راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صرافی رمزینکس از «رمزباکس» رونمایی کرد

صرافی رمزینکس در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه از محصول جدیدی به نام «رمزباکس» رونمایی کرد؛ محصولی که طبق گفته این صرافی برای اولین بار است که در بازار رمزارز ایران عملیاتی شده است.

محمدرضا ابراهیمی، مدیر ارشد مالی رمزینکس در مراسم رونمایی رمزباکس عنوان کرد:«سبد رمزینکس برای اولین بار در کشور است که عملیاتی شده است. تا به امروز ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها فهرست شده و معاملات آن برای کاربران امکان‌پذیر بود اما صرافی رمزینکس طی یک تلاش دو ساله، با رمزباکس توانست ابزارهای معاملاتی در بازار کریپتوکارنسی ایران را افزایش دهد، همچنان که در دنیا صندوق‌های متنوعی در این حوزه وجود دارد.»

او ادامه داد:«رمزباکس در واقع پرتفوی ۱۰ رمزارز برتر بازار کریپتو است که به نسبت وزنی متناسب با ارزش بازار خود در این سبد قرار گرفته‌اند. این ده ارز شامل بیت کوین، بایننس کوین، پولکادات، ترون، اتریوم، کاردانو، سولانا، تتر، ریپل و دوج کوین است. ما تلاش کردیم به لحاظ وزنی هر رمزارز حداقل ۳ درصد سبد را پوشش دهد. بازار ارزهای دیجیتالی ۲۴ ساعته است و قیمت‌ها در آن نوسانات زیادی دارد. دارایی داخل سبد از نظر قیمتی باید تحلیل شود و ما هر شاخصی را بر اساس یک وزن در این سبدها داریم که بر اساس ارزش بازار آن را تعیین می‌کنیم.»

به گفته ابراهیمی، ریسک در این سبدها بسیار کمتر است و بازدهی سبدها از بازدهی خرید تک ارزها معمولا بهتر خواهد بود و این مسئله از طریق آزمایش و تست‌ها اثبات شده است.

او تاکید کرد:«مدل معاملاتی این سبدها دقیقا شبیه به بقیه حوزه‌های P2P (همتا به همتا) است. این اقدام منجر به افزایش نقدشوندگی بازار و منصفانه‌تر شدن قیمت‌های معامله می‌شود. در هر لحظه ما خالص ارزش دارایی را اندازه گیری کرده و قیمت منصفانه را برای هر سبد در نظر می‌گیریم.»


تعیین کارمزد ۲۵ صدم درصدی


در ادامه امیررضا فراهانی، مدیر محصول رمزینکس در پاسخ به راه پرداخت درخصوص میزان کارمزد توضیح داد:«حداقل میزان خرید این سبد ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده و در مورد کارمزد معاملات نیز برای آسودگی کاربران، کارمزد ثابت ۲۵ صدم درصد برای مشتریان در نظر گرفتیم تا درگیر محاسبه کارمزد نشوند.»

او در این مراسم توضیح داد:«تعداد زیادی از کاربران ما علاقمند به خرید ارزهای دیجیتال هستند اما فقط اسم چند ارز خاص مثل بیت کوین، اتر و… به گوششان خورده بود. اما با این صندوق، کاربر به جای آنکه فقط بیت کوین یا یک سری ارزهای پرریسک مثل لونا را خریداری کند، می‌تواند چنین سبدی را خریداری کند.»

به گفته فراهانی استراتژی رمزینکس این است که همیشه 10 ارزدیجیتال اول بازار کریپتو را در این سبد داشته باشند. با توجه به اینکه نوسان ذات این بازار است و امکان جابه‌جایی رتبه ارزهای دیجیتال وجود دارد، این ترکیب دارایی سبد نیز امکان تغییر دارد و هر یک ماه یک بار اعمال خواهد شد.

3 دیدگاه
  1. فرهاد می‌گوید

    خیلی عالیه
    من واقعا نیاز به چنین چیزی داشتم و همیشه درگیر این بودم که چه چیزی بخرم ولی رمزینکس این امکان رو برای ما کاربرایی که خیلی دانش نداریم، فراهم کرده و کار تو زمینه ی رمزارز ها برامون خیلی راحت تر شده قطعا
    ممنونم از رمزینکس

    1. امیر می‌گوید

      داداش این آخر کلاهبرداری هست اصلا متوجه میشی اشتباه نکن اگ این سبد رو خریداری بکنی بدبخت میشی سمتش هم نرو صرافی رمزینکس کلاهبرداره

    2. حسین می‌گوید

      بله درسته دوست عزیز رمزینکس خیلی عالیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.