پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
ماجرای ارسال پیامک ابطال کارت برای برخی مشتریان بانک سامان چه بود؟
در چند ساعت گذشته تعدادی از کاربران در فضای مجازی از دریافت پیامکهایی از بانک سامان مبنی بر ابطال کارتهای بانکی خود خبر دادهاند و گمانهزنیهای زیادی در خصوص دلیل بروز این مشکل صورت گرفته است.
بانک سامان با انتشار اطلاعیهای در این خصوص اعلام کرده است: «این اقدام بهدلیل استفاده از کارت مذکور در درگاهها و پایانههای ناامن و احتمال سوءاستفاده از کارت مشتریان و به دستور فتا انجام شده است.»
در اطلاعیه بانک سامان آمده است: «بدیهی است این اقدام به جهت حفظ منافع مادی مشتریان انجام شده و جای هیچگونه نگرانی نیست و مشتریان میتوانند در اسرع وقت از طریق شعبه بهصورت حضوری یا از طریق موبایلت بهصورت غیرحضوری کارت جدید دریافت کنند.»
روابط عمومی بانک سامان تأکید کرده است: «بر این اساس هر گونه شایعه و مطلب دیگری قویاً تکذیب میشود و قابل پیگرد قانونی خواهد بود.»
کاربرانی که برای پیگیری مشکل رخداده به شعب بانک سامان مراجعه کردهاند، از صفوف طولانی در این شعب خبر داده و برخی نیز گفتهاند که اخیراً تراکنش مشکوکی نداشته و از درگاههای مورد تأیید و معتبر استفاده کردهاند.