راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

علیرضا دلیری، دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفت‌وگو با راه پرداخت / آزمایشگاه ملی مالی؛ گامی نو برای تسهیل توسعه فناوری‌های مالی

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تازگی « آزمایشگاه ملی مالی» را راه‌اندازی کرده و اولین نشست آن را با حضور استارتاپ‌های فعال در حوزه بانک، بیمه و بورس نیز برگزار کرده است. علیرضا دلیری، دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفت‌وگو با راه پرداخت، هدف از راه‌اندازی این آزمایشگاه را تسهیل توسعه فناوری‌های مالی و همفکری و ارائه راه‌حل‌های نوآورانه برای چالش‌های موجود معرفی می‌کند.

دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره این آزمایشگاه توضیح می‌دهد: «آزمایشگاه ملی مالی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری دانشگاههای تهران و علامه طباطبایی راه اندازی شد.»

به گفته علیرضا دلیری این طرح با هدف ارتقا کیفیت آموزش در حوزه های مالی و فراهم آوردن زمینه مناسب جهت کسب مهارت و تجربه عملی دانشجویان در دنیای واقعی کلید خورده است.

او درباره ضرورت وجود آزمایشگاه ملی مالی بیان می‌کند: «کاربردی کردن آموزش از طریق انتقال همزمان دانش و تجربه و جذب هر چه بیشتر دانشجویان در بازار کار، انجام پروژه‌های پژوهشی مسئله محور، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، تسهیل توسعه فناوری های نوین مالی و … از دستاوردهای مورد انتظار این آزمایشگاه است.»


دانشگاه تهران و علامه میزبان آزمایشگاه مالی


به گفته دلیری در گام اول دانشگاه‌های تهران و علامه با توجه به ظرفیت‌های موجود در آنها به عنوان میزبان آزمایشگاه مالی انتخاب شدند و تفاهم نامه همکاری با این دانشگاهها امضا و در گام بعدی ساختار آزمایشگاه ملی مالی تصویب و بعد از طی مراحل قانونی، بخشی از خرید تجهیزات انجام شد.

او تاکید می‌کند: «البته امیدواریم که بخش نهایی تجهیز آزمایشگاه در یک ماه آتی تمام شود و انشاالله آزمایشگاه‌ها از ترم آتی تحصیلی ارائه خدمات به متقاضیان را آغاز کنند.»

دلیری ادامه می‌دهد: «از طرف دیگر یکی دیگر از ضرورت‌های آزمایشگاه مالی، تامین داده‌های قابل اتکا و مورد نیاز است که تعاملات لازم در این خصوص با بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفته است. نخستین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی آزمایشگاه مالی با حضور جمعی از استارتاپه ای فعال در حوزه های مالی نیز سه شنبه ۱۱ مرداد برگزار شد. به هر حال امیدواریم مجموعه این تلاش‌ها افق های جدیدی را در زمینه شناسایی و ارائه راه حل‌های نو و فناورانه برای موضوعات مالی کشور باز کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.