راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همایش «دولت الکترونیک: هوشمندی در سایه امنیت» برگزار شد / پوشش 80درصدی الزامات شاخص ارزیابی دولت الکترونیک با «راهکار جامع»

همایش «دولت الکترونیک: هوشمندی در سایه امنیت» به همت شرکت برسا نوین رای در سالن همایش هتل اسپیناس پالاس برگزار شد. در این همایش محصول «راهکار جامع دولت الکترونیک» و متدولوژی استقرار فرایند در سازمان‌ها معرفی و همچنین به تشریح امنیت اطلاعات و امکانات امنیتی پنجره واحد پرداخته شد.


کسب رتبه یک شورای عالی انفورماتیک توسط برسا


قانون بودجه امسال سازمان‌ها را موظف به اجرایی کردن پنجره واحد خدمات کرده است. در همین راستا هم موضوع پیاده سازی و اجرایی شدن دولت الکترونیک هوشمند و مکانیزاسیون خدمات و مجوزها از سوی دستگاه‌های اجرایی پیگیری شده و فرایند دولت الکترونیک سرعت بیشتری گرفته است.  

شرکت برسا نوین رای  نیز به عنوان مبدع پلتفرم سیستم‌ساز در کشور و با سابقه بیش از 15 سال پیاده‌سازی فرایندهای سازمانی، محصول «راهکار جامع دولت الکترونیک» را ارائه کرده که از چهار سامانه پنجره واحد، اتوماسیون مجوزها و خدمات، سامانه هوشمندی سازمانی و سامانه ERP تشکیل شده است.

مهدی صادق، عضو هیئت مدیره برسا و مدیر طرح برساش در همایش «دولت الکترونیک: هوشمندی در سایه امنیت» در رابطه با عملکرد این شرکت در حوزه دولت الکترونیک توضیح داد:« درحال حاضر بیش از 80 درصد از الزامات و شاخص‌های ارزیابی دولت الکترونیک با محصول «راهکار جامع دولت الکترونیک» پوشش داده شده و به روزرسانی می‌شود. قلب تپنده راهکار جامع دولت الکترونیک پلتفرم سیستم ساز است و سه سامانه سامانه پنجره واحد، سامانه هوشمندی سازمانی و سامانه ERP مستقیما توسط سیستم‌ساز توسعه داده شده است. در سیستم ساز برسا سعی شده بهینه‌ترین روش‌های توسعه نرم افزار در نظر گرفته شود و تجارب تولید سیستم، به‌صورت یکجا و در قالب یک زیرساخت مدون در اختیار طراحان و توسعه دهندگان قرار گیرد.»

او اضافه کرد:«با توجه به اینکه شرکت برسا نوین رای در زمینه تولید و پشتیبانی نرم‌ افزارهای سفارش مشتری رتبه یک شورای عالی انفورماتیک کشور را کسب کرده، معتقدیم می‌توانیم در این راه موفق عمل کنیم.»

به گفته صادق، سامانه پنجره واحد به عنوان نقطه ارتباطی دستگاه با مشتریان و ارباب رجوع یکی از ارکان تحقق دولت الکترونیک است.


هر هفته یک حمله سایبری


در ادامه این همایش امیر یزدانی به معرفی راهکار جامع دولت الکترونیک و متدولوژی استقرار فرایند پرداخت. او عنوان کرد:« پنجره واحد به عنوان یکی از اجزا اصلی راهکار جامع دولت الکترونیک، پاسخگوی نیازهای یک درگاه واحد است. این سامانه از سه ماژول «درگاه خدمت»، «درگاه شفافیت و داده باز» ، «دستیار هوشمند» تشکیل شده است.»

او اضافه کرد:« به مدد قابلیت‌های سامانه پنجره واحد، تعامل ارباب رجوع با سازمان یک رابطه دو طرفه است و دستگاه اجرایی می‌تواند علاوه بر پاسخگویی به درخواست‌های کاربر، در امور متنوعی که نیازمند همکاری و جلب مشارکت شهروندان است، از این بستر استفاده کند.»

همچنین در این همایش میلاد نادری، کارشناس امنیت از شرکت امن افزار گستر شریف به موضوع امنیت اطلاعات پرداخت و گفت:« از سال 89 که ویروس استاکس نت صنایع کشور را آلوده کرد تاکنون حملات امنیتی زیادی به نهادها و سازمان‌ها شده است. طی سال‌های اخیر این حملات گسترده‌تر شده، تا جایی که می‌توان گفت هفته‌ای یک رخداد امنیتی داریم که بسیاری از این موارد به دلیل محرمانگی اصلا در اخبار درج نمی‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که بتوان هم از رخداد امنیتی جلوگیری کرد و هم در کمترین زمان بتوان به رخداد امنیتی رسیدگی کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.