تلفن همراه شاتلموبایل، هایوب، آپتل، سامانتل و منطقه آزاد کیش هستند به این اپراتورها اعلام شده و برای سیمکارت این دسته از مشمولان که مشکلی برای فعالسازی بسته (مانند قطعی سیمکارت به دلیل بدهی یا مسدودی و…) نداشتهاند، بسته اینترنت فعال شده و پیامک فعالسازی ارسال شده است.»
حقی اعلام کرد: «متقاضیانی که ثبت نام آنها از طریق سامانه خدمات دولت هوشمند یا کدهای دستوری موفقیتآمیز بوده و این بسته برای آنها فعال نشده است، میتوانند با مراکز تماس اپراتور خود تماس گرفته و وضعیت فعالسازی بسته اینترنت خود را جویا شوند و در صورت عدم دریافت پاسخ با مراجعه به نشانی https://۱۹۵.cra.ir درخواست خود را ثبت کنند تا رسیدگی شود.»