راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت تسلا 75 درصد از ذخیره بیت‌کوین خود را فروخت

تسلا در گزارش درآمدی مربوط به سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ خود اعلام کرده است که به دلیل نگرانی‌های ناشی از کرونا و قرنطینه در چین، 75 درصد از بیت‌کوین ذخیره خود را به ارز فیات تبدیل کرده است. این در حالی است که تسلا در اوایل سال گذشته، حدود 1.5 میلیارد دلار در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده بود.

به گزارش CNBC، شرکت خودروسازی تسلا فاش کرده است که 75 درصد از دارایی‌های بیت‌کوین خود را در سه‌ماهه گذشته فروخته است. طبق اعلام این سازنده خودروهای الکتریکی این فروش 936 میلیون دلار به ترازنامه شرکت در سه‌ماهه دوم اضافه کرده است؛ بااین‌حال با استناد به گزارش‌های منتشرشده، این شرکت دارای یک کاهش درآمد مرتبط با بیت‌کوین است که از آن به عنوان اختلال یاد شده است.

مدیرعامل تسلا، امروز در یک اظهار نظر دلیل این اقدام را نگرانی‌های نقدینگی ناشی از قرنطینه‌های ناشی از کووید در چین دانسته و گفته است: «تسلا مطمئناً آماده افزایش ذخایر بیت‌کوین خود در آینده است و در حال حاضر نیز دارایی‌های دوج‌کوین خود را کاهش نداده است.»

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا پیش از این اعلام کرده بود که در ژانویه 2021 حدود 1.5 میلیارد دلار بیت‌کوین را با قیمت متوسط حدود 31000 دلار خریداری کرده است و انتظار دارد در آینده آن را به عنوان پرداخت در شرکت تسلا بپذیرد؛ اما در نهایت به دلیل آثار مخرب زیست‌محیطی ناشی از استخراج بیت‌کوین از پذیرش آن به عنوان پرداخت منصرف شد. این شرکت سازنده خودروهای الکتریکی اکنون تنها ۲۱۸ میلیون دلار بیت‌کوین دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.