راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وضعیت پرداخت در متاورس چگونه است؟

امیر یوسف‌زاده / در مسیر شگفت‌انگیز انقلاب تکنولوژی، شرکت‌هایی بودند که با روندهای جدید و به‌روز دنیا مخالفت کردند و دل از کسب‌وکارِ سنتی خود جدا نکرده و فراموش‌شدن توسط جامعه را برگزیدند. با وجود اینکه متاورس هنوز راه زیادی تا تکامل دارد، اما می‌بینیم شرکت‌های بسیاری قدم در این مسیر جدید نهاده و با نوآوری و ارائه راهکارهای متفاوت، سعی در توسعه سازمان خود و پذیرفتن چالش‌های رشددهنده دارند.

در اینجا اشاره‌ای می‌کنیم به بانک‌ها و مؤسسات مالی برتر جهان که در پروژه متاورس اقدام به فعالیت کردند.

وورلد لاین

این شرکت در دیسنترالند متاورس، اقدام به ایجاد نمایشگاه مجازی، تهیه فضای ارتباط‌سازی برای بازرگانان و بهبود تجربه مشتریان مجازی‌شان کرده است.

استاندارد چارتر

این شرکت نیز در بخش سندباکس متاورس، در زمینه بهبود تجربه مشتریان فعالیت‌هایی دارد و در توسعه ارتباطات خود با جوامع ورزشی تمرکز ویژه دارد. لازم به ذکر است این کمپانی اسپانسر باشگاه لیورپول است.

مستر کارت

این کمپانی هم با ایده بهبود فرآیند پرداخت و پشتیبانی از معاملات تجارت الکترونیک در متاورس فعالیت دارد با این اوصاف به نظر می‌آید حوزه تجارت الکترونیک وارد فاز جدیدی از تجربه در بستر متاورس خواهد شد.

ویزا

این کمپانی در برابر رقبای خویش، دست به اقدام متفاوتی زده و برای SMEها یا همان کسب‌وکارهای کوچک، اقدام به مشاوره و حمایت می‌کند و همچنین در زمینه مسائلی حقوقی و مالی، در متاورس به مؤسسات و شرکت‌ها به ارائه خدمت مشاوره می‌پردازد.

HSBC

این شرکت هم در موقعیت سندباکس متاورس، اقدام به همکاری با سازمان‌های ورزشی و مشتریان صنعت بازی (Gaming) کرده است.

استریپ

این شرکت نیز به پشتیبانی از کریپتوکارنسی‌ها می‌پردازد و ارائه سرویس‌های کریپتو را برای کسب‌وکارها اولویت خود می‌داند.

جی.پی.مورگان

این مؤسسه که در منطقه دیسنترال‌لند متاورس قرار دارد، به ارائه طرح‌های متنوع مشاوره مانند مشاوره املاک به کسب‌وکارهای این بستر می‌پردازد.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، روند رشد خوبی را در زمینه‌های مختلف جهان متاورس شاهد هستیم. این بستر در حال حاضر، بستر آزمون‌وخطاست. شرکت‌های پیش‌رو که در چنین جهانی با تغییرات سریع، در پی بقا هستند، بایستی این نوع فضاهای فعالیت را در نظر داشته باشند تا بتوانند مزیت رقابتی در انقلاب صنعتی چهارم را کسب کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.