راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هفت دلیل انصراف سرمایه‌گذاران از خرید دلار

برنامه‌ریزی درست برای مازاد درآمد به‌گونه‌ای متناسب با شرایط اقتصادی کشور، دارای ریسک کمتر و سوددهی بیشتر از جمله ارکان مهم سواد مالی است و مطالعه و یادگیری پیرامون آن خالی از لطف نیست. به همین دلیل در ادامه به یک بررسی جزئی در رفتار سرمایه‌گذاران و عدم تمایل‌شان به خرید دلار و دلایل مهم آن می‌پردازیم.

محدودیت در خریدوفروش دلار

بر اساس آخرین مصوبه مجلس درباره معاملات ارزی، اگر خریدار یا فروشنده ارز از بانک یا مؤسسه اعتباری یا صرافی مجوز نگرفته باشد، هرگونه خرید، فروش، حواله و معاوضه مصداق قاچاق ارزی تلقی می‌شود.


ممنوعیت حمل یا نگه‌داری ارز فاقد صورت‌حساب معتبر

بر اساس قانون، نگه‌داری ارز تا ۱۰هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها نظیر دلار بلامانع است؛ اما برای مبالغ بیشتر به داشتن صورت‌حساب خرید از صرافی‌های مجاز‌، بانک‌ها‌، مؤسسه‌های اعتباری یا اظهارنامه گمرکی نیاز دارید. از‌این‌رو، حمل یا نگه‌داری ارز فاقد صورت‌حساب خرید معتبر قاچاق ارز محسوب می‌شود.

جعل دلار و امکان خرید آن

دلیل دیگر احتمال دریافت دلار تقلبی از فروشندگان دلار است که خریداران همیشه با آن روبه‌رو هستند. تشخیص دلار اصلی از تقلبی به دانش و ابزارهای خاصی نیاز دارد که همگان از آن‌ها بهره‌مند نمی‌برند و همین موضوع سبب می‌شود همواره خریداران در‌معرض این خطر بزرگ باشند و دارایی خود را که به‌زحمت به‌دست آورده‌اند، در معامله با دلار جعلی از دست بدهند.

خطر نگه‌داری و سرقت دلار در خانه و محل کار و صندوق امانات

دلار باید در محل ایمن و مناسبی نگه‌داری شود که هم از دسترس سارقان در امان باشد و هم در‌معرض حوادث غیر‌مترقبه، نظیر آتش‌سوزی قرار نگیرد. از‌این‌رو، مجبور خواهید بود با صرف هزینه امنیت لازم برای نگه‌داری از دلار را فراهم کنید. شایان ذکر است با وجود ترتیب‌دادن تمهیدات لازم برای نگه‌داری دلار، بازهم خطر از‌دست‌رفتن آن به صفر نمی‌رسد؛ زیرا سارقان حرفه‌ای ایمن‌ترین گاوصندوق‌ها را نیز می‌توانند باز کنند.

پرداخت هزینه بیشتر به‌دلیل اختلاف قیمت خریدوفروش دلار

هنگام خریدوفروش دلار، صرافی‌ها کارمزد خود را در قیمت آن لحاظ می‌کنند که گاهی اوقات بسته به شرایط بازار و افزایش تقاضا، اختلاف قیمت در خریدوفروش به بیش از ۱۰۰۰ تومان نیز ممکن است برسد. این مسئله برای سرمایه‌گذارانی که به‌طورمداوم در حال معامله هستند، به‌مرورزمان باعث استهلاک سرمایه می‌شود. همچنین، بعضی مواقع که تصمیمات کلان اقتصادی سبب افزایش شدید نوسان قیمت دلار می‌شود، برخی از صرافی‌ها از ارائه خدمات خودداری می‌کنند که در پی آن، متقاضیان مجبور می‌شوند دلار مورد‌نیازشان را از بازار سیاه و با نرخ‌های نسبتاً بیشتر از قیمت واقعی آن تهیه کنند.

