راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یک مدیر سابق کوین‌بیس به اتهام افشای اطلاعات و نقض قوانین ضدکلاهبرداری دستگیر شد

دادستان‌های فدرال منهتن در جریان اولین پرونده خود در خصوص تجارت داخلی ارز دیجیتال، «آیشان واحی» مدیر محصول سابق کوین‌بیس را متهم به افشای اطلاعات کرده و ادعا کرده‌اند که این فرد اطلاعات محرمانه‌ای را در اختیار برادر خود و فرد دیگری قرار داده است تا آن‌ها توکن‌ها را درست قبل از فهرست شدن در صرافی خریداری کنند.

به گزارش بلومبرگ، «آیشان واحی» روز پنجشنبه به دنبال تحقیقات گسترده در منطقه جنوبی نیویورک و کمیسیون بورس و اوراق بهادار دستگیر شد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنین ادعا کرد که واحی قوانین ضد کلاهبرداری آژانس را نقض کرده است.

دامیان ویلیامز، دادستان منهتن در ایالات متحده در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «اتهامات مدیرمحصول سابق کوین‌بیس یادآور این است که وب 3 یک منطقه بدون قانون نیست.»

او ادامه داد :«پیام ما با این اتهامات واضح است؛ کلاهبرداری کلاهبرداری است، چه در بلاکچین رخ دهد و چه در وال استریت.»

کوین‌بیس به آمریکایی‌ها امکان داد و ستد بیش از 150 توکن را می‌دهد که تعداد بسیاری از این توکن‌ها هم در ماه‌های اخیر اضافه شده‌اند. به دلیل جایگاه این پلتفرم به عنوان بزرگترین صرافی رمزارز ایالات متحده، ارزهای دیجیتال اغلب بلافاصله پس قرارگرفتن در فهرست آن محبوبیت زیادی در جهان پیدا می‌کنند.

طبق اعلام دولت ایالات متحده دو فردی که «آیشان واحی» اطلاعات محرمانه را به آن‌ها لو داده بود از این اطلاعات برای تجارت در ده‌ها توکن حداقل از ژوئن 2021 تا آوریل 2022 استفاده و سودی بیش از یک میلیون دلار کسب کرده‌اند.

وکلای یکی از سه متهم این پرونده که در حال حاضر دستگیر شده است در بیانیه‌ای موکل خود را بی‌گناه دانسته و گفته است: «دادستان‌ها تلاش می‌کنند رفتار بی‌گناه را جرم‌انگاری کنند، زیرا به دنبال قربانی هستند چرا که بسیاری از مردم اخیراً سرمایه‌های خود را در ارزهای دیجیتال از دست داده‌اند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.