راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پروژه تأمین مالی جمعی داروی ضد جرب طیور با موفقیت به پایان رسید / تحقق کامل سود پیش‌بینی‌شده کارن کراد

سود پیش‌بینی‌شده کمپین تأمین مالی جمعی داروی ضد جرب طیور (نوعی انگل مضر برای طیور)، به طور کامل محقق و به همراه اصل سرمایه به مشارکت‌کنندگان پرداخت شد.

دوره انجام کمپین تأمین مالی جمعی طرح تولید داروی ضد جرب طیور 6 ماه بود و سود پیش‌بینی شده برای این طرح، 50 درصد با معادل سالانه سود 100 درصد بود. این شرکت موفق شد که سود پیش‌بینی شده را محقق کند و پیش از موعد با سرمایه‌گذاران خود تسویه‌حساب کند.

طرح تولید داروی ضد جرب طیور که توسط سکوی تأمین مالی جمعی کارن کراد در ۲۸ دی‌ماه سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد و تنها در 15 دقیقه موفق به جذب کامل سرمایه موردنیاز خود (4 میلیارد تومان) شده ‌بود، هم اکنون اصل سرمایه را همراه با میزان سود پیش‌بینی‌شده به سرمایه‌گذاران پرداخت کرد. این طرح اولین طرح موفق مسابقه تلویزیونی کارویا و یکی از طرح‌های شاخص است که سود پیش‌بینی را به طور کامل به سرمایه‌گذاران پرداخت کرد.

ایده اولیه طرح بر اساس یک نیاز مهم در صنعت طیور ایجاد شد. «مایتوفیدپلاس» اولین داروی گیاهی خوراکی ضد جرب قرمز طیور است که شرکت دانش‌بنیان «ماکیان دام پارس» برای تولید آن به‌عنوان سرمایه‌پذیر درخواست تأمین مالی جمعی بر پایه مشارکت بود و سکوی تأمین مالی جمعی کارن کراد، اقدام به طراحی کمپین برای این پروژه کرد.

طرح «تولید داروی ضد جرب طیور» در مدت‌زمان 6 ماه آغاز به فعالیت کرد که در انتهای 6 ماه از شروع پروژه، مشارکت‌کنندگان در 70 درصد سود حاصل از فروش محصول «مایتوفیدپلاس» شریک می‌شدند. 131 سرمایه‌‌گذار حقیقی و حقوقی در این طرح محیط‌زیستی و کشاورزی شرکت کرده‌اند. این طرح به دنبال تولید 65 تن محصول، ظرف مدت 6 ماه بود و سود سرمایه‌گذاران معادل 50 درصد شده است و عمده هزینه‌های آن نیز مربوط به تهیه مواد اولیه بوده که معادل 72 درصد از کل هزینه‌ها را شامل می‌شد.

سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری کارن، کارگزار رسمی تأمین مالی و سرمایه‌گذاری تحت حمایت و نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است که باهدف سهولت در فرایند جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلف آغاز به کارکرد و موفق به اخذ مجوز تأمین مالی جمعی مبتنی بر مشارکت از فرابورس شد.

کارن کراد تاکنون بیش از بیست کمپین تأمین مالی جمعی را با موفقیت اجرا کرده است. مجموع مبلغ جذب‌شده برای سرمایه‌گذاری توسط کارن کارن کراد تاکنون بیش از 51 میلیارد تومان بوده که توسط بیش از 2200 سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی با میانگین مبلغ سرمایه‌گذاری تقریباً 22 میلیون تومان جذب شده است و باتوجه‌به کمپین‌های پیشروی کارن، این ارقام سیری صعودی نیز خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.