خرید حضوری دلار و خطرهای ناشی از آن

برای خرید یا فروش دلار، مجبور خواهید بود حضوراً به صرافی‌ها یا مؤسسه‌های اعتباری مراجعه کنید که این کار علاوه بر هدردادن وقت‌، خطرهای خود را دارد؛ ازجمله دزدیده‌شدن دلار در مسیر رفت‌وبرگشت. 

تمام‌وقت‌نبودن امکان معاملات ارزی

تغییرات قیمت ارز گاه در ساعاتی از شبانه‌روز یا روزهایی اتفاق می‌افتد که صرافی‌ها و مؤسسه‌های اعتباری تعطیل‌اند و مجبور خواهید بود تا زمان بازگشایی مجددشان صبر کنید. این مسئله ممکن است باعث شود موقعیت خریدوفروش را از دست بدهید.


تتر؛ جایگزین مناسب


تنها محدودیت در خرید تتر سرمایه است

امروزه با استفاده از درگاه‌های صرافی‌های مجاز نظیر تترلند، روزانه تا سقف ۳ میلیارد تومان می‌توانید تتر بخرید.

نداشتن محدودیت در نگه‌داری تتر

برای نگه‌داری تتر محدودیتی وجود ندارد و پس از خرید آن، می‌توانید به میزان دلخواه تتر را به کیف پول سرد (نظیر Trust Wallet) یا کیف پول گرم (مانند Ledger) خود انتقال دهید.

فراهم‌نبودن امکان جعل تتر

با‌توجه‌‌به اینکه تتر ارز دیجیتالی است که بر بستر بلاکچین تعریف شده، طبق قوانین قراردادهای هوشمندی تولید می‌شود که امکان جعل و دست‌کاری آن وجود ندارد.

امنیت فراوان در نگه‌داری تتر

لازمه نگه‌داری تتر، کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری است. در کیف‌‌پول‌های نرم‌افزاری، تنها با داشتن آی‌دی و کلمات بازیابی (Recovery Phrases) می‌توانید همیشه به سرمایه‌تان دسترسی داشته باشید. این کیف پول‌ها بسیار ایمن هستند و شرکت‌ها یا پلتفرم‌های مختلف امنیتشان را تأمین می‌کنند. ناگفته نماند امکان نگه‌داری تتر با استفاده از سرویس «کیف تتر» در تترلند نیز وجود دارد.

اختلاف قیمت اندک هنگام خریدوفروش تتر

انجام فرایند خریدوفروش تتر بر بستر وب و دسترسی آسان به صرافی آنلاین، سبب شده است که همواره فضایی رقابتی بین سرویس‌های ارائه خدمات ارز دیجیتال وجود داشته باشد و تلاش کنند تا با ارزان نگه‌داشتن میزان کارمزد، مشتریان خود را راضی نگه دارند.

خریدوفروش تتر در زمان و مکان دلخواه

از‌آن‌جاکه خریدوفروش تتر آنلاین انجام می‌شود، در زمان و مکان دلخواه و از‌طریق کامپیوتر یا موبایل، می‌توانید این رمزارز را مبادله کنید، بدون اینکه افراد سودجو خطری برای سرمایه شما ایجاد کنند.

امکان تبادل تتر به‌صورت شبانه‌روز

با‌توجه‌به ماهیت آنلاین معاملات تتر،‌ در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید خریدوفروش خود را به‌صورت آنی انجام دهید و درنتیجه، از نوسان‌های قیمت سود کسب کنید.

تترلند مفتخر است که از فروردین‌۱۳۹۷ این امکان را برای هم‌وطنان خود فراهم کرده‌ است تا با ایمن‌ترین و آسان‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن، خدمات خرید‌و‌فروش ارز تتر را از‌طریق درگاه‌های پرداخت اینترنتی انجام دهد. شما تنها با مراجعه به وب‌سایت تترلند یا نصب اپلیکیشن تترلند روی گوشی خود، می‌توانید ۲۴ساعته در ۷ روز هفته از این امکانات بهره‌مند شوید. همچنین در‌صورت نیاز به مشاوره و پشتیبانی، همواره کارشناسان تترلند آماده پاسخ‌گویی به پرسش‌های شما خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.